Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d 98vm sedan manuaali, ei kierrä yli 4000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeippo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 83
    • Tampere

    320d 98vm sedan manuaali, ei kierrä yli 4000rpm

    Elikkä nyt alkaa ideat itsellä loppumaan..
    Auto ei siis kierrä loppuun asti. Normaalisti ottaa sen 3900rpm ja välillä SATUNNAISESTI 4200rpm. Pitäis kuitenki kiertää sinne 5t tietämille missä punaraja tulee vastaan.

    Vaihdettu uutta osaa: polttoainepumppu tankkiin, diisselsuodatin, ilmansuodatin, uudet öljyt ja suodatin, softattu (ei vaikutusta ennen tai jälkeen), ilman katalysaattoria koitettu,
    Ahtopaineen säädin mikä on imusarjan takana vaihdettu uuteen koska herjas vikakoodia 36, uus alipaineventtiili vai mikä lie onkaan johonka turbon kellolta tulee letku sekä vacuumi pöntöstä tulee yks letku niin se murikka on uusittu, hehkut uusittu vaikkei tähän vaikutakkaan, maffi putsattu ja koitettu myös ilman maffin johtoa..ei vaikutusta.

    Kohta pitäis tulla egr tulppaus setti niin saa senkin pois pelistä.

    Mutta nyt alkaa omat ideat loppumaan. Kierrokset stoppaa siis heti kuin rajoitinta vasten tuonne 3900rpm ja välillä 4200rpm.
    Sinne asti vetää ihan normaalisti, turbo ei pölläyttele ja imuvuodot on saatu kuriin kun ei lykää enään mustaa putkesta kiihdytyksessä.

    Mistä siis metsästämään vikaa seuraavaks?
  • S1mppa_
    Newbiemmer
    • Apr 2016
    • 21
    • Easter finland

    #2
    Onko korkeapainepumpun tuottoa tarkastettu? Jos loppuu tuotto, niin eihän se ilman polttoainetta kierrä.:think

    Comment

    • juTi
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 17
      • Kuopio

      #3
      Minulla sama m47 kone ja ellen nyt aivan väärässä ole niin punaraja alkaa jo 4500rpm? Mielestäni kone ei edes aivan tuonne asti jaksa kiertää vaan jää n. 4200-4300 rpm. Toki jos alle neljän tonnin jää niin joku on vialla. Voisiko olla juuttuvasiipisen ahtimen ensioireita?
      e36 325tds -93, ex e46 320d -00

      Comment

      • Malagutisti
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 211
        • Kurikka/Tre

        #4
        Punaraja on 4750. Pitäisi kiertää n. 5000rpm.
        Livedatan tarkkailulla voisi selvitä mikä rajoittaa menoa. Viallisen auton softaus ei ainakaan helpota asiaa.
        Tarkistaisin että muukaan putki ei ole tukossa katin jälkeen. Imusarja kannattanee putsata. Myös VP44 pumppu ja suuttimet voivat tehdä kiusaa.
        BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
        BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
        E46 320d purettua palikkaa tarjolla

        Comment

        • Jeippo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 83
          • Tampere

          #5
          VP44sta tai korkeapainepumppua ei oo tsekattu vielä..

          Ja kyllä se tosiaan sen lähemmäs 5t pitäis kiertää..JOS toimis oikein.
          Suuttimet käytin kertaalleen jo irti ja ruuvailin takasi, niitä nyt en edes osannut testailla mitenkään... vois tieten ruuvata vielä irti samalla ku egrn tulppaan ja vortexin vaihdan huoparullan tilalle ja jos veis ne suuttimet johonki ihan putsaukseen / tarkistukseen. Vai oisko fiksuinta suoraan ettiä käsiinsä x35 riisselin suuttimet? (JOS ne puuttuvat 1000rpm saa kaivettua jostain niin sitten olis suuttimetkin vähän isommat, välijäähy on isompi jo, niin josko tuosta vielä jotain sais kutiteltua irti turvallisissa rajoissa softalla)

          Pakoputken irrotin siis ihan niin että turbossa oli kiinni vain eka katti. Toki vois vielä huvinvuoks testata ihan kokonaan ilman katteja.

          Mutta ehkä fiksuin ja helpoin vaihtoehto olis tosiaan ettiä käsiinsä joku joka vois hypätä kyytiin ja tsekata livedatan kautta näkyiskö sieltä suoraan jotain ajossa mistä vois päätellä mikä on vikana. Taaai tilais ite tuon delphin ohjelmiston ja palikat.

          Pakko ne puuttuvat 1000rpm on jostain löytää takaisin koneeseen.
          Turbon ahtoputken irrotin jo tovi sitten ja pyörittelin sormilla siipeä ja hyvin ainaski se pyöri ilman mitään rahinoita tms.
          Auto ei kuitenkaan lykää mitään ylimäärästä savua mikä viittais turbon rikkinäisyyteen tms.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Onko auto joskus kiertänyt sulla korkeammalle?

            x35d suuttimet eivät mene tuollaiseen, väärä ruiskutuskulma.

            Uudemmissa M47N2/E46 on tullut vastaan että softalla kierrokset on rajoitettu jo 4000rpm jälkeen, mutta nämä vanhemmat ovatkin näköjään vähän erilaisia?

            Livedatallahan voi kivasti tutkia pyydettyjä vs. toteutuneita arvoja, eiköhän se vika sieltä löydy helpoiten.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • juTi
              Newbiemmer
              • Jan 2016
              • 17
              • Kuopio

              #7
              Unohtui mainita aiemmin että itselläni nuo turbon siivet tosiaan jumii (pahasti!). Yleensä ei vedä alhaalta ollenkaan mutta lähtee menemään 2500-3000rpm ja kiertää tuonne vajaaseen 4500rpm. Silloin tällöin kun vetää alhaalta niin veto häviää yläkierroksilla täysin eikä kierrä edes tuota 4000rpm. Myös imusarja on paksun karstan peitossa eli yhteisvaikutus selittänee sen 500 rpm katoamisen. Syytäkään tulevaan putsailu urakkaan ei tarvitse kaukaa hakea kun joku idiootti on asentanut autoon tehoboksin...
              e36 325tds -93, ex e46 320d -00

              Comment

              • Jeippo
                Bimmer Rookie
                • Jul 2016
                • 83
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Supra^ View Post
                Onko auto joskus kiertänyt sulla korkeammalle?

                x35d suuttimet eivät mene tuollaiseen, väärä ruiskutuskulma.

                Uudemmissa M47N2/E46 on tullut vastaan että softalla kierrokset on rajoitettu jo 4000rpm jälkeen, mutta nämä vanhemmat ovatkin näköjään vähän erilaisia?

                Livedatallahan voi kivasti tutkia pyydettyjä vs. toteutuneita arvoja, eiköhän se vika sieltä löydy helpoiten.

                Tosiaan mulla ei tuo pirssi oo kiertänyt kertaakaan tuon enempää..satunnaisesti sen 4200, pääsääntöisesti sen 3900rpm. Imusarjan oon putsannut jo aivan järkyttävistä karstoista.. oli sitte sen näköistä shittiä että huhhhuh!!!

                Comment

                • Jeippo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 83
                  • Tampere

                  #9
                  Tänään tuli egr tulpattua ja vortexi vaihdettua.

                  Samalla tuossa ku turboa pikasesti vilkasin niin kyllä se sen verran öljyseltä näyttää että ihan huvin vuoks testaan tilata jonku kiinaturbon ja heitän tuon orkkiksen tilalle. Ei varmana puhuta laadusta tai kestävyydestä maailman hamaan tappiin asti...mutta jonkuhan täytyy testata niitäkin niiin minä testaan
                  Eikä tonnin autoon viitti enään tonnin turboa uusia, niin kassotaan miten käy kun sen vaihdan että löytyykö ne puuttuvat tuhat kierrosta

                  Comment

                  • Jeippo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2016
                    • 83
                    • Tampere

                    #10
                    Nyt on turbo vaihdettu eikä auto muuttunu vieläkään mihinkään suuntaan.

                    Eli ei vedä just ollenkaan, melkee tuntuu joltain litraselta vapari diisseliltä ja kierroksista puuttuu edelleen se tonni.

                    Uusimmat päivitykset siis: turbo, egr tulpattu ja mappi anturi vaihdettu.

                    Seuraavaks vissiin täytyy viiä jonnekki pajalle täällä trellä että tarkistavat tuon vp44:n tuoton. Jossei siinäkään mitään nii sit kaiketi koneessa jotain feelua..

                    Tuota ennen vois kuitenki ite tilata vielö delphin vermeet ja koittaa ymmärtää jotain livedatasta jos se selventäis jotain..

                    Comment

                    • S1mppa_
                      Newbiemmer
                      • Apr 2016
                      • 21
                      • Easter finland

                      #11
                      Helpoimmalla pääset kun ajat merkkiliikeeseen tutkittavaksi. Vaikka maksaa satasen per tunti, niin tulee ainakin kuntoon ja loppuu arvailu. Mutta jos vaikeasti tykkää asiat tehdä, niin voi jatkaa osien vaihtoa ja toivoa aina uudelleen parasta.:think

                      Comment

                      • Jeippo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2016
                        • 83
                        • Tampere

                        #12
                        No selvis livedatalla sen verran ettei ahda ollenkaan.

                        Benkaralle vein ja siellä selvittelevät lisää.
                        Ainakin alipaineen tekee ja ne ks.letkut ehjänä.
                        Kallista joo, mutta toivottavasti tulee romu kuntoon..ja ompahan sitten vaihdettu suht hyvin kaikki mahdolliset osat

                        Ilmamassamittarin hain kans uuden kl-varaosilta, mutta sekään ei tuonut mitään apuja.

                        Comment

                        • speedas
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 33
                          • Pirttikylä

                          #13
                          tarkistaa tuo alipaineen säätöventtiili joka säätä ahtopaine. nr 1 kuvassa.


                          jos se on kunnossa sä voit myös tarkistaa neljäs suutin missä on se sähkö neula venttiili. nr 7
                          x3 e83 2.0d
                          ex. 330d e46 touring -00 ex. 320d e46 -99 ex. Bmw 316 e30 Touring ''individualserie 92'' ex. Bmw 525 e34 -91 ex. Bmw 525 e34 -89

                          Comment

                          • Jeippo
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2016
                            • 83
                            • Tampere

                            #14
                            Nr1 alipaineventtiilin oon vaihtanut jo uuteen.

                            Kuinks tuo suutin tarkistetaan tai tuo neula mikä lie?
                            Ja ens viikolla luultavasti saan auton benkaralt toivottavasti he ovat löytäneet vian niin ei tarttis ite enää ihmetellä..

                            Comment

                            • Jeippo
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2016
                              • 83
                              • Tampere

                              #15
                              Niin osaisiko joku neuvoa tarkemmin miten tuon suuttimen kunnon testaisi missä on tuo joku sähkönen neulaventtiili tai mistä löytäis uuden ks.suuttimen TAAI missä testaisi suuttimien toiminnan täällä tampereella.

                              Auto ei sis vieläkään ahtaa ollenkaan.
                              Alipaineen tekee kyllä, mutta missään välissä ei nosta ahtoja.
                              Osaisko joku neuvoa miten pystyis testaamaan alipaineletkujen oaikkaa muuttamalla että ahtaako ollenkaan jos hukkaportin kellon ohjaus olis pois pelistä?
                              Vanhassa autossa muistan että sai ns. ohitettua bybassin letkujen paikkoja muuttamalla jolloinka pysty ainakin toteamaan että lähteekö ahtaamaan..toki liian kovalla revityksellä iski sitten fuelcuttia jne.. mutta sais nyt edes testattua että ahtaako jos bybassin ohittaa..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎