Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d turboruuvin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janifle
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 24
    • ilmajoki

    330d turboruuvin asennus

    onkos porukka asennellut täälä turboruuveja 330d bemuu?, sen verta netistä katotuista ohjeista en ymmärtänyt että pitääkö jotain ottaa pois ja mihin letkut.
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Janifle View Post
    onkos porukka asennellut täälä turboruuveja 330d bemuu?, sen verta netistä katotuista ohjeista en ymmärtänyt että pitääkö jotain ottaa pois ja mihin letkut.
    Jos ahtoja ajattelit nostaa, se kannattaa varmaan tehdä ohjelmallisesti
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Turboruuvit kuuluu jälkiturbotuksiin. Kaikissa vähänkään uudemmissa tehdasautoissa ecu ohjaa ahtopainetta, letkuihin koskemalla saat vikatilan. Dieselissä teho ei nouse, vaikka kikkailisit ahtopuolelle mitä tahansa, ohjelmaa täytyy muuttaa että syöttöä tulee lisää.

      Kannattanee unohtaa konehuoneen puolella värkkäilyt ennen kuin ymmärtää mitä tekee.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Janifle
        Newbiemmer
        • Oct 2016
        • 24
        • ilmajoki

        #4
        Originally posted by muuris View Post
        Turboruuvit kuuluu jälkiturbotuksiin. Kaikissa vähänkään uudemmissa tehdasautoissa ecu ohjaa ahtopainetta, letkuihin koskemalla saat vikatilan. Dieselissä teho ei nouse, vaikka kikkailisit ahtopuolelle mitä tahansa, ohjelmaa täytyy muuttaa että syöttöä tulee lisää.

        Kannattanee unohtaa konehuoneen puolella värkkäilyt ennen kuin ymmärtää mitä tekee.

        ohjelma on mutta ahtopaineensäädin temppuilee, niin tarkotus korvata ruuvilla

        Comment

        • Malagutisti
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 211
          • Kurikka/Tre

          #5
          Näissä ei ole hukkaporttia vaan vnt ahdin jolloin et moisella tee yhtään mitään. Takkuaako ahtimen kello/siivet vai pwm-venttiili?
          BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
          BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
          E46 320d purettua palikkaa tarjolla

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Mun käsittääkseni tuo turboruuvi on paineenalennin joka laitettiin ahtopaineanturin letkuun huijaamaan anturi nostamaan ahtopainetta. Näissä ahtopaineanturi tosin suoraan kiinni imusarjassa, kuten varmaan monissa muissakin merkeissä, joten ihan yksinkertaisesti sellaisen asennus ei edes onnistuisi.

            En edes ymmärrä miten tuolla voisi jonkun temppuilevan osan korvata?
            Jos taas tarkoitus johonkin turbolle tuo asentaa niin tilanne on niinkuin Malagustisti tuossa edellä jo kirjoitti.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • Janifle
              Newbiemmer
              • Oct 2016
              • 24
              • ilmajoki

              #7
              Originally posted by Malagutisti View Post
              Näissä ei ole hukkaporttia vaan vnt ahdin jolloin et moisella tee yhtään mitään. Takkuaako ahtimen kello/siivet vai pwm-venttiili?
              jännätisti kumminkin kaverin volvossa toimii ahtojen nostossa ja laskemisessa ihan moiteitta ja muuttuvasiipinen ahdin siinäkin...

              ja en tiä mikä takkuaa kun kiihyttää nopee nii lakkaa vetämästä ja sit taas pia jatkaa. joku jo aikasemmin kehais joka näitä virittelee et ahtaa liikaa, mutta mikä sen taas aiheuttaa.. turboruuvilla ois vaan ollut helppo ne säätää, kun ohjelmointiin ei enää varaa oo, ku autoon palanut niin paljon jo..

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Janifle View Post
                jännätisti kumminkin kaverin volvossa toimii ahtojen nostossa ja laskemisessa ihan moiteitta ja muuttuvasiipinen ahdin siinäkin...

                ja en tiä mikä takkuaa kun kiihyttää nopee nii lakkaa vetämästä ja sit taas pia jatkaa. joku jo aikasemmin kehais joka näitä virittelee et ahtaa liikaa, mutta mikä sen taas aiheuttaa.. turboruuvilla ois vaan ollut helppo ne säätää, kun ohjelmointiin ei enää varaa oo, ku autoon palanut niin paljon jo..
                Se kannattaisi ehkä korjata sen sijaan että koitat ohjelmoituttaa uudelleen.

                Voi olla ahtovika tai sitten ei. Myös se diiselissä aiheuttaa menon vähyyttä jos ei saa tarpeeksi polttoainetta. Vikakoodeista luultavammin saa tiedon mitä pitäisi korjata ja ei tarvitse ehkä käyttää paljonkaan rahaa että saa homman toimimaan kuten kuuluu.

                Comment

                • Malagutisti
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 211
                  • Kurikka/Tre

                  #9
                  Lääkeruiskulla voi vähän koittaa jumpata johdesiipien kelloa jos sattuu jumittaamaan. Parista on lähtenyt näin pelittämään jumiva siivikko. Kuka auton on ohjelmoinut? Jos softa on lähtökohtaisesti päin persettä niin ei ihme ettei toimi.

                  E: En tunne volvojen tekniikkaa mutta bemarin siivikkoa ohjataan alipainepumpun tuottamalla alipaineella ja tuollaisella ruuvikötöstyksellä saat siivet ainoastaan yhteen asentoon jolloin toiminta on mitä on. Sähköohjatut ahtimet vielä erikseen. Ne vikakoodit kannattaa lukea. Minkä vuosimallin kulkine kyseessä?
                  Last edited by Malagutisti; 16-02-2017, 22:24.
                  BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                  BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                  E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                  Comment

                  • Janifle
                    Newbiemmer
                    • Oct 2016
                    • 24
                    • ilmajoki

                    #10
                    Originally posted by Malagutisti View Post
                    Lääkeruiskulla voi vähän koittaa jumpata johdesiipien kelloa jos sattuu jumittaamaan. Parista on lähtenyt näin pelittämään jumiva siivikko. Kuka auton on ohjelmoinut? Jos softa on lähtökohtaisesti päin persettä niin ei ihme ettei toimi.

                    E: En tunne volvojen tekniikkaa mutta bemarin siivikkoa ohjataan alipainepumpun tuottamalla alipaineella ja tuollaisella ruuvikötöstyksellä saat siivet ainoastaan yhteen asentoon jolloin toiminta on mitä on. Sähköohjatut ahtimet vielä erikseen. Ne vikakoodit kannattaa lukea. Minkä vuosimallin kulkine kyseessä?
                    -00 vikakoodit luettu eikä mitään tähän ongelmaan viittaavaa löytynyt, ohjelma on toiminut, mutta voisiko tosiaan imusarjan päässä oleva anturi temppuilla :think

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Onko ohjelman tekijä poistanut vikakoodit samalla?

                      Kannattas ekana testolla logittaa ahtopyynti vs toteutunut. Jos se on ok niin vastaavasti pyydetty vs toteutunut railipaine ja sitä rataa..

                      Jos siivet jumii niin tulee liikaa ahto- ja pakopainetta. Vailla parempaa ymmärrystä ei kannata vaihtaa yhtään komponenttia muuta kuin ehjiin alkuperäistä vastaaviin.
                      Last edited by muuris; 16-02-2017, 23:31.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎