Autona E46 330i vm 2001, jossa ESS-Tuningin remmiahdin.
285 hp penkitetty takarenkailta.
Autoon vaihdettu kytkin vuonna 2008, juuri ennen kuin ostin sen.
Silloin mittarissa oli 84 tkm.
Nyt 8 vuotta myöhemmin mittarissa on 146 tkm, eli autolla on ajettu kytkimen vaihdon jälkeen vasta hieman yli 60 tkm.
Ei mitään käsitystä, että mikä kytkin sinne on laitettu.
Kytkin luistaa varsinkin kolmosella ja suuremmilla vaihteilla siinä 3000 rpm kohdalla. Ajosta sen verran että käytännössä pelkkää kaupunkiajoa, kuten kilometreistäkin voi päätellä. Enkä alkuinnostuksen pikku sutimisien jälkeen ole kyllä revitellytkään.
Mulla ei ole kytkimistä mitään kokemusta eikä tietoa, joten voisiko joku kertoa minkälainen kytkin tuohon kannattaisi laittaa? Pitääkö vauhtipyörä uusia samalla? Mitään ravistamista tms ei havaittavissa, pelkästään tuo luistaminen.
Nykyisestä kytkimestä vielä sen verran, että mun mielestä tuo ei ole kovinkaan mukava. Kytkin on aina ottanut kiinni tosi ylhäältä ja lyhyeltä matkaa. Olisikohan joku muu kuin vakiokytkin? Monella kaverilla sammunut auto kun ekan kerran koittanu ajaa tuolla. Autosta on poistettu CDV-venttiili, joten en osaa sanoa miten olisi sen kanssa.
Apuja kaivataan viisaammilta!
285 hp penkitetty takarenkailta.
Autoon vaihdettu kytkin vuonna 2008, juuri ennen kuin ostin sen.
Silloin mittarissa oli 84 tkm.
Nyt 8 vuotta myöhemmin mittarissa on 146 tkm, eli autolla on ajettu kytkimen vaihdon jälkeen vasta hieman yli 60 tkm.
Ei mitään käsitystä, että mikä kytkin sinne on laitettu.
Kytkin luistaa varsinkin kolmosella ja suuremmilla vaihteilla siinä 3000 rpm kohdalla. Ajosta sen verran että käytännössä pelkkää kaupunkiajoa, kuten kilometreistäkin voi päätellä. Enkä alkuinnostuksen pikku sutimisien jälkeen ole kyllä revitellytkään.
Mulla ei ole kytkimistä mitään kokemusta eikä tietoa, joten voisiko joku kertoa minkälainen kytkin tuohon kannattaisi laittaa? Pitääkö vauhtipyörä uusia samalla? Mitään ravistamista tms ei havaittavissa, pelkästään tuo luistaminen.
Nykyisestä kytkimestä vielä sen verran, että mun mielestä tuo ei ole kovinkaan mukava. Kytkin on aina ottanut kiinni tosi ylhäältä ja lyhyeltä matkaa. Olisikohan joku muu kuin vakiokytkin? Monella kaverilla sammunut auto kun ekan kerran koittanu ajaa tuolla. Autosta on poistettu CDV-venttiili, joten en osaa sanoa miten olisi sen kanssa.
Apuja kaivataan viisaammilta!
Comment