Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d -00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makejj
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 19
    • Savonlinna

    #16
    Originally posted by MNi View Post
    Onko edelleen tilanne ykköspostauksen kuvauksen mukainen eli ei edes pyöritä starttia?

    Jos näin, sitten tutkailtava akun navat ja plussakaapelin kaikki liitokset jos on jossain kontaktivikaa.

    Mikäli startti pyörii mutta ei muuten lupaa kylmänä ja lämpimänä käynnistyy niin kampuran asentoanturi seuraavaksi arpomiskohteeksi. Suhteellisen arvokas vaihdettava kun on hankalassa paikassa, harkitse vain orkkisosaa.
    Joo ei edes pyöritä starttia, ja akkukin on jo loppu pitäisi ladata täyteen.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Mittasitko akun jännitteen ilman kuormaa? Itselle on tullut tapauksia vastaan, jossa akun lepojännite on ~12.4v, mutta kun käännät avaimesta jännite tipahtaa heti jonnekkin ~5v eikä startti pyöri. Mittaa paljonko jännite on kun yrität käynnistää, ellei jännite tipu, niin sitten tutkimaan johdotukset.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Makejj
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 19
        • Savonlinna

        #18
        Originally posted by HTK12 View Post
        Mittasitko akun jännitteen ilman kuormaa? Itselle on tullut tapauksia vastaan, jossa akun lepojännite on ~12.4v, mutta kun käännät avaimesta jännite tipahtaa heti jonnekkin ~5v eikä startti pyöri. Mittaa paljonko jännite on kun yrität käynnistää, ellei jännite tipu, niin sitten tutkimaan johdotukset.
        Juu, mittasin juuri ilman kuormaa. Mutta, kun ei lähde apuvirran kanssakaan niin voiko akku silti olla sökö? On myös koitettu vetää käyntiin eikä ole lähtenyt..

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Makejj View Post
          Juu, mittasin juuri ilman kuormaa. Mutta, kun ei lähde apuvirran kanssakaan niin voiko akku silti olla sökö? On myös koitettu vetää käyntiin eikä ole lähtenyt..
          Pyörittikö starttia apuvirralla? Ihan tyhjä akun kanssa saa olla melko järeät kaapelit, että lähtee käyntiin. Niillä ohuilla kaapeleilla ihan turha edes yrittää. Eihän se akku ole päässyt nyt jäätymään kun sanoit, että oli päässyt tyhjäksi? Kyselen siksi, että aikaisemmin sait apuvirralla käyntiin. Toki onhan sieltä voinut nyt akun tyhjenemisen jälkeen kadota vaikka ajonesto synkka. Vetämällä pitäisi kyllä käynnistyä, jos virranpuute on ainut ongelma.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Makejj
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 19
            • Savonlinna

            #20
            Originally posted by HTK12 View Post
            Pyörittikö starttia apuvirralla? Ihan tyhjä akun kanssa saa olla melko järeät kaapelit, että lähtee käyntiin. Niillä ohuilla kaapeleilla ihan turha edes yrittää. Eihän se akku ole päässyt nyt jäätymään kun sanoit, että oli päässyt tyhjäksi? Kyselen siksi, että aikaisemmin sait apuvirralla käyntiin. Toki onhan sieltä voinut nyt akun tyhjenemisen jälkeen kadota vaikka ajonesto synkka. Vetämällä pitäisi kyllä käynnistyä, jos virranpuute on ainut ongelma.
            Joo aika järeät kaapelit oli, nyt on akku yön yli latauksessa ja huomenna uutta yritystä. Ja ei apuvirrallakaan nyt pyörinyt startti. On tosi kumma vika.

            Comment

            • Makejj
              Newbiemmer
              • Nov 2016
              • 19
              • Savonlinna

              #21
              Akku oli yön latauksessa. Rumppasin noin 15 kertaa ja lähti käyntiin. Eli samassa pisteessä taas kun aloitusviestissä..

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #22
                Tarkista ja nollaa tarvittaessa vikakoodit. Alhainen jännite voi aiheuttaa kaikenlaista.

                Sitten olisi syytä tarkistaa akun ja startin välisten liitosten mahdollinen korroosio. Myös akun kengät kannattaa putsata sisäpuolelta pyöreällä messinkiharjalla. Akun navat lienee vilkuiltu jo akkujumpan yhteydessä.

                Sekä EWS:ltä että DDE:ltä menee startille kaapeli, voisi olla asiallista tarkistaa niiden liitäntöjen kunto. WDS:stä kytkentäkuva: KLIK.

                Tämähän oli jakajapumpullinen eli DDE 3.0.

                Tämän jälkeen on syytä harkita muita vikapaikkoja, esimerkiksi DDE:n päärele K2003 täällä: KLIK.

                Jos tankin pumppu vetää viimeisiään, voisi olla ettei korkeapainepumppu jaksa imeä itsellään käynnistyksessä tarvittavaa soppamäärää. Siinä yksi potentiaalinen kohde. Tankkipumpun rele olisi yksi edullinen vaihdettava, K96 täällä: KLIK.

                Comment

                • Makejj
                  Newbiemmer
                  • Nov 2016
                  • 19
                  • Savonlinna

                  #23
                  Nyt lähtenyt viimeiset 2 päivää ja myös tänään ensimmäisellä käyntiin. Kokoajan ollut -20 astetta pakkasta...

                  Comment

                  • Makejj
                    Newbiemmer
                    • Nov 2016
                    • 19
                    • Savonlinna

                    #24
                    Nyt 0 kelien tullessa lähti aamulla normaalisti, mutta nyt ei taas lähde??

                    Comment

                    • Makejj
                      Newbiemmer
                      • Nov 2016
                      • 19
                      • Savonlinna

                      #25
                      Voisiko avain olla rikki?

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #26
                        Jos avaimen EWS-siru olisi särki, EWS ei antaisi käynnistää ollenkaan autoa. Huomaa että EWS-siru luetaan virtalukon kehyksen antennilla eikä EWS-sirulla ole mitään tekemistä lukituksen kauko-ohjauksen kanssa. Vaikka avaimen akku menisi eikä kauko-ohjaus siitä (tai muusta) syystä toimisi, EWS toimii edelleen ja autolla pystyy ajamaan. En ainakaan ole lukenut että EWS-siru toimisi pätkittäin. Ehkä mahdollista jos virtalukon antennikehyksen (osa 1 täällä: KLIK)johtimissa häikkää mutta en sellaistakaan muista. Johdotus on hyvin yksikertainen, kaksi johdinta antennilta EWS-modulille.

                        Comment

                        • Makejj
                          Newbiemmer
                          • Nov 2016
                          • 19
                          • Savonlinna

                          #27
                          Juujuu, nyt kun ei lähde avaimesta käyntiin, niin startilta vedin johdon suoraan konehuoneen plus-navan lähettyville ja startille antaessa siitä virtaa, startti pyörii, mutta auto ei käynnisty. Tämän jälkeen kun remppaa pariin kertaan avaimella, niin taas lähtee käyntiin...

                          Comment

                          • make2929
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 92
                            • etelä-pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by Makejj View Post
                            Juujuu, nyt kun ei lähde avaimesta käyntiin, niin startilta vedin johdon suoraan konehuoneen plus-navan lähettyville ja startille antaessa siitä virtaa, startti pyörii, mutta auto ei käynnisty. Tämän jälkeen kun remppaa pariin kertaan avaimella, niin taas lähtee käyntiin...
                            Ainaki omassa e46 330d aikanaan kun avain oli rikki, nii starttia pyöritti muttei luvannutkaan mutta huolossa saivat viallisella avaimella muutaman kerran käyntii, toisella avaimella lähti heti. Melko varmasti avain hajalla

                            Comment

                            • Makejj
                              Newbiemmer
                              • Nov 2016
                              • 19
                              • Savonlinna

                              #29
                              Originally posted by make2929 View Post
                              Ainaki omassa e46 330d aikanaan kun avain oli rikki, nii starttia pyöritti muttei luvannutkaan mutta huolossa saivat viallisella avaimella muutaman kerran käyntii, toisella avaimella lähti heti. Melko varmasti avain hajalla
                              Mutta kun avaimella ei pyöritä edes starttia.

                              Comment

                              • Makejj
                                Newbiemmer
                                • Nov 2016
                                • 19
                                • Savonlinna

                                #30
                                Lisää ideoita?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎