kysymys viisaammille, onko toivoakaa saada vuoden 2000 e46 320i autoa kilpiin s54b32 koneella kilpiin, kun tuli sellanen hommattua, vai onko parempi , ettei puhu siitä mitään isiööörille konttorilla?
e46 320i --> s54b32 moottorinvaihtoa kilpiin
Collapse
X
-
Ei riitä tehoraja.
Jos kori on Euro2 niin muuta konetta niin että teho tippuu, tähän kannattaa kysyä ohjetta siltä konttorilta missä aiot leimata.
Kaikki muu on laitonta vaikkakin mahdollista.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
mitä moottoria käytetään vertailumootorina e46 mallissa? 320i, 330i vai m3(ei ilmeisesti ainakaan m3) eli mikä on max. kw. määrä?Originally posted by Tonton View PostEi riitä tehoraja.
Jos kori on Euro2 niin muuta konetta niin että teho tippuu, tähän kannattaa kysyä ohjetta siltä konttorilta missä aiot leimata.
Kaikki muu on laitonta vaikkakin mahdollista.
Comment
-
330iOriginally posted by hilli View Postmitä moottoria käytetään vertailumootorina e46 mallissa? 320i, 330i vai m3(ei ilmeisesti ainakaan m3) eli mikä on max. kw. määrä?
Muistaakseni 202kwsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
entä s54 moottori 525d e39 2003 koriin koska sellainenki ois valmiina. olen selannut foorumia jonku aikaa mut todennu et aika ristiriitasta ja sekavaa tietoa, korjatkaa jos matikkani/tulkintani metsässä..lueskelin tuossa autoharrastajat.fi tulkintaa
eli vertailumoottori ilmeisesti 540i moottori jossa jo lähtiessä alle 10kw/kg eli 1675kg/210kw=7,98kg/kw joka menis sen 30% haarukassa 7,98kg/kw x 0,70=5,58kg/kw ja s54 moottorilla ja samalla painolla tulisi n.6,65kg/kw eli yli sen vaadittavan 5kg/kw...
olenko pahasti metsässä, eli menisko tolla kaavalla katsastuksesta läpi tietty alustan muutoksilla??? moottori jo matkalla suomeen, eli pitäisi päättää mihin sen istuttaa vai hommaanko compacti korin ja rallicrossiin tai muuhun, esim. turbokäyttöön ja hauskanpitoon..
Comment
-
540iin kun vertaa oli se e39 tai e34 niin pitäisi onnistua.
Samoin e36 m3
Tuleeko sulle sähköt ja laatikko kanssa vai meinasitko ajaa aftermarket ecullasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
ilman laatikkoo ja ecua moottori ja -05 malli, johtosarja pitäis tulla mut sitte näkee ku motti saapuu suomee, jenkkilästä tulos ja tammikuun alkupuolella pitäis olla suomessa.. oli tarkotus hommata joku aftermarketti boxi joo, kun tuo alustaki on viä vähä vaiheessa, mut kallistumas tuohon e39 525d -03 koppaan, mikä jo löytyykin.. laatikkoo ja boxiakin saa tarjota koska pikkuhiljaa täs täytyy alkaa muitakin osia hommaileen.
Comment
-
Eikös tuo -03 koppa ole liian "uusi", jos meinaa pelkällä muutoskatsastuksella+päästölapulla saada kilpiin?(+ alusta vastaamaan 540i:tä)
Edit.
Vähän OT, S54 hieno moottori onkin, niin N54 voisi olla myös mukava e39:ssä.
Liekö jo n54/e39-swappia maailmalla tehty?
Edit2 https://www.youtube.com/watch?v=UtIxQQhzPvMLast edited by bemmeri; 17-12-2016, 18:12.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
mistä syystä liian uusi, mikä olis esteenä(ei vähä päästöinenkö?) jos 540i tä käyttää verrantoautona nii en oo keksiny siihen mitään estettä etteikö sais kilpiin, tehot ja kuutiot menis haarukkaan, siis ilman turboa.. koittanu kaivella tietoo muttei ainakaan suomen kielellä oikeen oo löytyny vastaavia swappeja tuolla s54 koneella ja ainakaa rekisteröityjä suomeen, voi olla tosin ettei ees saa kilpii, no sitte siihen ainaki se ahdin laitetaan.. katselin kyllä muitakin koneita e46 tai e39 swapiin, mut jostain syystä ny päädyin tähä e39+s54 swappii(kori valmiina) ja tämän aijon kiinni e39iin kai laittaa ja jollei leimaa lappuun tuu nii sitte alkaa se turboprojekti tosiaan viimestäänOriginally posted by bemmeri View PostEikös tuo -03 koppa ole liian "uusi", jos meinaa pelkällä muutoskatsastuksella+päästölapulla saada kilpiin?(+ alusta vastaamaan 540i:tä)
Edit.
Vähän OT, S54 hieno moottori onkin, niin N54 voisi olla myös mukava e39:ssä.
Liekö jo n54/e39-swappia maailmalla tehty?
Edit2 https://www.youtube.com/watch?v=UtIxQQhzPvM
Comment
-
joo eihän se paljoo diisselikonetta kyllä muistuta ja oli kyl tarkotus koittaa muutoskatsastaa jos vain mahdollista ja siksi täälä kyselenki, ettei tulis turhaa työtä tehtyy,kun toinen vauhtoehto ois sitte lyödä puhallin kylkeen heti ja unohtaa se muutoskatsastusOriginally posted by Micce///M View PostMoottorin ulkonäkö on kyllä sen verran poikkeava alkuperäisestä, että en usko leiman saantiin millään konttorilla vanhoilla papereilla.
Comment
-
Tuo -03 525d on vähintään EURO3, saattaa jopa olla EURO4. :thinkOriginally posted by hilli View Postmistä syystä liian uusi, mikä olis esteenä(ei vähä päästöinenkö?) jos 540i tä käyttää verrantoautona nii en oo keksiny siihen mitään estettä etteikö sais kilpiin, tehot ja kuutiot menis haarukkaan, siis ilman turboa.. k
Jos e39:ä mielii EURO2:na, niin joutuu katselemaan hieman vanhempia (japanin tuonneissa taisi olla euro2 vähän tuoreemmissakin).EVERYTHING | WORKS
Comment
-
nii onko näin että toi s54 kone menis siihen euro 2 luokkaan ja se verrokkiauto eli vaikka e39 540i siihen euro 4 luokkaan,kun eikö se sen verrokin mukaa katsota vai kuinka se on? mun järkeen ei mee millään että miksi, pitäis jonku rautalagasta vääntää kun en muuten tota ymmärrä. no saako esim 540i hin laittaa s54 koneen mut sitten taas 525 joka käyttää samaista 540i itä verrokina ei sais laittaa? vai onko toi s54 moottori niin saastuttava ettei mihinkää bmw koppaan sovi, no m3 koppaan ilmeisesti sopiiOriginally posted by bemmeri View PostTuo -03 525d on vähintään EURO3, saattaa jopa olla EURO4. :think
Jos e39:ä mielii EURO2:na, niin joutuu katselemaan hieman vanhempia (japanin tuonneissa taisi olla euro2 vähän tuoreemmissakin).Last edited by hilli; 17-12-2016, 20:33.
Comment
-
päteekö tämä silti vaikka sekä kori että vaihdettava moottori olisivat kummatkin päästöluokassa 3 tai 4? jos sekä kori että vaihtokone ovat samaa päästöluokkaa nii ei pitäsi ongelmaa olla mielestäni ja toi kone on -05 mallista, eli eikö senki pitäis johonki päästöluokkaan 3 tai 4 sopia? no tämä selviää maanataina ku käväsen konttorilla tiedustelemassa.. voipi olla että vähemmällä pääsee ku hommaa ennen homman alotusta alotusta jonku euro2 kopan..mitä vaihtoehtoja sitte olis esim e36 korista jos tuota s54 meinaa kiinni laittaa?Originally posted by bemmeri View PostKyllä sen auton johon muutos tehdään on oltava euro2 jos meinaa kilpiin saada.
Onnistuu toki uudempiinkin, mutta on työläämpää/kalliimpaa/vaikeampaa.Last edited by hilli; 17-12-2016, 21:16.
Comment
Comment