Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keltainen öljyvalo palaa satunnaisesti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilppi132
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 156
    • finland

En mä nyt kertaakaa oo sanonu et liiaan kalliita osia mulle sanoin vaan et yhen kymmenensekunttia palavan valon takia en just tällä hetkellä jaksa laittaa sitä 55€ siihen anturiin, kun olen kyllä aina tietonen paljonko öljyä koneessa kyn tulee katottua tikusta

Kyllä tää on just sopiva merkki mulle

Comment

• fexor
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 42
      • Helsinki

Originally posted by Antti O View Post
      Kyllähän e46 on sen ikäinen auto että kun sellaisen ostaa pitää ymmärtää ettei se kulje samalla rahalla vuodesta toiseen kun joku corolla. Se sitten kostautuu jos ei ennakoivasti hoida tärkeitä osia kuntoon että lojahtaa vaikka jäähdytysjärjestelmä kesken ajelun. Huonolla tuurilla menee sylinterikansi tai kone.
      Onko noista kiinalaisista öljytasoantureista kokemuksia miten ne pelaa?
      Ite laitoin entiseen autoon Hellan anturin ja se toimi ainaskin virheettömästi. Ei tullut vikakoodeja ja keltainen valo sammui heti kun starttasi..
      Periaatteessa pitäisi toimia ihan yhtä hyvin tuo 9 euron anturi kuin alkuperäislaatuinen KL-varaosilta 118 euroo. Käytännössä anturin sisällä kaksi metalliliuskaa.

Itselle tulee saksasta 25 euron tasoanturi n. viikon päästä. Katsotaan miten toimii kunhan saan vaihdettua.
      E61 530D

Comment

• racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2027
        • Riihimäki

Originally posted by fexor View Post
        Periaatteessa pitäisi toimia ihan yhtä hyvin tuo 9 euron anturi kuin alkuperäislaatuinen KL-varaosilta 118 euroo. Käytännössä anturin sisällä kaksi metalliliuskaa.

Itselle tulee saksasta 25 euron tasoanturi n. viikon päästä. Katsotaan miten toimii kunhan saan vaihdettua.
        Niin vois luulla. Mulla ei noin 50e hintainen ebay-anturi toiminut ollenkaan. Kun myös tarvike ilmastoinnin siili hajosi vuoden päästä niin sen jälkeen en ainakaan hankalammin vaihdettavia sähköosia ole ostanut tarvikkeena ollenkaan.

Comment

• Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

Hellan anturi ebaystä, ei tarvi toista kertaa vaihtaa..

Comment

• Ozzy #69#
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1641
            • Pirkanmaa

Originally posted by Antti O View Post
            Kyllähän e46 on sen ikäinen auto että kun sellaisen ostaa pitää ymmärtää ettei se kulje samalla rahalla vuodesta toiseen kun joku corolla. Se sitten kostautuu jos ei ennakoivasti hoida tärkeitä osia kuntoon että lojahtaa vaikka jäähdytysjärjestelmä kesken ajelun. Huonolla tuurilla menee sylinterikansi tai kone.
            Onko noista kiinalaisista öljytasoantureista kokemuksia miten ne pelaa?
            Ite laitoin entiseen autoon Hellan anturin ja se toimi ainaskin virheettömästi. Ei tullut vikakoodeja ja keltainen valo sammui heti kun starttasi..
            Jäähdytysjärjestelmästä kun tuli puhe niin muistatkos mikä jäähdytin ja paisari oli ne sopivimmat tuonne M54:een, kun muistelin että ostit aikoinaan parikin eri jäähdytintä kun se ensimmäinen ei oikein sopinut jostain syystä? :think
            G20 330e M-Sport sunset orange

Comment

• e36coupe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 719
              • Nokia

Marmorilta yli 200€ orkkis öljyn tasoanturi. Melkein Ebay ja tunnetun valmistajan tarvike. En itse ainakaan ihan halvimpia huolisi ja yli 200€ ei myöskään houkuttele. Kolme olen noita vaihtanut eri kotteroihin ja Ebaystä merkkituote joka kerta eikä ongelmia.

Itse mieluummin sitten koodaisin toiminnon pois päältä kuin ostaisin 9€ "oikeen tosi kiinalaisen". Kukin tyylillään. BMWScannerissa toi keltanen öljyvalo on rasti ruutuun valinnalla.
              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

Työn alla: E21 320/6
              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

Comment

• Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11089
                • Oulu

Originally posted by e36coupe View Post
                Marmorilta yli 200€ orkkis öljyn tasoanturi. Melkein Ebay ja tunnetun valmistajan tarvike. En itse ainakaan ihan halvimpia huolisi ja yli 200€ ei myöskään houkuttele. Kolme olen noita vaihtanut eri kotteroihin ja Ebaystä merkkituote joka kerta eikä ongelmia.

Itse mieluummin sitten koodaisin toiminnon pois päältä kuin ostaisin 9€ "oikeen tosi kiinalaisen". Kukin tyylillään. BMWScannerissa toi keltanen öljyvalo on rasti ruutuun valinnalla.
                Ihan läpällä muuten tilasin tuon 9€ anturin, niin näkee millanen se on

Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

Originally posted by GRIPPEN View Post
                  mulla on mennyt e46:n "ylläpitoon" viime vuonna 1900e ja tämän vuoden saldo tähän mennessä on 1800e... En ole kylläkään alkanut säästelemään tarpeellisissa huolloissa ja osien ostossa. Iso lasku odottaa jos ei aikanaan korjaile kunnolla.
                  Mitäs kaikkea? Perusvikoihin ja ennaltaehkäiseviin osiin pistin jotain reilun kolmetonnia kun ostin auton 2012. Mukana oli kaksoismassa vauhtipyörä ja kytkin kalliina osina. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kuin ajaa ja huoltaa.

Itse ja kaverin avulla laittanut kaikki, loppuisi kyllä rahat kesken jos veisin korjaamolle asti tai olisi ainakin järkevämpää ostaa sitten joku kalliimpi auto mitä ei tarvitse niin paljon osaa ja niiden vaihtoa kuin vanha.

8-10 vuotiaaseen Bemariin (tai vanhempaan) kannattaa kyllä vaihtaa tietyt osat kerralla ja laittaa tyyppiviat kuntoon, sitten sillä ajaa suht huoletta taas sen 8-10 vuotta. Se on silti varsinkin itse vaihdettuna aika paljon halvempaa kuin ostaa kaupasta uusi hyvin varusteltu yksilö.
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

Comment

• Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

Originally posted by Ozzy #69# View Post
                    Jäähdytysjärjestelmästä kun tuli puhe niin muistatkos mikä jäähdytin ja paisari oli ne sopivimmat tuonne M54:een, kun muistelin että ostit aikoinaan parikin eri jäähdytintä kun se ensimmäinen ei oikein sopinut jostain syystä? :think
                    Paisari profiteileltä + korkki (Hella), syyläri Nissens Suomesta.

Comment

• e36coupe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 719
                      • Nokia

Originally posted by Pazi88 View Post
                      Ihan läpällä muuten tilasin tuon 9€ anturin, niin näkee millanen se on
                      Haha! Kerro kuin kävi.
                      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

Työn alla: E21 320/6
                      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

Comment

• Laakeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 983
                        • Rovaniemi

Neljä kiinan 10-15€ anturia oon asentanu ja kaikki on toiminu niinku pitää. Turha siitä on sen enempää maksaa, mutta jokainen tyylillään.
                        E34 S38B38
                        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                        2gen RAM 5.9 cummins

Comment

• GRIPPEN
                          Newbiemmer
                          • Jun 2016
                          • 7
                          • finland

Originally posted by kani View Post
                          Mitäs kaikkea? Perusvikoihin ja ennaltaehkäiseviin osiin pistin jotain reilun kolmetonnia kun ostin auton 2012. Mukana oli kaksoismassa vauhtipyörä ja kytkin kalliina osina. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kuin ajaa ja huoltaa.

Itse ja kaverin avulla laittanut kaikki, loppuisi kyllä rahat kesken jos veisin korjaamolle asti tai olisi ainakin järkevämpää ostaa sitten joku kalliimpi auto mitä ei tarvitse niin paljon osaa ja niiden vaihtoa kuin vanha.

8-10 vuotiaaseen Bemariin (tai vanhempaan) kannattaa kyllä vaihtaa tietyt osat kerralla ja laittaa tyyppiviat kuntoon, sitten sillä ajaa suht huoletta taas sen 8-10 vuotta. Se on silti varsinkin itse vaihdettuna aika paljon halvempaa kuin ostaa kaupasta uusi hyvin varusteltu yksilö.
                          Auto on -04 MT2, viime vuonna laitettua: Jakopäänremontti sis. uuden pakovanospyörän 1400e, uusi paisuntasäiliö oem.100e, etujarrut 320e, näihin vielä saa lisätä nesteet/öljyt/suodattimet/hilut.
                          Tänä vuonna alatukivarret+uretaanipuslat 430e 4-pyöräsäätöineen, uudet etuiskarit ja ylätukilaakerit 300e, venttiiliohjurikumienvaihto oem. 1000e, näihinkin saa vielä lisätä nippelit ja nappelit joita en jaksa eritellä. Vielä ois takajarrut ja takaiskarit laittamatta.
                          Pääosin olen tehnyt työt itse mutta koneeseen tulleet rempat on tehnyt merkkiliike tai luotettava pärnänen.
                          Osina olen käyttänyt oem tai vastaavaa saksalaista osaa (lemförder, brembo yms.) 25v autojen kanssa on opettanut että halvat osat on halpoja osia...

Comment

• Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11089
                            • Oulu

Haha! Kerro kuin kävi.
                            Minäpä kerron Noista kiinanosista näkee jo monesti ulkonäöstäkin kannattaako niitä edes kokeilla paikalleen.

ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• fexor
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2008
                              • 42
                              • Helsinki

Tänään asentelin öljynvaihdon yhteydessä tuon 25 euron öljytasoanturin ja toimii niinku pitääki.
                              E61 530D

Comment

• Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11089
                                • Oulu

Haha! Kerro kuin kävi.
                                Nyt tuli tämä 9€ anturi ja käsissä pyöritellessä ei huomaa eroa orggis osaa. Toki bmw leima ja osanumero puuttuu. Laitan paikalleen, kun kohta vaihdan öljyt.

Ja jos jotain kiinnostaa, niin tämä 9€ Kiinan ihme pelaa kuten pitääkin. Keltainen öljykannu on pysynyt poissa. Alkuperäinen anturi oli näköjään aivan mustan karstamöhnän peitossa, kun tuolla romulla on ajettu long Life väleillä tähän asti.
                                Last edited by Pazi88; 11-11-2016, 12:33.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎