memebuy23buy

E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2839
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Vilppi132 View Post
    Keskustelua E46 asennettavista "rallirateista" millä ikinä haluattekaan kutsua niitä
    Helvetin typeräksi es jonneiluksi minä kutsuisin
    Originally posted by Vilppi132 View Post

    Riskipeliähän tää on, vähä niiku casinolla olisi
    Casinolta vaan usein saa jotain takasinkin päin..
    Last edited by grab_; 20-10-2016, 12:57. Reason: typo
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Vilppi132 View Post
      Tiedossa on kyllä kaikki koukut ja huonot puolet näistä ratin vaihdoista, mutta hyvä että näitä tulee koska joku saattaa oppia lisää lukiessaan !

      Riskipeliähän tää on, vähä niiku casinolla olisi
      Nyt kun vielä näin julkisesti myönnät olevasi todellakin laittoman modauksen isä/”artisti”, niin ihan turha hakea vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia mikäli sinä tai joku muu tuon ”virityksesi” vuoksi vammatuu.
      Vituttaa siinä kohtaa tämä ”euron viritys” kun omat ja/tai muiden kuntoutukset pitää maksaa omasta pussista.
      Siinä kohtaa jos joku muu ajaa autoasi ja joutuu onnettomuuteen, SINÄ olet se joka maksaa ne loukkaantuneen/vammautuneen viulut.

      Siellähän nimittäin nyt ei toimi mikään osa bagisysteemistä ja mikäli joku loukkaantuu siinä apukuskin penkillä, taas kerran ihan ensin tutkitaan miksi etu ja sivubagit eivät toimineet, eivätkä turvavyöt....kun apukuskin paikalla istuneen lantiota korjaillaan titaanilevyillä ja kuntoutus kestää muutaman vuoden.
      Modauksen tehnyt artisti kun nyt löytyy todella helposti, löytyy myös laskutusosoite jos sinä tai joku muu loukkaantuu/vammatuu/kuolee ko.modauksen vuoksi.

      Sitten itse kiinnitykseen, eli siellähän keskiön on pakko ottaa kiinni slipringiin ja nyt tämä pikku epäkohta on paikattu jättämällä ratti löysään.
      Tämähän oikeasti kiristyy kartiolla, ei niillä pooreilla, jolloin ratti on nyt oikeasti löysässä, jolloin nyt siell kantaa vain poorit.
      Vaikka kuinka laitat lukitetta kierteisiin, poorien pettäessä ratin pehmeästä silumiinista, se pyörähtää akselillaan kerrasta.
      On siis hyvin todennäköistä että sitä maksumiestä vielä etsiskellään tämän auton tiimoilta.

      Ps. ihan vitun ruma ja ”amis" kaiken lisäksi varsinkin tuossa sisustuksessa.

      Comment

      • Vilppi132
        Bimmer Rookie
        • Jun 2016
        • 156
        • finland

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Nyt kun vielä näin julkisesti myönnät olevasi todellakin laittoman modauksen isä/”artisti”, niin ihan turha hakea vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia mikäli sinä tai joku muu tuon ”virityksesi” vuoksi vammatuu.
        Vituttaa siinä kohtaa tämä ”euron viritys” kun omat ja/tai muiden kuntoutukset pitää maksaa omasta pussista.
        Siinä kohtaa jos joku muu ajaa autoasi ja joutuu onnettomuuteen, SINÄ olet se joka maksaa ne loukkaantuneen/vammautuneen viulut.

        Siellähän nimittäin nyt ei toimi mikään osa bagisysteemistä ja mikäli joku loukkaantuu siinä apukuskin penkillä, taas kerran ihan ensin tutkitaan miksi etu ja sivubagit eivät toimineet, eivätkä turvavyöt....kun apukuskin paikalla istuneen lantiota korjaillaan titaanilevyillä ja kuntoutus kestää muutaman vuoden.
        Modauksen tehnyt artisti kun nyt löytyy todella helposti, löytyy myös laskutusosoite jos sinä tai joku muu loukkaantuu/vammatuu/kuolee ko.modauksen vuoksi.

        Sitten itse kiinnitykseen, eli siellähän keskiön on pakko ottaa kiinni slipringiin ja nyt tämä pikku epäkohta on paikattu jättämällä ratti löysään.
        Tämähän oikeasti kiristyy kartiolla, ei niillä pooreilla, jolloin ratti on nyt oikeasti löysässä, jolloin nyt siell kantaa vain poorit.
        Vaikka kuinka laitat lukitetta kierteisiin, poorien pettäessä ratin pehmeästä silumiinista, se pyörähtää akselillaan kerrasta.
        On siis hyvin todennäköistä että sitä maksumiestä vielä etsiskellään tämän auton tiimoilta.

        Ps. ihan vitun ruma ja ”amis" kaiken lisäksi varsinkin tuossa sisustuksessa.
        Otan tämänkin ihan rakentavana kommenttina

        Näin alkuun, ohjauspyörän kiristysmomentti on BMW:n mukaan 62.5Nm ja lähdin oikein tämän kommentin johdattamana mittaamaan, niin tällä hetkellä mun pulttini on 75Nm kireällä kiinni, joten se on jopa vähän ylikiristetty.
        Niinkun sanoin edellisessä kommentissa, olin oikeasti kiristänyt sitä aivan liikaa ekalla kertaa... joten löysyys ei pitäisi olla ratkaiseva ongelma tässä hommassa, vaikka "löysäsinkin" pulttia aijemmasta...

        Vakuutus yhtiöiden kanssa tuskin tulee räknää, tai kukaan tulee kuolemaan kyydissäni, koska tämä vitunruma amis rähjä on peltoauto käytössä, eikä tämän vuoksi edes omaa vakuutusta.
        Joten mikäli vakuutus ukko haluaa tulla peuhaamaan bemariini, saa hän ensin matkata saappain takapellollemme. Tämän jälkeen otan hänet kyllä mielelläni kahvi kupposelle keskustelemaan siittä, kuinka jokainen rakentaa autonsa itselleen, eikä muiden ehdoilla.

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          #19
          Miks sulla on e46 peltoautona? : D taijat olla massipäällikkö. Mut no omasta mielestä ei oikein sovi toho autoon, e36seen viel ehkä vois käydä, jos ratin vaihtaisin omaan nii ottaisin m3sen ratin napeilla
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Toisesta topicista bongattua:

            Katsastus ei tuota ongelmia, alkuperäisen ratin bägeineen saa toimimaan 3 minuutissa, ja takaisin vaihto sparcoon 5 minuutissa
            Miksi peltoauto pitäisi katsastaa? Eli ei ole kyse peltoautosta.
            Bemariltakin saa ihan siistejä bägillisiä sporttiratteja joten miksei ei sellaista?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Vilppi132
              Bimmer Rookie
              • Jun 2016
              • 156
              • finland

              #21
              Originally posted by Supa View Post
              Toisesta topicista bongattua:



              Miksi peltoauto pitäisi katsastaa? Eli ei ole kyse peltoautosta.
              Bemariltakin saa ihan siistejä bägillisiä sporttiratteja joten miksei ei sellaista?
              Pisteet tälle äijälle, lukee projekti ketjuja !

              Niin saa, ja kyllä mulla on mahollisuus siihen ämmänki ratti laittaa, mutta tahdoin ny ensiksi koittaa tätä vanhaa "hyvää" meininkiä

              Comment

              • Oxtar_
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 313
                • Hämeenlinna

                #22
                Eikös nämä race henkiset ratit voisi jättää niihin kuuluviin eli esim. sitten kun auto näyttää tältä on ymmärrettävää vaihtaa ratti.





                Ymmärrän jos autolla ajetaan paljon radalla mutta veikkaan että tässä tapauksessa niin ei ole.
                Last edited by Oxtar_; 20-10-2016, 18:53.
                E39 540iA Oxfordgrün

                ex:
                E39 528iA
                E53 3.0dA
                E34 530iA
                E34 525i

                Comment

                • Vilppi132
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2016
                  • 156
                  • finland

                  #23
                  Kyllä noita ratteja voi katuautossakin olla, ei tarvitse jättää ääripäihin !

                  - Tykkään ajaa moisella ratilla, se luo hyvän ajofiiliksen ja siillä on hemmetin mukava ajaa. Tykkään myös sen ulkonäöstä autossani

                  Muut saa olla muuta mieltä ja se on heidän mielipiteensä

                  Tällä on erittäi mukava veivata näitä hiekkateitäkin monen monta kilometriä päivittäin, työmatkan ohessa

                  Ämmä ratti, vai tämä ? Mun mielipide on että pidän tämän

                  Kyllä täälä pienessä maassa riittää ihmisiä jotka tykkää rallirateista ihan katu autoissakin, kukaan vaan ei pahemmin niistä puhu / näyttele, koska vastaanotto on tätä luokkaa. Kaikki ei kestä sitä että haukutaan

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    #24
                    No, onpa sinua ainakin varoitettu ko. virityksen laittomuudesta ja siitä, mitä se voi kohdallesi poikia. Muuten sanoisin, että valinnan saa kukin tehdä itse, mutta kun tässä tapauksessa vaarannat myös kyydissä olijat.

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Vilppi132 View Post
                      Tällä on erittäi mukava veivata näitä hiekkateitäkin monen monta kilometriä päivittäin, työmatkan ohessa
                      Hiekkatiet ja ralliratti, no joo.

                      Tuo hymiö ja ralliratti+mummolaatikko, no ei. (Tai menee se nyt jos on esittää lääkärintodistus siitä että vasen jalka puuttuu)
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Amigo
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 167
                        • Turku

                        #26
                        Noh, pisteet ainakin siitä että tekee jotain omaperäistä eikä aina sitä samaa . Ei ole kyllä sisusta muuten yhtään rallihenkinen niin mielestäni näyttää vähän orvolta tuo ratti tuossa.
                        E46 328ci

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #27
                          Pääasia että ratin omistaja on tyytyväinen ja hänelle mieluisa muutos autossaan.
                          Itselle näitä tehdään kuitenkin.

                          Comment

                          • Nakkisoturi
                            Aluevastaava
                            • Apr 2011
                            • 1263
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Vilppi132 View Post
                            Vakuutus yhtiöiden kanssa tuskin tulee räknää, tai kukaan tulee kuolemaan kyydissäni, koska tämä vitunruma amis rähjä on peltoauto käytössä, eikä tämän vuoksi edes omaa vakuutusta.
                            Joten mikäli vakuutus ukko haluaa tulla peuhaamaan bemariini, saa hän ensin matkata saappain takapellollemme. Tämän jälkeen otan hänet kyllä mielelläni kahvi kupposelle keskustelemaan siittä, kuinka jokainen rakentaa autonsa itselleen, eikä muiden ehdoilla.
                            Originally posted by Vilppi132 View Post
                            Kyllä noita ratteja voi katuautossakin olla, ei tarvitse jättää ääripäihin !

                            Tällä on erittäi mukava veivata näitä hiekkateitäkin monen monta kilometriä päivittäin, työmatkan ohessa

                            Kyllä täälä pienessä maassa riittää ihmisiä jotka tykkää rallirateista ihan katu autoissakin, kukaan vaan ei pahemmin niistä puhu / näyttele, koska vastaanotto on tätä luokkaa. Kaikki ei kestä sitä että haukutaan
                            Peltoauto, jolla ajetaan hienkatiellä monta kilometriä päivittäin työmatkan ohessa, katuauto. Lähinnä vaan tuon virityksen laillisuus kolaritilanteissa itseäni pelottaisi...

                            Mikä se auto nyt loppupeleissä sitten onkaan, niin ei tuo ratti tuohon kabiiniin vaan kuulu eikä sinne myöskään sovi. :think

                            No, ainakin sulla on asenne oikea. Itsellehän näitä tehdään
                            Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                            G08 LCI iX3 M-sport -22

                            ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                            ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                            ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                            ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                            ex e36 328is M-Sport -95

                            Comment

                            • Vilppi132
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2016
                              • 156
                              • finland

                              #29
                              hehe juu elkää liian kirjaimellisesti ottako tuota peltoauto juttua, en mä sitä tosissani kirjoittanut
                              Tässä vaiheessa, hyvät illanjatkot kaikille !

                              Comment

                              • Ardi00
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2011
                                • 1519
                                • Spain/Valencia

                                #30
                                Itselläni ei kyllä tähän topickiin oli juuri mitään annettavaa, aivotonta toimintaa. Harva meistä varmaan ajaa katsastamattomalla peltoautolla hiekkateitä töihin joka ei ole edes vakuutuksissa, onkohan edes rekisterissä?
                                e36 Fijigrün 328i
                                e46 Stalhgrau 325ci

                                Comment

                                Working...
                                X