memebuy23buy

E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #76
    Originally posted by Vilppi132 View Post
    Jep, ja kyllä sitä ihmiset osaa tehdä pahempiakin juttuja autoillensa kun vaihtaa siihen ratin bägittömään..

    Mietinpähän tässä vielä että mitenhän ois mahdollisesti keskustelu mennyt jos tää ketju Ois muuten samalla aloituksella samasta ongelmasta, mutta ralliratti tilalla oli ollut BMW orkkis BÄGITÖN ratti... Hmm
    Varmaan vielä tyhmempänä ratkaisuna olisi pidetty jos olisit rattiakselin päähän hitsannut jonkun vanhan e34:sen pussittoman ratin.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #77
      Originally posted by AKSU View Post
      Yhtään en puolustele tuota ratin vaihtoa, mutta onko se paljon kummempi juttu, jos autoon laitetaan "speissereitä", 200hv muutoskatsastuksella tehdään 700hp autoja, myydään myyntipalstalla mulikkaa penkin alle, joka sammuttaa bägin valon...

      Mitäs sitten, jos auto on laskettu muutoskatsastuksen jälkeen tonttiin ja sit sillä ajetaan naapurin mummo pyörätuolin?.. Eli onko sellainen "cool" laiton sallittua ja amis "laiton" kiellettyä?😄
      On, on se oikeastaan ihan täysin eri juttu.
      Siinä tontiin lasketussa autossakin on toimiva airbagjärjestelmä jolloin auto ei ainakaan törmäystilanseessa syty palamaan.
      Lisäksi, nyt pitää erottaa se mikä nyt milloinkin ja missäkin on ”laitonta ja mikä ei” siitä, miten sillä omalla ”harrastamisella” vaarannetaan ne muut autossa olijat.
      Eli tämä airbagjärjestelmän tietoinen deaktivointi ”harrastamisen” vuoksi on ihan suoraan muiden henkeen ja terveyteen suoraan vaikuttava asia, eikä siis millään tasolla hyväksyttävä asia, ei edes ”harrastamisen” näkökulmasta.
      Se että jollain muulla autolla ajaminen/matkustaminen on turvattomampaa, ei todellakaan tee tietoisesta bagisysteemin deaktivoinnista yhtään hyväksytympää, vaan oikeastaan juuri päinvastoin.

      Korostan nyt vielä sitä että ihan jo BTCF:n säännöissä on KIELLETTY tämän tyyppiset bagisysteemien deaktivoinnit ja niistä keskustelut, joten jo sen vuoksi tämä topik pitäisi olla lukossa.

      ps.se ”mukkikan” asennus ohittaa ainoastaan viallisen istuintunnistimen ja saa systeemin nimenomaan taas toimimaan.
      Ainoa ero on se että myös apukuskin bagi laukeaa vaikka penkillä ei istu ketään, mutta se nyt lienee melko pieni murhe siihen verrattuna että systeemi ei toimi, eikä mm.sammuta autoa törmäystilanteessa.

      Comment

      • Vilppi132
        Bimmer Rookie
        • Jun 2016
        • 156
        • finland

        #78
        Ylläpito ei poista \ lukita ketjua koska tää on varmasti hyvää ja hauskaa luettavaa Toivottavasti uudet jäsenetkin tajuaa tätä lukea ja ymmärtää ettei tänne kannata kertoa kuin kaikista siveellisimmät ja laillisimmat ratkaisut autossa, foorumi ei ehkä kestä seuraavaa paskamyrskyn määrää

        Taidanpa lähteä tästä asentamaan LED polttimoita rekisterikilven valoiksi.. hetkinen onkohan Tämäkin nyt laitonta tekstiä täälä

        Comment

        • magilainen
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1023
          • Iisalmi

          #79
          Originally posted by Hemi View Post
          Miten se sähköinen bensapumppu sammuu itsekseen polttoaineletkun rikkouduttua törmäystilanteessa, jos ei bagijärjestelmän aktivoinnista?
          Minun autoissa pumppu ainai lakkaa pyörimästä jos auton dumppaa :think
          Bmw e91 330xd -06 msport
          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


          Freude am Fahren

          Comment

          • Vilppi132
            Bimmer Rookie
            • Jun 2016
            • 156
            • finland

            #80
            En oo jaksanut ottaa tosissaan tätä ketjua enään sen jälkeen kun tein asiani selväksi Joten ihan miten haluat, saat päättää itse !

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #81
              Originally posted by magilainen View Post
              Minun autoissa pumppu ainai lakkaa pyörimästä jos auton dumppaa :think
              Miksi se moottori kolaritilanteessa välttämättä ”dumppaisi”?
              Toisekseen, eihän se pumppu mihinkään ”dumppaa” jos letkussa on vuoto, eikä systeemi paineistu ja sitä kautta katkaise syöttöä(tuskin kukaan ehtii kuitenkaan ennen rysäystä vääntämään virtoja pois?).
              Kolmanneksi, koko konehuone ja paksut päävirtakaapelit ovat virrassa mikäli airbagin kaapelipaukku ei katkaise päävirtoja, jolloin se kolarin jälkeinen tulipalo syttyy myös oikosuluista kun johdot puristuvat/leikkaantuvat rutistuvien peltien sisään.
              Päävirtakaapeli jos leikkaantuu rutistuvia peltejä vasten ja saa kontaktin runkoon, on tapahtuma kuin polttoleikkauksessa ja auto syttyy muutamissa sekunneissa kun etusormen vahvuinen kaapeli hehkuu valkoisena kabiinissa mattojen superlon pehmusteiden alla.
              Tähän kun lisätään vielä paineella ruiskuava bensa auton alla tai konehuoneessa, autosta pitäisi päästä ulos sekunneissa, koska helposti minuuteissa jäljellä on enään roihuava rovio.

              Eli, muistutan nyt kuitenkin vielä että minä olen tässä kolarikorjausbisneksessä ollut jo 30-vuotta ja nähnyt kymmeniä tuhansia kolaritapauksia. Ei ole mitään....ei pienintäkään onnettomuustyyppiä ja sen vaurioita jota en olisi nähnyt jo kymmeniä kertoja, joten voin todellakin puhtaalla omallatunnolla sanoa että ei ole mitään niin pelottavaa onnettomuustyyppiä kuin missä onnettomuuteen joutunut auto syttyy palamaan.

              Kuitenkin varsin usein vähänkin kovemmissa onnettomuuksissa uhrit ovat joko tajuttomia ja/tai kiinni autossaan(sitä suuremmalla todennäköisyydellä mitä vähemmän moderneja turvavarusteita käytössä).
              Nykyautot eivät enään juurikaan syty kolaritilanteissa palamaan ja tämä johtuu vain ja ainoastaan toimivista airbagjärjestelmistä ja nimenomaan juuri siitä että auto saadaan heti törmäystilanteessa virrattomaksi ja pumput kiinni.
              Vielä 80-luvullahan porukkaa kuoli paljon kolaritilanteessa syntyneissä tulipaloissa, kunnes ensimmäiset mekaaniset polttoaineen syötön katkaisevat systeemit tulivat pakollisiksi.
              Nyt jos kuitenkin ”tuunataan”/”harrastellaan" nämä airbagjärjestelmään liitetyt automaattiset virrankatkaisut toimimattomiksi ja aiheutetaan tilanne jossa kolaritilanteessa tulipalo on enemmän kuin mahdollista, ollaan kyllä enemmän kuin puhtaan typeryyden asialla, kuin ”harrastamisen” asialla, varsinkin jos/kun autolla liikkuu muitakin kuin ”harrasteleva” artisti itse.
              Last edited by Hemi; 22-10-2016, 16:57.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #82
                Kuinka suuren mällin vaatii että virtakaapelin paukku räjähtää?
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Kuinka suuren mällin vaatii että virtakaapelin paukku räjähtää?
                  Sen verran että bagit pamahtaa.
                  Eli mikä tahansa bagi jos pamahtaa, laukeaa AINA mukana myös turvavyönkiristimet ja kaapelipaukku katkaisten kaikki päävirrat.
                  Sivuvirrat jää, eli että mm.ovien lukot toimivat, mutta konehuone ja päävirtakaapelit saadaan näin kokonaan virrattomiksi ja polttoainepumput sammuksiin.

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2286
                    • Joensuu/Syvyys

                    #84
                    Eiköhän tämä ollut tässä
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    Working...
                    X