Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katkooko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nummika
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 65
    • Rauma

    Katkooko?

    Muutaman kerran bemmu tehnyt seuraavaa.
    Kaasun nostaa vaihdepäällä syttyy latauksen merkkivalo ja luulen että samalla katkaisee sytytyksenkin, kaikki kuitenkin palautuu normaaliksi heti kun painaa hiukan kaasua.
    Mitään vikakoodia ei ole, joten mikäs tuota nyt vaivaa?

    E46 ja N42
    Rauman säätila http://nummika.com
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Nummika View Post
    Muutaman kerran bemmu tehnyt seuraavaa.
    Kaasun nostaa vaihdepäällä syttyy latauksen merkkivalo ja luulen että samalla katkaisee sytytyksenkin, kaikki kuitenkin palautuu normaaliksi heti kun painaa hiukan kaasua.
    Mitään vikakoodia ei ole, joten mikäs tuota nyt vaivaa?

    E46 ja N42
    Sitä vaivaa tämä: N42

    Comment

    • Nummika
      Bimmer Rookie
      • Sep 2016
      • 65
      • Rauma

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Sitä vaivaa tämä: N42
      Toki minä tuon tiedän ja toinen vika on se BMW merkki keulassa
      Kumpikaan tieto ei valitettavasti auta ongelman korjaamisessa ollenkaan
      Rauman säätila http://nummika.com

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Potentiaalisia vikapaikkoja on käsittääkseni nokan ja kampuran asentoanturit, jos pääsevät uimaan öljyssä: KLIK tai kuten täällä oli vimppa postissa vanoksen anturi saanut öljykylvyn: KLIK. Tuo jälkimmäinen linkki tietysti kertoo myös sen arvokkaamman vaihtoehdon eli venynyt jakopää tai kulunut

        Katso valvetroncin epäkeskoakselin kulumasta ja pomppivasta jakopäästä lisäksi vaikka: KLIK, KLIK ja KLIK.

        Comment

        • Nummika
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 65
          • Rauma

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Potentiaalisia vikapaikkoja on käsittääkseni nokan ja kampuran asentoanturit, jos pääsevät uimaan öljyssä: KLIK tai kuten täällä oli vimppa postissa vanoksen anturi saanut öljykylvyn: KLIK. Tuo jälkimmäinen linkki tietysti kertoo myös sen arvokkaamman vaihtoehdon eli venynyt jakopää tai kulunut

          Katso valvetroncin epäkeskoakselin kulumasta ja pomppivasta jakopäästä lisäksi vaikka: KLIK, KLIK ja KLIK.
          Kiitos. Jakopää ei pompi eikä hypi, venymisestä ei oo tietoa, kiristin on ainakin hienosti jännityksessä.

          Heräsi kysymys tuosta nokan ja kampuran asentoanturista, mikä on venttiilikopan kannen alla oleva anturi? Sen pistoke on hiukan löysä ja lähtee nostamalla irti.
          Rauman säätila http://nummika.com

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #6
            Kampiakselinasentoanturi korjasi ainakin mulla tuon kuvailemasi ongelman. Tosin, en huomannut kaasun asennolla merkitystä.
            Kaksi kertaa teki mulla sen, että 80:n vauhdissa laturin merkkivalo syttyi ja tuntui kuin joku olisi sekunniksi tai kahdeksi vääntänyt virrat pois.
            Hetken surffailulla totesin, että tuo kampuran anturi se varmaan on ja niin olikin. Lähes 10tkm on nyt oireettomasti kulkenut.
            Ostin schmiedmannilta originaalia vastaavan hellan anturin, noin 50€. Siihen päälle 4 tuntia pellin ja auton alla asennusta. On sitten v:mäisessä paikassa kun jouduin imusarjankin irroittamaan.
            Last edited by mekstrm; 19-12-2016, 19:38.
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • Nummika
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 65
              • Rauma

              #7
              Originally posted by mekstrm View Post
              Kampiakselinasentoanturi korjasi ainakin mulla tuon kuvailemasi ongelman. Tosin, en huomannut kaasun asennolla merkitystä.
              Kaksi kertaa teki mulla sen, että 80:n vauhdissa laturin merkkivalo syttyi ja tuntui kuin joku olisi sekunniksi tai kahdeksi vääntänyt virrat pois.
              Hetken surffailulla totesin, että tuo kampuran anturi se varmaan on ja niin olikin. Lähes 10tkm on nyt oireettomasti kulkenut.
              Ostin schmiedmannilta originaalia vastaavan hellan anturin, noin 50€. Siihen päälle 4 tuntia pellin ja auton alla asennusta. On sitten v:mäisessä paikassa kun jouduin imusarjankin irroittamaan.
              Oireet ainakin tuntuisi sopivan.
              Tilasin uuden anturin, kerron ensivuoden pulella tuliko kuntoon.
              Rauman säätila http://nummika.com

              Comment

              • Nummika
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 65
                • Rauma

                #8
                Originally posted by Nummika View Post
                Oireet ainakin tuntuisi sopivan.
                Tilasin uuden anturin, kerron ensivuoden pulella tuliko kuntoon.

                Kampiakselinasentoanturi vaihdettu parisen viikkoa sitten ja oireet havisivät siihen.

                Kiitokset kaikille auttajille
                Rauman säätila http://nummika.com

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Hienoa että vika löytyi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎