Morjesta. Tuli käytyä vian etsinnässä E46 bemarilla (vm2000) kun ei oikein puhaltanut kovilla pakkasilla lämmintä ilmaa. Vikoja ei löytynyt mutta autokorjaaja ilmotti etsinnän jälkeen että ''sulle olis seuraavana sit kansiremppa tulossa''. Hän valaisi asiaa kertomalla että täällä on paisarin vieressä olevat letkut ihan kovina vaikka auto on ollut tovin poissa käynnistä, että se on hyvin epänormaalia ja viestii jostain tukoksesta jossain = kansiremppa tulossa kun tiivisteet pamahtaa. Okei eli kysymys kuuluukin muilta bemarin omistajilta että kauanko teillä pysyy paineet letkuissa ajamisen jälkeen? Olen meinaan käyttänyt autoa ilman syylärin korkkia, eikä nesteet ala pursuamaan sieltä yli ja näyttävät kiertävän täysin normaalisti. Lisäksi autoon tulee kuin tuleekin aivan normaalisti lämmintä ilmaa, kunhan kone on lämminnyt. En siis löydä mitään vikaa autosta. Yrittikö huoltoäijä saada vain töitä itselleen kun ehdotteli mulle kansiremppaa, vai onko mun autossa jotain vikaa kun paineet pysyvät letkuissa jopa tunnin-kaks ajon jälkeen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 jäähdytysjärjestelmän paineet
Collapse
X
-
Originally posted by temzi View PostMorjesta. Tuli käytyä vian etsinnässä E46 bemarilla (vm2000) kun ei oikein puhaltanut kovilla pakkasilla lämmintä ilmaa. Vikoja ei löytynyt mutta autokorjaaja ilmotti etsinnän jälkeen että ''sulle olis seuraavana sit kansiremppa tulossa''. Hän valaisi asiaa kertomalla että täällä on paisarin vieressä olevat letkut ihan kovina vaikka auto on ollut tovin poissa käynnistä, että se on hyvin epänormaalia ja viestii jostain tukoksesta jossain = kansiremppa tulossa kun tiivisteet pamahtaa. Okei eli kysymys kuuluukin muilta bemarin omistajilta että kauanko teillä pysyy paineet letkuissa ajamisen jälkeen? Olen meinaan käyttänyt autoa ilman syylärin korkkia, eikä nesteet ala pursuamaan sieltä yli ja näyttävät kiertävän täysin normaalisti. Lisäksi autoon tulee kuin tuleekin aivan normaalisti lämmintä ilmaa, kunhan kone on lämminnyt. En siis löydä mitään vikaa autosta. Yrittikö huoltoäijä saada vain töitä itselleen kun ehdotteli mulle kansiremppaa, vai onko mun autossa jotain vikaa kun paineet pysyvät letkuissa jopa tunnin-kaks ajon jälkeen?E91 lci 330xd.
-
-
korkki kannattaa vaihtaa jokatapauksessa jos ei ole pitkään aikaan vaihdettu. Mikäli se ei päästä tarvittaessa painetta pois järjestelmästä niin se paine kyllä jossain vaiheessa tulee pois jotain ei toivottua reittiä. 1.4bar korkki vaan uusi jos ei oo vaihdettu., huoltomies vaikuttaa olevan sekaisin...E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
-
Kyllähän ne letkut kuuluukin olla kovat kunnes paine laskee (eli kone jäähtyy). Korkki päästää paineet pois vasta kun painetta tulee liikaa, eli yli sen mitä korkkiin on merkitty.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
itelläni oli samaa vikaa ja lopuks ei puhalatanu yhtään lämmintä sisälle... ikkunat alkoivat menemään sisäpuolelta vähän huuruun ni vaihdoin lämmityslaitteen kennon ja vika korjaantu sillä . Työläs ja aikaa vievä operaatio on mutta jos itse tekee niin säästyy suuhteellisen isolta laskulta nimittäin kennollahan ei hintaa niin hirveästi ole
Comment
-
-
Kerro kennon vaihdosta hieman
Kertoisitko kennon vaihdosta hieman, kummalta puolen konehuome vai koelauta irti. Oliko mitään huomioitavaa vaihdossa tai vaikeaa osuutta.
Originally posted by Matsuki View Postitelläni oli samaa vikaa ja lopuks ei puhalatanu yhtään lämmintä sisälle... ikkunat alkoivat menemään sisäpuolelta vähän huuruun ni vaihdoin lämmityslaitteen kennon ja vika korjaantu sillä . Työläs ja aikaa vievä operaatio on mutta jos itse tekee niin säästyy suuhteellisen isolta laskulta nimittäin kennollahan ei hintaa niin hirveästi ole
Comment
-
Comment