Siis se alipaine vetää sen siivikön siihen asentoon että ahdin pyörii pienimmällä pakokaasuvirralla ja alipaine pois taas rajoittavammassa asennossa. Toisin sanoen jos alipaineletku irti pitää turbon toimia 2500-3000 alkaen ihan normaalisti ja auto kulkee, ainoastaan alakierroksilla on ihan tossu. Silti ei mene mihinkään vikatilaan (muistaakseni).
Tietenkin jos laitaa alipaineen suoraan turbolle, pitäisi alakierroksilla olla ihan normaalisti kulkeva, mutta kun ahtopaine alkaa nousta mikään ei rajoita painetta ja menee vikatilaan ja auto on taas tehoton.
Joko turbo on sökö tai ahtoletku puhki, eihän siinä muuta mahdollisuutta ole jos kerran paine ei missään vaiheessa nouse?
Eikö ne Benkaralla tosiaan saanut selville vikaa? :think
Tietenkin jos laitaa alipaineen suoraan turbolle, pitäisi alakierroksilla olla ihan normaalisti kulkeva, mutta kun ahtopaine alkaa nousta mikään ei rajoita painetta ja menee vikatilaan ja auto on taas tehoton.
Joko turbo on sökö tai ahtoletku puhki, eihän siinä muuta mahdollisuutta ole jos kerran paine ei missään vaiheessa nouse?
Eikö ne Benkaralla tosiaan saanut selville vikaa? :think
Comment