Pieni pohjustus:
Elikkäs lykäs motarilla ajaessa kunnon harmaan haaleen savupilven taate..käänsin virrat avaimesta nollille mutta silti kierrokset oli tapissa ja auto huus ku syötävä. Lopuks sain sammumaan vaihteella.
Edestä katsottuna kuskinpuolen yläkulma tulipellistä vähän öljyssä. Nyt ei jaksa pyörittää moottoria ku kierroksen tai kaks. Mitään kilinää tai kolinaa ei kuulu moottorista kuitenkaan. Öljyä koneessa edelleen.
Liitteenä pitäis näkyä muutama kuva selventämään ao.tekstiä.
Nyt sain inspiraatiota vian selvittämiseen. Kannen ja moottorin väli näyttää täysin kuivalta. Tuon mustan muovikotelon ku otti irti moottorin päältä missä siis egr kiinni, niin jokaisessa kumitiivisteessä (niissä neljässä suorakaiteen muotoisessa) öljyä aika reippaasti. Oisko yksinkertaisesti voinu sellanen tiiviste vaan korkata, ja ruikkia öljyä välistä aiheuttaen jäätävän savupilven ku putken päälle / koneen päälle on roiskinut?
Hehkut irrottaessa keulan puolelta ekat 2kpl täysin kuivat ja hyvän väriset, viimeiset kaksi kpl rintapeltiä kohden mennessä oli ihan öljyssä.
Mikä vois siis moisen aiheuttaa?... Itelle kaikki tämä täysin hepreaa mutta päätin alkaa selvittään aikani kuluks vikaa.
Edit. Sen verran vielä lisäystä, että meno on ollut todella tukkoista, eikä ota kierroksia kuin 3800 noin..eli tonnin verran jää vajaaks max rpm. Vahva veikkaus että katti olis levinnyt..voisko tuo hajonnut /putken tukkinut katti nostaa paineita moottorissa niin paljon että olis lykänny öljyt väärästä välistä ulos?
Elikkäs lykäs motarilla ajaessa kunnon harmaan haaleen savupilven taate..käänsin virrat avaimesta nollille mutta silti kierrokset oli tapissa ja auto huus ku syötävä. Lopuks sain sammumaan vaihteella.
Edestä katsottuna kuskinpuolen yläkulma tulipellistä vähän öljyssä. Nyt ei jaksa pyörittää moottoria ku kierroksen tai kaks. Mitään kilinää tai kolinaa ei kuulu moottorista kuitenkaan. Öljyä koneessa edelleen.
Liitteenä pitäis näkyä muutama kuva selventämään ao.tekstiä.
Nyt sain inspiraatiota vian selvittämiseen. Kannen ja moottorin väli näyttää täysin kuivalta. Tuon mustan muovikotelon ku otti irti moottorin päältä missä siis egr kiinni, niin jokaisessa kumitiivisteessä (niissä neljässä suorakaiteen muotoisessa) öljyä aika reippaasti. Oisko yksinkertaisesti voinu sellanen tiiviste vaan korkata, ja ruikkia öljyä välistä aiheuttaen jäätävän savupilven ku putken päälle / koneen päälle on roiskinut?
Hehkut irrottaessa keulan puolelta ekat 2kpl täysin kuivat ja hyvän väriset, viimeiset kaksi kpl rintapeltiä kohden mennessä oli ihan öljyssä.
Mikä vois siis moisen aiheuttaa?... Itelle kaikki tämä täysin hepreaa mutta päätin alkaa selvittään aikani kuluks vikaa.
Edit. Sen verran vielä lisäystä, että meno on ollut todella tukkoista, eikä ota kierroksia kuin 3800 noin..eli tonnin verran jää vajaaks max rpm. Vahva veikkaus että katti olis levinnyt..voisko tuo hajonnut /putken tukkinut katti nostaa paineita moottorissa niin paljon että olis lykänny öljyt väärästä välistä ulos?
Comment