Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 330da e46 M57TUD30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 599gtb
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 490
    • Vantaa

    bmw 330da e46 M57TUD30

    Moro
    miten kyseinen malli bmw 330da e46 M57TUD30 kestää kilometrejä?
    Milloin rupeaa moottori hajoamaan? tai vaihdelaatikko?
    ex bmw 540ia e34 1993
    ex bmw e32 735i
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Kestävä kuin mikä

    Todennäköisesti moottori ei ikinä mekaanisesti hajo ajamalla kunhan imusarjan läpät on poistettu ja egr on tukittu, todennäköisesti apulaitteita hajoaa normi kulumalla ympäriltä ajan mittaan kuten turbo 200-500 k suuttimet 300-500 k yms yms riippuu ihan miten moottorilla on ajeltu ja huollettu

    Vaihdelaatikko riippuen että onko manuaali vai automaatti

    Manuaali kestää yhtä kauan kuin moottori jos riippuen käytöstä että onko vaihdot ollut rauhallisia vai runttaamalla aina vain sisään sekä öljyjä vaihdeltu kilometrien mukaan

    Automaatti myös kestää todella pitkään jos on öljyjä vaihdettu, mutta jos ei ole ikinä vaihdettu niin todennäköisesti alkaa vikaantumaan siinä 300-500 k paikkeilla

    Eli lyhyesti sanottuna jos on pidetty hyvin huolta niin kestää todella pitkään mutta jos on vanha kylän polkumopo niin saa varautua maksamaan huolloista ja korjauksista
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Tuosta korista

      Niin todennäköisesti ruostuu ensimmäisenä takaluukun rekisterikilvenvalo telineen takaa tai kaarista
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • 599gtb
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 490
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Juhnukka View Post
        Niin todennäköisesti ruostuu ensimmäisenä takaluukun rekisterikilvenvalo telineen takaa tai kaarista
        ruostuuko pahasti?
        ex bmw 540ia e34 1993
        ex bmw e32 735i

        Comment

        • Juhnukka
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 604
          • Lohja

          #5
          No ei nyt sen kummemmin

          Perus ajan kanssa ruostumista jos ei ole pidetty puhtaana ja huolta ei nyt ole kuitenkaan niin kovia ruostumaan kun esim mb
          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

          Comment

          • bemupoika
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 215
            • finland

            #6
            Itsellä kyseisellä koneella oleva kulkine ja 392tkm nyt mittarissa. Itse ajanut autolla noin 100tkm. Moottoriöljyt vaihtanut aina 10tkm välein eikä öljyä kuluta ollenkaan (castrol edge 5w30). Peräöljyt ja laatikon öljyt vaihtanut kerran. Ahdin on alkuperäinen, suuttimet huollettu edellisen omistajan aikana 250tkm kohdilla, minun aikana isoimpia remontteja moottoriin/vaihteistoon: kytkin ja kaksoismassa vauhtipyörä, rättinivel, laturi, hehkut+rele. Kyllä itse ainakin tuolla pitkään varmasti ajelen vielä. Eli kestävä on!

            Comment

            • Juhnukka
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 604
              • Lohja

              #7
              Tuo kytkin ja kaksoismassa

              On ihan yleinen mikä noissa menee jos manuaali itellä meni paineasetelma halki 270 k mittarissa vaihdoin samalla uuden paineasetelman kytkimen ja kaksoismassan kun ebaysta oli koko paketti 550 e p-kuluineen, jos koeajamassa käy manuaalia niin katso ja kuuntele jos hitaasti kytkintä päästäessä auto alkaa nypyttämällä menemään eteenpäin niin kaksoismassa on tiensä päässä sekä voi tyhjäkäynnillä tarkasti kuunnellen erottaa jos vauhtipyörä on väljä
              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 604
                • Lohja

                #8
                Ja laturi porsi itsensä

                Siinä about 290 k kilometreillä siinäpä isoimmat mitä meni kun ajoi 200-330 k välin kilometrejä niin ja turbo meni siinä 220 k paikkeilla
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  #9
                  Itellä uusin tulokas sigun 330d juurikin tuolla M57N moottorilla, kilsoja mittarissa 288tkm, kardaanin kumilimput on aikasempi omistaja vaihtanut, samoiten kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän. Ja kaikki jarrut tietysti.

                  Laturi+turbo remonttia odotellessa...
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • bemupoika
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 215
                    • finland

                    #10
                    Itsellä ohjelmointi ja 247hv/572nm niin saa nähdä kauan kytkin taas kestää No onhan se kestänyt ohjelmalla jo 70tkm. Mutta kyllä on ilo ajaa tuolla koneella, vaikka välillä joutuu kuluvia osia uusimaankin.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎