Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jäähdytysjärjestelmän paineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • temzi
    Newbiemmer
    • Oct 2015
    • 14
    • finland

    E46 jäähdytysjärjestelmän paineet

    Morjesta. Tuli käytyä vian etsinnässä E46 bemarilla (vm2000) kun ei oikein puhaltanut kovilla pakkasilla lämmintä ilmaa. Vikoja ei löytynyt mutta autokorjaaja ilmotti etsinnän jälkeen että ''sulle olis seuraavana sit kansiremppa tulossa''. Hän valaisi asiaa kertomalla että täällä on paisarin vieressä olevat letkut ihan kovina vaikka auto on ollut tovin poissa käynnistä, että se on hyvin epänormaalia ja viestii jostain tukoksesta jossain = kansiremppa tulossa kun tiivisteet pamahtaa. Okei eli kysymys kuuluukin muilta bemarin omistajilta että kauanko teillä pysyy paineet letkuissa ajamisen jälkeen? Olen meinaan käyttänyt autoa ilman syylärin korkkia, eikä nesteet ala pursuamaan sieltä yli ja näyttävät kiertävän täysin normaalisti. Lisäksi autoon tulee kuin tuleekin aivan normaalisti lämmintä ilmaa, kunhan kone on lämminnyt. En siis löydä mitään vikaa autosta. Yrittikö huoltoäijä saada vain töitä itselleen kun ehdotteli mulle kansiremppaa, vai onko mun autossa jotain vikaa kun paineet pysyvät letkuissa jopa tunnin-kaks ajon jälkeen?
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by temzi View Post
    Morjesta. Tuli käytyä vian etsinnässä E46 bemarilla (vm2000) kun ei oikein puhaltanut kovilla pakkasilla lämmintä ilmaa. Vikoja ei löytynyt mutta autokorjaaja ilmotti etsinnän jälkeen että ''sulle olis seuraavana sit kansiremppa tulossa''. Hän valaisi asiaa kertomalla että täällä on paisarin vieressä olevat letkut ihan kovina vaikka auto on ollut tovin poissa käynnistä, että se on hyvin epänormaalia ja viestii jostain tukoksesta jossain = kansiremppa tulossa kun tiivisteet pamahtaa. Okei eli kysymys kuuluukin muilta bemarin omistajilta että kauanko teillä pysyy paineet letkuissa ajamisen jälkeen? Olen meinaan käyttänyt autoa ilman syylärin korkkia, eikä nesteet ala pursuamaan sieltä yli ja näyttävät kiertävän täysin normaalisti. Lisäksi autoon tulee kuin tuleekin aivan normaalisti lämmintä ilmaa, kunhan kone on lämminnyt. En siis löydä mitään vikaa autosta. Yrittikö huoltoäijä saada vain töitä itselleen kun ehdotteli mulle kansiremppaa, vai onko mun autossa jotain vikaa kun paineet pysyvät letkuissa jopa tunnin-kaks ajon jälkeen?
    Vaihda paisarin korkki ja huoltomies.
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • temzi
      Newbiemmer
      • Oct 2015
      • 14
      • finland

      #3
      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Vaihda paisarin korkki ja huoltomies.
      Jep huoltomies lähti vaihtoon jokatapauksessa. Jos paisarin korkki on rikki niin oireileeko se juuri tolla tavalla?

      Comment

      • Jka
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 213
        • jyväskylä

        #4
        korkki kannattaa vaihtaa jokatapauksessa jos ei ole pitkään aikaan vaihdettu. Mikäli se ei päästä tarvittaessa painetta pois järjestelmästä niin se paine kyllä jossain vaiheessa tulee pois jotain ei toivottua reittiä. 1.4bar korkki vaan uusi jos ei oo vaihdettu., huoltomies vaikuttaa olevan sekaisin...
        E70 X5 4.8i
        ex: E46 325Ci

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10945
          • Joensuu

          #5
          Kyllähän ne letkut kuuluukin olla kovat kunnes paine laskee (eli kone jäähtyy). Korkki päästää paineet pois vasta kun painetta tulee liikaa, eli yli sen mitä korkkiin on merkitty.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • temzi
            Newbiemmer
            • Oct 2015
            • 14
            • finland

            #6
            Kiitos kaikille vastanneille👍

            Comment

            • Matsuki
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 1
              • Loimaa

              #7
              itelläni oli samaa vikaa ja lopuks ei puhalatanu yhtään lämmintä sisälle... ikkunat alkoivat menemään sisäpuolelta vähän huuruun ni vaihdoin lämmityslaitteen kennon ja vika korjaantu sillä . Työläs ja aikaa vievä operaatio on mutta jos itse tekee niin säästyy suuhteellisen isolta laskulta nimittäin kennollahan ei hintaa niin hirveästi ole

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Kerro kennon vaihdosta hieman

                Kertoisitko kennon vaihdosta hieman, kummalta puolen konehuome vai koelauta irti. Oliko mitään huomioitavaa vaihdossa tai vaikeaa osuutta.



                Originally posted by Matsuki View Post
                itelläni oli samaa vikaa ja lopuks ei puhalatanu yhtään lämmintä sisälle... ikkunat alkoivat menemään sisäpuolelta vähän huuruun ni vaihdoin lämmityslaitteen kennon ja vika korjaantu sillä . Työläs ja aikaa vievä operaatio on mutta jos itse tekee niin säästyy suuhteellisen isolta laskulta nimittäin kennollahan ei hintaa niin hirveästi ole

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Kyllä se taitaa olla kojelauta irti. DIY kojelaudan irroittamiseen: KLIK. Kuvissa RHD mutta täsmälleen samalla tavalla se menee LHD:ssäkin.

                  Linkki TIS-dokkariin: KLIK.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎