Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320i - Käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilppi132
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 156
    • finland

    E46 320i - Käynnistys ongelma

    Terve !
    e46 320 bemari, käynnistät avaimesta niin moottori pyörii mutta ei käynnisty.
    Välillä on sytyttävinään pari pyttyä mutta ei näytä käynnistymisen merkkejä ollenkaan.

    Vikakoodeja ensimmäiseltä kerralta, nokka-akselin asentotunnistin & Termostaatti jumittunut auki asentoon.

    Uuusi asentotunnistin pako puolelle. vikakoodien nollaus. Ei auttanut.
    Nyt ei tee koodeja ollenkaan muttei myöskään käynnisty.

    mitä ihmettä ?
  • Jka
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 214
    • jyväskylä

    #2
    Bensapumppu ehjä?. Suutintukissa on venttiili mistä näkis paineet. Itellä teki noin kun pumppu hajosi

    rikkinäisen nokan tunnistimen ei mun käsittääkseni pitäis vaikuttaa käynnistyksessä. Eriasia kampiakselin tunnistimen kans
    E70 X5 4.8i
    ex: E46 325Ci

    Comment

    • Vilppi132
      Bimmer Rookie
      • Jun 2016
      • 156
      • finland

      #3
      Polttoainepumppu tarkistettu, toimii ja pelittää.
      Myös bensa paineet katsottu venttiilinkautta.

      Sytytystulpat vaihdettu. ei vaikutusta..

      Eli kipinä löytyy, polttoainetta saa, ja ilmaakin on...

      Sytyttääkö väärään aikaan sitten, ei edes lupaa käyntiin.

      Mitkä anturit vaikuttaa käynnistykseen, PAKO puolen nokka-akselin anturi vaihdettu. Vielä jäljellä KAMPI ja IMU anturit ?

      Comment

      • Jka
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 214
        • jyväskylä

        #4
        Tässä jollain ollut näköjään samantapaista vikaa, voisko se olla tuo liimaventtiili sitten mistä kakkossivulla puhutaan :think http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=256275&page=2
        E70 X5 4.8i
        ex: E46 325Ci

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Kannattaa kokeilla, kaasu ihan pohjaan ja annat pyöriä startilla. Kato että akussa riittää potku. Voi tarvita jonkunaikaa pyörittää sitten alkaa yleensä rykimään ja lähtee kaikilla. Jos siis kyseessä liimaventtiili..

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Enemmin hinaamalla käyntiin kuin starttia kiusaamalla manuaalin tapauksessa (jos kyseessä siis on liimaventtiili).
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Vilppi132
              Bimmer Rookie
              • Jun 2016
              • 156
              • finland

              #7
              RATKAISTU.

              Liimaventtiilihän se kyseessä oli tässäkin tapauksessa, kiitos kaikille vastauksista !!

              Eli starttailtiin urakalla niin lähti käymään (hinaukseen ei mahdollisuutta juuri nyt). Mutta ei niin rankasti että startti olisi kärsinyt

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎