Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M57n 330d käynnistys oikuttelee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Ei ollut mainintaa oliko kyseessä takatuuppari vai nelikko. Jälkimmäisessä tapauksessa on vähän enemmän duunia mutta takatuuppari selvästi pienitöisempi: KLIK.

    Alakautta siis vaihdetaan, ei tarvii pudottaa laatikkoa alas. En ole tehnyt, joten paremmin tietävät neuvokaa lisää.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      #17
      Aamulla taas tarttuutti reilu 10 kertaa, ennen kuin suostui käynnistymäään. Meinasi jo usko loppua. Merkkihuolto tutki autoa. Vikakoodeja käynnistysongelmaan ei ole. Ja kun vika ei päällä, ei voitu enempää jäljittää sitä kautta.
      Noh, noheva asentaja päätti tutkia pääreleen(noissakin joskus ollut sanomista kuulema), oli ok. Sitten sen p.ainepumpun releen. Noh, siellä oli selvää kipinöintiä tapahtunut. Käret oli mustat ja osittain jo sivuttain. Ja kipinöinnistä oli releen kuoret jo mustunut sisäpuolelta. ELI selvä vika. Se että korjaantuiko jo tuolla, jää nyt selvitettäväksi. Tilauksessa on vielä p.ainepumppu + suodatin jotka auton alla. Ne menee joka tapauksessa vaihtoon kun iästä ei tietoja ja kuuluvat tyyppivikoihin.

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #18
        Vaikka suuttimet onkin huollettu, niin kyllä tuo kaikkein eniten kuulostaa vuotavalta suuttimelta. Mun mielestä vähän kaukaa haettu nuo startti ja pumppuviat.


        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 866
          • Kainuu

          #19
          Originally posted by Bullitt View Post
          Vaikka suuttimet onkin huollettu, niin kyllä tuo kaikkein eniten kuulostaa vuotavalta suuttimelta. Mun mielestä vähän kaukaa haettu nuo startti ja pumppuviat.
          Tosiaankin, suuttimet on kaikki käytetty penkissä ja mitattu, säädetty missä tarvetta oli + tiivisteet kasattaessa vaihdettu. Suuttimet tekijän mielestä > OK

          Merkkihuollossa noheva asentaja katsoi myös suuttimien arvoja testerillä > OK

          Joten kertoisitko mihin sinun päätelmäsi perustuu että ohivuotoa ja ettei vika/viat voisi olla esim releessä, siirtopumpussa alla?

          Muuten, joku kysyi että nouseeko kierrosnopeusmittari startatessa. Kyllä nousee.

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #20
            Vanha suutin ei tule kokonaan uudeksi parilla tiivisteellä, vaikka se kesällä olisikin ollut ok.

            Ne arvot mitä testerillä näkee on ihan eri asia, kuin suuttimen ohivuoto.

            Eihän se vika täysin varmasti ole vuotava suurin, mutta koita nyt itsekin vähän miettiä, että kannattaako tehdä muutaman kympin ohivuotomittaus, vai vaihtaa suoraa päätä 200 euron pumppu ja heti perään vielä 200 euron startti.


            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 866
              • Kainuu

              #21
              Originally posted by Bullitt View Post
              Vanha suutin ei tule kokonaan uudeksi parilla tiivisteellä, vaikka se kesällä olisikin ollut ok.

              Ne arvot mitä testerillä näkee on ihan eri asia, kuin suuttimen ohivuoto.

              Eihän se vika täysin varmasti ole vuotava suurin, mutta koita nyt itsekin vähän miettiä, että kannattaako tehdä muutaman kympin ohivuotomittaus, vai vaihtaa suoraa päätä 200 euron pumppu ja heti perään vielä 200 euron startti.
              Suuttimien huoltoon sisältyi ohivuotomittaus. Teetkö sinä näitä suutinhuoltoja työksesi?

              Comment

              • Orvix
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 140
                • Akaa

                #22
                Nyt kun sieltä releestä jo löytyi selvää vikaa niin eiköhän vedetä henkeä ja seurata tilannetta? Alkoi kuulostamaan siltä, että uusitaan puolet auton osista.
                E91 325d -10 M-Sport

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  #23
                  Originally posted by Orvix View Post
                  Nyt kun sieltä releestä jo löytyi selvää vikaa niin eiköhän vedetä henkeä ja seurata tilannetta? Alkoi kuulostamaan siltä, että uusitaan puolet auton osista.
                  Juu, meinaan testata käynnistystä kunhan tuo pakkanen hellittää. Nytkin yli -23 astetta.

                  Ja siirtopumppu + suodatin ovat kuluvia osia. Kyllä ne on hyvä vaihtaa ajoissa, varsinkin kun edellisestä vaihdosta ei merkintää. Halvinta vaihtaa nyt kuin että kulettaa ensin lavetilla jostain korjattavaksi...

                  Tuosta tulikin taas mjoieleen uusi tyyppivika.... Nimittäin se lisäkiertovesipumppu + vesiventtiili joka noissa on. Siitä tullut se vikakoodi oikosulusta... Noheva asentaja sitäkin tutki, ihmetteli että miten sen venttiilin kuoret oli kättäpolttavan kuuma, kun kaikki muu(vesiputket jne) ympärillä tuskin käden lämpöistä. >Totesi ettei saa kuumentua noin. Päätimme että otamme siitä johdot irti, kunnes saan ehjän tilalle.

                  Kysymys kuuluukin, miten tuon vesiventtiilin toiminta ja asento vaikuttaa siihen miten webasto(eeperi) kykenee toimimaan? Webastohan ymmärtääkseni kierrättää veden tuon kautta, ja tuo lisäkiertovesipumppu +vesiventtiili on käytössä ko aikana. Nyt jos vesiventtiilille ei mene mitään ohjausta, onko se kokonaan kiinni, eli vesi ei pääse enää kiertämään sen kautta....
                  Tosin onko se kiertänyt ohjauksen ollessa kytkettynäkään, jos venttiili oikosessa.

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by expertti View Post
                    Nyt jos vesiventtiilille ei mene mitään ohjausta, onko se kokonaan kiinni, eli vesi ei pääse enää kiertämään sen kautta....
                    Tuota vesiventtiilin aukioloa onkin kysytty monessa viimeaikoina. Auki on levossa ilman sähköä.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      #25
                      Originally posted by Orvix View Post
                      Nyt kun sieltä releestä jo löytyi selvää vikaa niin eiköhän vedetä henkeä ja seurata tilannetta? Alkoi kuulostamaan siltä, että uusitaan puolet auton osista.
                      Juuri näin. Tänään kävin testaamassa kun pakkanen nollassa.... Lähti käyntiin eka startista, mukisematta. Kokeilin parin minuutin päästä uudelleen, ei mitään ongelmia toistaiseksi. Eli voisi ehkä jo päätellä että tuo kirottu rele oli syynä tällä(kin) kertaa E46:sen käynnistysongelmaan.

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 866
                        • Kainuu

                        #26
                        Originally posted by Esal View Post
                        Tuota vesiventtiilin aukioloa onkin kysytty monessa viimeaikoina. Auki on levossa ilman sähköä.
                        Mutta tuohan on hyvä ainakin eeperin käytön kannalta, vesi kiertää putkistossa eikä ala kiehumaan eeperin sisälmyksissä ja aiheuta ylikuumentumista= lämmityksen keskeytymistä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎