Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 savun pöhäys tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pltl12
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 1
    • tampere

    M54 savun pöhäys tyhjäkäynnillä

    Mikä vois olla vikana kun joskus kun auto on jonkun aikaa ollut tyhjäkäynnillä niin konehuoneesta tulee pieni savu ja käry haisee sisällä? Kone hyrrää muuten aivan normaalisti ja silloin kun tuo tapahtuu niin se on vaan sellainen pieni savupilvi ja sen jälkeen ei taas mitään.
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1831
    • Karjaa

    #2
    Vahva veikkaus että venttiilikannen tiiviste alkaa olla entinen ja siitä pääsee koneen sopivasti lämmetessä tippa pari öljyä kuuman pakosarjan päälle.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Vilppi132
      Bimmer Rookie
      • Jun 2016
      • 156
      • finland

      #3
      Itellä vuosi venttiilikannen tiiviste.
      Muista ostaa myös venttiilikannnen pulttien tiivisterenkaat, ja avata varovasti tulipellin puoleisimmat pultit, sillä niistä lentää helposti ne metalliset rikat koneen taakse mistä niitä ei erkkikään löyä ellei tipu maahan asti

      Nosta varovasti venttiilikansi pois paikaltaan, koska jos se on niin hemmetin koppura kun itellä oli, että ihan täyttä jäykkää muovia jo, niin se voi pirstoutua pitkin poikin venttiilikoneistoa ja sieltä on hemmetin kiva etsiä niitä pikku siruja sitten

      näin siis itsellä kävi..

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Kuten edellä mainittu, niin vaikuttaa vuotavalta venttiilikopan tiivisteeltä. Eli vilkaiseppa sinne näkyykö vuotoa. Vaihdettaessa kannattaa olla varovainen kun venttiilikoppa on muovia ja se hapristuu ajan kanssa. Uusi on melko arvokas. Ne kumi prikat tulee myös vaihtaa tiivisteen kanssa, koska ne puristavat kopan kiinni kanteen. Kun venttiilikoppa on irti kannattaa tarkistaa missä kunnossa se on. Nämä halkeilevat, joten voi joutua vaihtamaan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          Mitä tuo tiiviste korjaus satsi maksaa?

          Mitä tuo korjaus satsi maksaa....onko siitä kivia.



          Originally posted by HTK12 View Post
          Kuten edellä mainittu, niin vaikuttaa vuotavalta venttiilikopan tiivisteeltä. Eli vilkaiseppa sinne näkyykö vuotoa. Vaihdettaessa kannattaa olla varovainen kun venttiilikoppa on muovia ja se hapristuu ajan kanssa. Uusi on melko arvokas. Ne kumi prikat tulee myös vaihtaa tiivisteen kanssa, koska ne puristavat kopan kiinni kanteen. Kun venttiilikoppa on irti kannattaa tarkistaa missä kunnossa se on. Nämä halkeilevat, joten voi joutua vaihtamaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎