Kyllä, tästä on entisessä elämässä kokemusta kahden kerran edestä, ei ollut muuta lääkettä huohotin ongelmaan kun säilyttää auto lämpimässä tallissa yli 15-asteen pakkasilla.
Tuijottelin letkukaaviota ja päädyin lopputulokseen, että letku numero kaksi tai itse separaattori ovat kriittiset paikat. Ei ole mitään havaintoa separaattorin sisuksista, mutta jos imu vaihtuu venttiilikopasta öljytikkuun, niin muun linjastonhan on oltava auki. Jumitus letkussa kaksi tai sitten itse mollukan sisällä tapahtuu jotain.
Jos kärry seisoo pakkasessa useamman päivän ja on kylmiltään laitettava tulille, niin voisiko varokeinona ottaa öljykorkin auki, tai ainakin raolleen? Vaikuttaahan se käyntiin, mutta voisi pelastaa tilanteen. Tai öljytikku irti.
Jos kärry seisoo pakkasessa useamman päivän ja on kylmiltään laitettava tulille, niin voisiko varokeinona ottaa öljykorkin auki, tai ainakin raolleen? Vaikuttaahan se käyntiin, mutta voisi pelastaa tilanteen. Tai öljytikku irti.
Itse vaihdoin vajaa vuosi sitten kaikki putket ja separaattorin uusiin kylmän ilmaston versioihin ja niin se vain otti ja jäätyi tänä talvena. Ajoin moottoritiellä 200km n. -20 asteessa ja sitten auto seisoi pari vuorokautta, tämän jälkeen oli huohotin tukossa. Onnekseni minulla on venttiilikopassa pienen pieni hiushalkeama, niin se alkoi siitä työntää öljyä pakosarjalle ja alkoi sisälle tulla savua kun pyörin vielä lähtiessä isossa parkkitalossa. Arvasin heti mistä on kyse ja eikun öljykorkkia raolleen ja annoin käydä tyhjäkäyntiä niin kauan kunnes paine katosi yhtäkkiä eli tukos aukesi.
Itse vaihdoin vajaa vuosi sitten kaikki putket ja separaattorin uusiin kylmän ilmaston versioihin ja niin se vain otti ja jäätyi tänä talvena. Ajoin moottoritiellä 200km n. -20 asteessa ja sitten auto seisoi pari vuorokautta, tämän jälkeen oli huohotin tukossa.
Oliko sulla käytössä ne munuaiset tukkivat OEM viimasuojat? Mitkä öljyt koneessa, ja kuinka paljon ajetut? Koitit startata kylmiltään ilman moottorin esilämmitystä?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Oliko sulla käytössä ne munuaiset tukkivat OEM viimasuojat? Mitkä öljyt koneessa, ja kuinka paljon ajetut? Koitit startata kylmiltään ilman moottorin esilämmitystä?
Ei ole mitään viimasuojia, Teboil Gold S 5W-40, starttasin ilman esilämmitystä, muutama aste pakkasta. Mahtaako säteilylämmitin mitään huohottimia sulattaa.
Comment