Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Xi, moottori jumissa... Mielipiteitä kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SammyE46
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 75
    • Varsinais-Suomi

    #16
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ja nuo jäätyy sitten ihan samalla tavalla.
    Kyllä, tästä on entisessä elämässä kokemusta kahden kerran edestä, ei ollut muuta lääkettä huohotin ongelmaan kun säilyttää auto lämpimässä tallissa yli 15-asteen pakkasilla.

    Ei ole ikävä niitä aikoja....

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      #17
      Tuijottelin letkukaaviota ja päädyin lopputulokseen, että letku numero kaksi tai itse separaattori ovat kriittiset paikat. Ei ole mitään havaintoa separaattorin sisuksista, mutta jos imu vaihtuu venttiilikopasta öljytikkuun, niin muun linjastonhan on oltava auki. Jumitus letkussa kaksi tai sitten itse mollukan sisällä tapahtuu jotain.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1842
        • Lappeenranta, Finland

        #18
        Jos kärry seisoo pakkasessa useamman päivän ja on kylmiltään laitettava tulille, niin voisiko varokeinona ottaa öljykorkin auki, tai ainakin raolleen? Vaikuttaahan se käyntiin, mutta voisi pelastaa tilanteen. Tai öljytikku irti.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          #19
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Jos kärry seisoo pakkasessa useamman päivän ja on kylmiltään laitettava tulille, niin voisiko varokeinona ottaa öljykorkin auki, tai ainakin raolleen? Vaikuttaahan se käyntiin, mutta voisi pelastaa tilanteen. Tai öljytikku irti.
          Itse vaihdoin vajaa vuosi sitten kaikki putket ja separaattorin uusiin kylmän ilmaston versioihin ja niin se vain otti ja jäätyi tänä talvena. Ajoin moottoritiellä 200km n. -20 asteessa ja sitten auto seisoi pari vuorokautta, tämän jälkeen oli huohotin tukossa. Onnekseni minulla on venttiilikopassa pienen pieni hiushalkeama, niin se alkoi siitä työntää öljyä pakosarjalle ja alkoi sisälle tulla savua kun pyörin vielä lähtiessä isossa parkkitalossa. Arvasin heti mistä on kyse ja eikun öljykorkkia raolleen ja annoin käydä tyhjäkäyntiä niin kauan kunnes paine katosi yhtäkkiä eli tukos aukesi.
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            #20
            Originally posted by Terou View Post
            Itse vaihdoin vajaa vuosi sitten kaikki putket ja separaattorin uusiin kylmän ilmaston versioihin ja niin se vain otti ja jäätyi tänä talvena. Ajoin moottoritiellä 200km n. -20 asteessa ja sitten auto seisoi pari vuorokautta, tämän jälkeen oli huohotin tukossa.
            Oliko sulla käytössä ne munuaiset tukkivat OEM viimasuojat? Mitkä öljyt koneessa, ja kuinka paljon ajetut? Koitit startata kylmiltään ilman moottorin esilämmitystä?
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Terou
              BTCF Member
              • May 2005
              • 791
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Wespa View Post
              Oliko sulla käytössä ne munuaiset tukkivat OEM viimasuojat? Mitkä öljyt koneessa, ja kuinka paljon ajetut? Koitit startata kylmiltään ilman moottorin esilämmitystä?
              Ei ole mitään viimasuojia, Teboil Gold S 5W-40, starttasin ilman esilämmitystä, muutama aste pakkasta. Mahtaako säteilylämmitin mitään huohottimia sulattaa.
              E46 M3 perän lukkoyksikkö
              Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

              www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Jäätyy vaikka mitä tekisi. Talvimallin huohotin ja pitkä työmatka ja esilämmitys, silti jäätyi. Paska mikä paska, keruusäiliö ja suodatin laittaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎