Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vaihdelaatikon ehostajaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaahco
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 17
    • Lappi

    E46 vaihdelaatikon ehostajaa?

    Tervehdystä jälleen, arvon bemaristien lompakon ja hermojen säästäjät. Jälleen on tullut yksi pulma tielleni, johon ajattelin täältä kysäistä apua.. Isot ja pahat autoliikkeet jättivät minut yksin itkemään asian kanssa, minkä alkuun he sanoivat olevan vain "ylinmääräinen kosmeettinen haitta".

    Käytin vuojen 2004 e46 mallia tuossa viime kesän alussa Suomen Autohuollossa resonaatio-äänen takia ja sanoivat että mitä luultavimmin ääni tulee vaihdelaatikosta ja on aivan harmiton ääni. Resonaatio ääni havaittavissa 2000 - 3000 rph alueella, mutta katoaa samantien kun painaa kytkimen pohjaan. Sanoivat että vaihdelaatikosta joku laakereista luultavasti ja internetin läpikääntämisen jälkeen alan itsekkin uskoa sitä. Sanoivat tosiaan ettei ole hätää sen suhteen ja tinkaamisen jälkeen päätin uskoa heitä. Nyt olisi auto lähdössä vaihtoon diesselin alta, mutta samainen liike antaa korjausarvioksi töiden määrästä johtuen 2000e Laakerit ei kovin kalliita kai ole, mutta koittivat niiata edelleen työtuntien määrään..

    Selvittelyjen jälkeen näyttäis siltä että joko A) Voidaan purkaa laatikkoa palasiin ja vaihtaa kaikki laakerit sisältä, jonka jälkeen palapeli takaisin ja avot? tai B) Ostaa purku-osana uus aski ja ruuvata se paikoilleen. Oonko pahasti hakusessa?

    Jos nämä on ne vaihtoehdot, niin tietääkö kukaan ketään, kuka tuon operaation vois tehdä vähän halvemmalla..? Kaikki vinkit tervetulleita. Jopa auton polttamis-ehdotukset. Kiitos.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16412
    • Asikkala

    #2
    On vain yksi kannattava vaihtoehto: B

    Mikä kone/loota ?

    Comment

    • pomo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2013
      • 429
      • Oulu

      #3
      olen juuri vastakkaista mieltä, jos uutta osaa ei saa testattua enenn kuin se puretaan. Kuten tuossa jo mainittiin, työn osuus on suuri eli laatikko irti ja korjaukseen. Sen jälkeen se on varmasti kunnossa. Purkuosan kunto selviää vasta sitten kun se on jo paikoillaan, tottakai, osan myynyt liike vaihtaa osan jos siinä oli vikaa, mutta irrotus- kiinnitys jumpan maksaa artisti!

      Noita "hyvä purkuosa" tarinoita on paljon, toki voi saada toimivankin, mutta riski on suuri... Jos itse osaa tehdä työt niin sittenhän se ei maksa mitään, mutta vaikutti siltä, että työt ei onnistu itseltä?
      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

      E46 320 Cab

      Comment

      • jaahco
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 17
        • Lappi

        #4
        Kone on 1.8L bensa, mutta lootasta ei tähän hättään oo tietoa (muuta ko 5 vaihetta eteenpäin ja pakki vasemmalla ylhäällä).. Mistähän se seleviäis helepoiten?

        Pomo on siinä mielessä ainakin oikeassa, että itselläni ei ole tiloja, ei työkaluja eikä kokemusta lähteä värkkäämään auton kanssa (intoa kyllä olis opetella jos joku kädestä pitäen näyttäisi, mutta varmaan kaikkien kannalta parempi ku en yritäkään sitä vaihtoehtoa..), joten apua kaivattaisiin todella. Jo pelkkä askin irrotus tuottaa jo vähän hankaluuksia, auton säilöminen sen aikaa kun uutta osaa on tulossa jne..

        Lappiin aika vastikään muuttanu, eikä oo ehtiny alan miehiin tutustumaan joten aika tyhyjän päällä ja kaikenlisäksi opiskelijan budjetilla.. "Mitäs idiootti laitoit auton, jos ei oo varaa pitää sitä" -ajatus voi kätellä elämän sylkemiä satunnaisia yllätyksiä tässä saadakseen vähän ymmärrystä.. Please! Help!
        Last edited by jaahco; 12-12-2016, 18:15.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎