Announcement

Collapse
No announcement yet.

VIKA LÖYTYI: E46 käy huonosti kylmänä, ei ota kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • novoiperkele
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 109

    VIKA LÖYTYI: E46 käy huonosti kylmänä, ei ota kierroksia

    Ei vikakoodeja. 1999 E46 1.9 bensa, automaatti

    Eli kylmänä starttaa ja käynnistyy ok, mutta on "tehoton".

    Ei ota ajossa vaihde päällä kierroksia, vaan tuntuu kuin menisi rajoittajalle isoilla kierroksilla 3500-5000.

    Mitä lämpimämmäksi käy alkaa käydä paremmin ja ottamaan paremmin kierroksia pätkimättä.

    Vapaalla ottaa kierroksia ok.

    Näkeekö inpalla jotenkin käynnissä, että mitä anturit näyttää?


    EDIT:!!

    Viaksi paljastui kesällä vaihdettu 80+ euron kampiakselin tunnistin. Tilalle vaihdettu £20 ebay anturi korjasi tilanteen. Todella vittumainen vika, kun ei mitään hajua aiheuttajasta. Vika jäi kiinni, kun alkoi antamaan uudelleen luistonestoon liittyviä vikoja.
    Last edited by novoiperkele; 28-12-2016, 10:55.
  • novoiperkele
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 109

    #2
    Nyt sain jo vikakoodejakin, en ole varma olenko itse aiheuttanut tuon syylärin lämpötilavian.

    Anturi näyttää yhdessä kohdassa -40, koska kokeilin mikä anturi on kyseessä.

    KUVIA INPA
    Last edited by novoiperkele; 23-10-2016, 18:46.

    Comment

    • novoiperkele
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 109

      #3
      "Hei XXXX,

      Valitettavasti tarvikeanturit toimivat näissä erittäin vaihtelevalla menestyksellä, joten melkein 4 vuoden kesto on jopa yllättävän hyvä.

      Suosittelemmekin käyttämään alkuperäisiä tai alkuperäistä laatua olevia antureita."

      Eipä ole harakirilläkään kovin pitkää kestoa odotettavissa? Kyseessä siis 11/2012 vaihdettu nokka-akselin anturi..

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Se on joo yllättävän hyvin jos on noin pitkään toiminut tarvikkeella. Kokeile ensin uudella alkuperäisellä nokan anturilla.
        Nollaa ja katso sen jälkee mitä jää vielä aktiiviseksi koodeiksi.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • novoiperkele
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 109

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Se on joo yllättävän hyvin jos on noin pitkään toiminut tarvikkeella. Kokeile ensin uudella alkuperäisellä nokan anturilla.
          Nollaa ja katso sen jälkee mitä jää vielä aktiiviseksi koodeiksi.
          Ei ole alkuperäistä, mutta uusi harakiri tulee huomiseksi. Syksykö näitä rikkoo, kun viimeksi 2012 lokakuussa mennyt alkuperäinen nokka-aks. ja nyt meni kampiakselin ja viikonpäästä nokka-aks tunnistin?

          Tilasin hyllyyn hätävara-anturinkin, maksoi 7.60€ kuluineen :think

          Comment

          • novoiperkele
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 109

            #6
            Noniin, nokka-akselin anturi vaihdettu. Parani hieman, mutta edelleen pätki kylmänä. Nyt kuumana toimii ok. Ei taaskaan vikakoodeja.

            Palatessa tallille huomasin puskevan höyryä pellin alta.

            Coolant temperature oli 115C ja syylarilta tuleva mukamas 45C tms..

            Ilmanputsarin alle oli puskenut pakkasnesteitä pihalle ja syylarin päädyssä vajaa 10cm viiva, jonka epäilen olevan hiushalkeama..

            Seuraavaksi etsimään lämpötila-anturia ja syylaria. Vittumaisen näköinen purkaa tuo syylari Jospa koittais epoksilla fiksata tilapäisesti, että saa uuden ostettua.. :think

            Comment

            • novoiperkele
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 109

              #7
              Mikähän syylari tuohon oikeasti menee? Realoem näyttää väärinpäin nuo koodit

              Realoem
              osanumero 17119071517

              Schmiedmann osanumero 17119071518

              Ebay osanumero BMW-17119071518

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                517 jos manuaali ja 518 jos automaattivaihteilla.
                Tosin en usko että on eroa itse jäähdyttimessä vaan mukana tulevassa tulpassa (#2 tai #3) millä vesi kiertää laatikon lämmönvaihtimelle tai ei, riippuen mikä vaihteisto tosiaan.
                Tarvikesyylarissa varmaankin kummatkin tulpat mukana, näin ainakin e46 328 tapauksessa.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • novoiperkele
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 109

                  #9
                  Originally posted by Supa View Post
                  517 jos manuaali ja 518 jos automaattivaihteilla.
                  Tosin en usko että on eroa itse jäähdyttimessä vaan mukana tulevassa tulpassa (#2 tai #3) millä vesi kiertää laatikon lämmönvaihtimelle tai ei, riippuen mikä vaihteisto tosiaan.
                  Tarvikesyylarissa varmaankin kummatkin tulpat mukana, näin ainakin e46 328 tapauksessa.
                  Iso kiitos, miten nuo ebay -kamppeet pelaa? Punta halpa, niin olis vajaa 70€ tuolta briteistä. Sama 2 viikkoa menee ku kotimaisilta puljuilta saada se tänne.

                  EDIT: Kannattaako jotain muuta vaihtaa samalla?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by novoiperkele View Post
                    Iso kiitos, miten nuo ebay -kamppeet pelaa? Punta halpa, niin olis vajaa 70€ tuolta briteistä. Sama 2 viikkoa menee ku kotimaisilta puljuilta saada se tänne.

                    EDIT: Kannattaako jotain muuta vaihtaa samalla?
                    Ellei paisarin vaihdosta ole tietoa, niin kannattaa kyllä harkita sen vaihtamista. Ebay:stä saa niin moneen laatuista tavaraa, että ei tuohon voi kukaan vastata. Riippuu ostatko sen halvimman osan vai tunnetun valmistajan osan. Halvimmat ehkä istuu hyvin tai sitten ei. Toimivuus on kanssa sama, osa noista halpa osista toimii osa taas ei.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • novoiperkele
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 109

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ellei paisarin vaihdosta ole tietoa, niin kannattaa kyllä harkita sen vaihtamista. Ebay:stä saa niin moneen laatuista tavaraa, että ei tuohon voi kukaan vastata. Riippuu ostatko sen halvimman osan vai tunnetun valmistajan osan. Halvimmat ehkä istuu hyvin tai sitten ei. Toimivuus on kanssa sama, osa noista halpa osista toimii osa taas ei.
                      Paisarihan se tässäkin oli halki, eikä syylari prkl.. Tai mikä nyt lieneekään tuo tötsä mistä pakkasneste kaadetaan syylariin. Onneksi ehdin tilata syylarin ja nyt purkaessa selvis tarkemmin paikka

                      Hieman ns. alkaa hatuttaa tämä vartti siellä toinen täällä korjaaminen.. Olisko jollakulla myydä jotain hyvää troppia, millä pysyis hereillä 24/6.?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by novoiperkele View Post
                        Paisarihan se tässäkin oli halki, eikä syylari prkl.. Tai mikä nyt lieneekään tuo tötsä mistä pakkasneste kaadetaan syylariin. Onneksi ehdin tilata syylarin ja nyt purkaessa selvis tarkemmin paikka

                        Hieman ns. alkaa hatuttaa tämä vartti siellä toinen täällä korjaaminen.. Olisko jollakulla myydä jotain hyvää troppia, millä pysyis hereillä 24/6.?
                        Joo paisari sulla on sieltä halki. Nämä kun on muovia, niin aika yleisesti hajoavat. Kannattaa samalla vaivalla vaihtaa paisari+syyläri yhdessä, jos kummankaan vaihdosta ei ole tietoa. Vaikka vain toinen niistä vuotaa, niin se toinen ei välttämättä tule kaukana perässä. Samalla sitten vaihtaa sen paisarin korkin kun se ei paljoa maksa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • novoiperkele
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 109

                          #13
                          Alapuolinen lämpötila-anturi vaihdettu, ei muutosta.

                          Pätkii edelleen kylmänänä 3000 kierroksella kovassa kiihdytyksessä ja pätkiminen nousee ylemmäs kierroksille 5000+ mitä enempi kone lämpiää.

                          Epoksi muuten ei pidä paisarissa, uusi tilattu.

                          Ei vikakoodeja.

                          Lämmöt 115C ja alaletkussa 25C, onko tuolla joku tukossa kenties? Miten voi olla alaletku 25C?

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by novoiperkele View Post
                            Alapuolinen lämpötila-anturi vaihdettu, ei muutosta.

                            Pätkii edelleen kylmänänä 3000 kierroksella kovassa kiihdytyksessä ja pätkiminen nousee ylemmäs kierroksille 5000+ mitä enempi kone lämpiää.

                            Epoksi muuten ei pidä paisarissa, uusi tilattu.

                            Ei vikakoodeja.

                            Lämmöt 115C ja alaletkussa 25C, onko tuolla joku tukossa kenties? Miten voi olla alaletku 25C?
                            Neste kulkee jäähdyttimen läpi.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • novoiperkele
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 109

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              Neste kulkee jäähdyttimen läpi.
                              Näin sitä vois kuvitella, toisesta letkusta sisään ja toisesta ulos.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎