Hei foorumilaiset, jos luette tätä, kiitos siitä että osoititte kiinnostusta auttaa miestä hädässä.
Autoni on e46 320i 2.2 vm-02 automaatti laatikolla ja mittarissa 194tkm.
Ostin auton 186tkm ajettuna ja autoa on ollut aivan mahtava ajaa, kaikki pelasi niinkuin pitikin ja elämänlaatuni parani huomattavasti siitä lähtien kun astuin bemmin puikkoihin.
Kunnes eräänä vilposena aamuna käynnistin auton ja muutaman sekunnin käytyään koko auto tärisi todella voimakkaasti ja moottorivikavalo syttyi.
Sammutin auton heti ja odotin tupakan pituisen tovin ja laitoin uudestaan tulille. Sehän lähti kun mitään ongelmaa ei oisi ikinä ollutkaan ja ajoin töihin.
Töitten jälkeen suoraan pajalle vikakoodit luettavaksi ja sieltähän paljastui että joku yksittäinen sylinteri misfire. Siihen vaihettiin tulppa ja puola varmuuden vuoksi joka vissiin korjasi vian, koska mitään oireilua ei pitkään aikaan ollut.
Kunnes sama juttu tapahtui uudestaan, paitsi tällä kertaa ajon aikana, ja joka ikinen vikavalo mittaristossa palaen (samat mitkä palaa silloin kun avain asennossa 1)
Ohjaus tuntui yhtäkkiä laiskalta ja pitkien foorumi lukemisien jälkeen tajusin että autoni kävi ns ''limp'' modessa.
Ei muuta kun uudestaan pajalle luettavaksi ja tällä kertaa sieltä paljastui seuraavat koodit:
00007B DME: Activation, map cooling
0000F2 DME: Misfire, cylinder 5
0000F3 DME: Misfire, cylinder 6
0000F1 DME: Misfire, cylinder 4
Eli tässä vaiheessa mietin maalaisjärjellä että tulpat ja puolat vaihtoon mutta herää kysymys: Kuinka mahdollista on se että kolmesta sylinteristä tulpat/puolat ottaa ittensä irti samanaikaisesti? :think
En vaan tahdo uskoa siihen, mutta aijon vaihtaa ne tuota pikaa ihan vaan varmuuden vuoksi.
No sit toi DME activation map cooling, joka on näemmä joku termostaatti, ei kuulemma pitäisi millään tapaa vaikuttaa sylintereitten misfireen? terveisin e46fanatics foorumilainen. Mitä nyt olen lukenut, niin jengi epäilee heti ensiksi imusarjan vuotoja tai bensasyöttöön liittyvää häslinkiä.
Joudun ajamaan autolla töihin päivittäin, vaikka en millään viitsisi, ja oon huomannut, että esim 2000rpm kohdalla auto ei enää kiihdykkään niinkuin ennen, ellei paina lämää enemmän. Ja kun painan, se kiihtyy niillä samoilla kierroksilla ja pitää aikamoista meteliä konehuoneessa. Huomasin myös että kulutusmittari elää omaa elämää, ei käyttäytynyt samalla tavalla ennen. Ennen tätä dilemmaa kun päästin kaasun missä tahansa vauhdissa kulutusmittari meni nollan kohdalle kunnes painoin kaasua uudestaan mutta nyt se näyttää 10-20l / 100 pienissäkin vauhdeissa satunnaisesti.
Monilla kenen auton oireet ovat lähes identtiset kun minun, sanovat että auto tahtoo sammua kun pysähtyy esim valoihin, mutta minun ei tee niin, vaan tyhjäkäynti on tasainen eikä ole koskaan sammuillut tai temppuillut.
Sen toisen kerran kun kävin luettamassa / nollaamassa koodit ei ole enää vikavaloja syttynyt, vaikka oireet täysin samat.
Alan olee tän suhteen jo todella epätoivoinen kun niin monet tunnit ettinyt vastauksia foorumeilta, kun pajalla jätkätkin ns nosti kädet pystyyn ja ihmetteli sitä miten useampi pytty misfiree samanaikaisesti.
On käynyt mielessä myydä tää auto, mutta mielestäni on moraalisesti väärin myydä viallista autoa täydellä hinnalla, ja jos myyn halvalla otan niin pahasti turpiini sen jälkeen mitä määriä tähän on tullut laitettua.
Ens viikolla mulle uusitaan kylmän ilmaston huohotin järjestelmä, ja vesipumppu. Jotkut sanoo että se huohotin on se syy, no se selvii sit.
vesipumpun halusin itse uusia syystä että olen kuullut monelta että e46:n suurin heikkous on jäähdytysjärjestelmä, ja mulla ei oo varaa jäädä tienvarteen. Kusee duunit.
Kiitos jo etukäteen ja kiitos jos olette ees lukenut tähän asti. Jos joku mainitsee jostain joka on sitten lopullinen ratkaisu, pyydän häneltä privana tilinumeroa ja pistän pienen palkkion
Autoni on e46 320i 2.2 vm-02 automaatti laatikolla ja mittarissa 194tkm.
Ostin auton 186tkm ajettuna ja autoa on ollut aivan mahtava ajaa, kaikki pelasi niinkuin pitikin ja elämänlaatuni parani huomattavasti siitä lähtien kun astuin bemmin puikkoihin.
Kunnes eräänä vilposena aamuna käynnistin auton ja muutaman sekunnin käytyään koko auto tärisi todella voimakkaasti ja moottorivikavalo syttyi.
Sammutin auton heti ja odotin tupakan pituisen tovin ja laitoin uudestaan tulille. Sehän lähti kun mitään ongelmaa ei oisi ikinä ollutkaan ja ajoin töihin.
Töitten jälkeen suoraan pajalle vikakoodit luettavaksi ja sieltähän paljastui että joku yksittäinen sylinteri misfire. Siihen vaihettiin tulppa ja puola varmuuden vuoksi joka vissiin korjasi vian, koska mitään oireilua ei pitkään aikaan ollut.
Kunnes sama juttu tapahtui uudestaan, paitsi tällä kertaa ajon aikana, ja joka ikinen vikavalo mittaristossa palaen (samat mitkä palaa silloin kun avain asennossa 1)
Ohjaus tuntui yhtäkkiä laiskalta ja pitkien foorumi lukemisien jälkeen tajusin että autoni kävi ns ''limp'' modessa.
Ei muuta kun uudestaan pajalle luettavaksi ja tällä kertaa sieltä paljastui seuraavat koodit:
00007B DME: Activation, map cooling
0000F2 DME: Misfire, cylinder 5
0000F3 DME: Misfire, cylinder 6
0000F1 DME: Misfire, cylinder 4
Eli tässä vaiheessa mietin maalaisjärjellä että tulpat ja puolat vaihtoon mutta herää kysymys: Kuinka mahdollista on se että kolmesta sylinteristä tulpat/puolat ottaa ittensä irti samanaikaisesti? :think
En vaan tahdo uskoa siihen, mutta aijon vaihtaa ne tuota pikaa ihan vaan varmuuden vuoksi.
No sit toi DME activation map cooling, joka on näemmä joku termostaatti, ei kuulemma pitäisi millään tapaa vaikuttaa sylintereitten misfireen? terveisin e46fanatics foorumilainen. Mitä nyt olen lukenut, niin jengi epäilee heti ensiksi imusarjan vuotoja tai bensasyöttöön liittyvää häslinkiä.
Joudun ajamaan autolla töihin päivittäin, vaikka en millään viitsisi, ja oon huomannut, että esim 2000rpm kohdalla auto ei enää kiihdykkään niinkuin ennen, ellei paina lämää enemmän. Ja kun painan, se kiihtyy niillä samoilla kierroksilla ja pitää aikamoista meteliä konehuoneessa. Huomasin myös että kulutusmittari elää omaa elämää, ei käyttäytynyt samalla tavalla ennen. Ennen tätä dilemmaa kun päästin kaasun missä tahansa vauhdissa kulutusmittari meni nollan kohdalle kunnes painoin kaasua uudestaan mutta nyt se näyttää 10-20l / 100 pienissäkin vauhdeissa satunnaisesti.
Monilla kenen auton oireet ovat lähes identtiset kun minun, sanovat että auto tahtoo sammua kun pysähtyy esim valoihin, mutta minun ei tee niin, vaan tyhjäkäynti on tasainen eikä ole koskaan sammuillut tai temppuillut.
Sen toisen kerran kun kävin luettamassa / nollaamassa koodit ei ole enää vikavaloja syttynyt, vaikka oireet täysin samat.
Alan olee tän suhteen jo todella epätoivoinen kun niin monet tunnit ettinyt vastauksia foorumeilta, kun pajalla jätkätkin ns nosti kädet pystyyn ja ihmetteli sitä miten useampi pytty misfiree samanaikaisesti.
On käynyt mielessä myydä tää auto, mutta mielestäni on moraalisesti väärin myydä viallista autoa täydellä hinnalla, ja jos myyn halvalla otan niin pahasti turpiini sen jälkeen mitä määriä tähän on tullut laitettua.
Ens viikolla mulle uusitaan kylmän ilmaston huohotin järjestelmä, ja vesipumppu. Jotkut sanoo että se huohotin on se syy, no se selvii sit.
vesipumpun halusin itse uusia syystä että olen kuullut monelta että e46:n suurin heikkous on jäähdytysjärjestelmä, ja mulla ei oo varaa jäädä tienvarteen. Kusee duunit.
Kiitos jo etukäteen ja kiitos jos olette ees lukenut tähän asti. Jos joku mainitsee jostain joka on sitten lopullinen ratkaisu, pyydän häneltä privana tilinumeroa ja pistän pienen palkkion
Comment