Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i Paisuntasäiliö vuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anterox
    Bimmer Rookie
    • Jan 2017
    • 42
    • Helsinki

    E46 328i Paisuntasäiliö vuoto?

    Nähtävästi hajosi paisuntasäiliö tästä E46 328i:stä.
    Kovan 400m kiihdytyksen jälkeen rupesi höyryä nousemaan konep.sivuista seur.valoissa.
    Ajoin vieressä olevan Shellin pihaan ja tuuletin oli heittänyt nesteitä koneen etuosaan sotkien paikat melko hyvin,eli vuotokohtaa oli mahdotonta sanoa.
    Tunnin odottelun jälkeen oli suurin osa pudonnut pois ja laitoin koneen käymään,samantein kun nesteitä ei enää lennellyt joka suuntaan selvisi että paisarin alta tulee norona jääd.nestettä.
    Hain uuden paisarin ja siitä tuli ilmi että siinä on 3:lle letkulle ulos tulot,tässä mallissahan paisari ei ole jäähdyttimessä kiinni vaan on erillinen "yksikkö".
    Kiinnostaisi nyt saada tietoa kaikilta jotka ovat "painineet" tämän mallin kyseisen vian vuoksi,eli oliko syy niissä letkuissa jotka säiliöstä lähtevät vai itse paisarin hajoamisesta niin että alkaa vuotaa noin rajusti??
    Kaikki asiaan viittaava voi olla avuksi kun huomenna ruvetaan korjaus hommiin..:think:think:think
    Last edited by Anterox; 01-04-2017, 11:57. Reason: sanan korjaus
  • Amigo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 167
    • Turku

    #2
    Eiköhän siitä ole paisari mennyt, tyyppivika. Letkut 1, 3 ja 5 hyvä vaihtaa samalla: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0215
    E46 328ci

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #3
      Paisari 95% varmuudella revennyt

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        Löytyy ehjää osaa soita

        Soitin sinulle, löýtyy E46 325ti mallin vm- 2002 ehjää käyttökuntoista osaa sopivasti soita, eli osia löytyy 4-vuotta uudemmasta autosta myös letkut no: 1, 3 ja 5 sekä ehjä paisari , Tv Terho


        Originally posted by Anterox View Post
        Nähtävästi hajosi paisuntasäiliö tästä E46 328i:stä.
        Kovan 400m kiihdytyksen jälkeen rupesi höyryä nousemaan konep.sivuista seur.valoissa.
        Ajoin vieressä olevan Shellin pihaan ja tuuletin oli heittänyt nesteitä koneen etuosaan sotkien paikat melko hyvin,eli vuotokohtaa oli mahdotonta sanoa.
        Tunnin odottelun jälkeen oli suurin osa pudonnut pois ja laitoin koneen käymään,samantein kun nesteitä ei enää lennellyt joka suuntaan selvisi että paisarin alta tulee norona jääd.nestettä.
        Hain uuden paisarin ja siitä tuli ilmi että siinä on 3:lle letkulle ulos tulot,tässä mallissahan paisari ei ole jäähdyttimessä kiinni vaan on erillinen "yksikkö".
        Kiinnostaisi nyt saada tietoa kaikilta jotka ovat "painineet" tämän mallin kyseisen vian vuoksi,eli oliko syy niissä letkuissa jotka säiliöstä lähtevät vai itse paisarin hajoamisesta niin että alkaa vuotaa noin rajusti??
        Kaikki asiaan viittaava voi olla avuksi kun huomenna ruvetaan korjaus hommiin..:think:think:think
        Last edited by 325E; 01-04-2017, 14:16.

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5517
          • Vaasa

          #5
          Yhtä helppo ratkasu ku paketin haku postista. Uusi paisarinkorkki.
          sigpic

          Comment

          • pomo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2013
            • 429
            • Oulu

            #6
            Sieltä pohjasta se varmaan vuotaa? Ei maksa edes paljon jos tilaa Saksasta.
            --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

            E46 320 Cab

            Comment

            • Anterox
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 42
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by MarQu View Post
              Yhtä helppo ratkasu ku paketin haku postista. Uusi paisarinkorkki.
              Sori nyt mutta kyllä sieltä nostettiin ihan koko pituudeltaan levinnyt paisuntasäiliö,ei siinä uusi korkki olisi auttanut,se olisi tiukkaan kierettynä
              vaan nostanut paineet tappiin nopeammin ja tyhjentänyt vieläkin nopeammin järjestelmän.

              Comment

              • Anterox
                Bimmer Rookie
                • Jan 2017
                • 42
                • Helsinki

                #8
                Korjaus tehtiin Schmiedmann Oy:llä,jossa paisarin vaihdosta veloitus on yht.240e sis.ilmauksen.
                AIKA ERIKOISTA on se että tämän firman toiminta tapoihin valitettavasti kuuluu näköjään tarpeettomien osien uusiminen,ainakin tän minun 328i:n kohdalla niin epäilemättä myös silloin muidenkin asiakkaiden kohdalla.
                Sain soiton että autoni on valmis MUTTA jäähdytinkin kuulemma vuotaa molemmista alareunoista?
                Hain autoni pois kun jäähdyttimen vaihto olisi nostanut korjausarvion 687:ään euroon?
                Eli olisivat veloittaneet 447e jäähdyttimen vaihdosta. hain auton ja huomasin että jäähdytin ei vuoda tippaakaan.Ei 5 min päästä ,ei 15min. päästä, ei 30min päästä,ei 60min päästä.
                Tuohon aikaan sisältyi ajoa maantiellä 60kmh-120kmh ja paikallaan tyhjäkäynnillä oloa jopa 20 min eikä uudesta paisarista ollut nesteen pinta laskenut milliäkään??

                Että tiedoksi vaan kaikille,tuollainen on käytäntö BMW ERIKOISLIIKKEENNÄ itseään tituleeraavan firman huoltotoimta periaate...

                Tällä lailla on Asentaja kirjoittanut työmääräykseen:
                -PAISUNTASÄILIÖN VAIHTO,VIKA TODETTU MUUALLA.PAISARI VAIHDETTIN KUITENKIN UUTEEN ? VELOITUS 240E SIS.ILMUKSEN (JOTA EI OLLUTKAAN TEHTY!-MUTTA VELOITETTU 43e:a.
                -LOPULLINEN ASENTAJAN LAUSUMA: Todettu Paisuntasäiliö rikkinäiseksi.
                -Laitettu nesteet sisään ja tehty järjestelmän painetesti.
                -Jäähdytin vuotaa molemmista alakulmista (Jäähdyttimen alareuna on turvonnut). (1kk vanha OEM Jäähdytin...)
                -KORJAUS KESKEYTETTY! ,EI SUOSITELLA AJAMISTA.
                - -JÄÄHDYTIN VAIHDETTAVA...




                Minulta siis veloitettiin 43e ylim.tekemättömästä ilmauksesta kun korjaus oli keskytetty,yritettiin saada lisä töitä yritykselle uuden jäähdyttimen muodossa.Autoon olimme vaihtaneen juuri 1kk aiemmin OEM-jäähdyttimen joka on 100%:sti ehjä !
                EN VIE EDES 100M LÄHEISYYTEEN ENÄÄ AUTOANI TUOSTA PASKAPULJUSTA!
                Last edited by Anterox; 04-04-2017, 06:17. Reason: Textin korjaus

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5517
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by Anterox View Post
                  Sori nyt mutta kyllä sieltä nostettiin ihan koko pituudeltaan levinnyt paisuntasäiliö,ei siinä uusi korkki olisi auttanut,se olisi tiukkaan kierettynä
                  vaan nostanut paineet tappiin nopeammin ja tyhjentänyt vieläkin nopeammin järjestelmän.
                  Juu toki rikki oleva syyläri/paisari pitää vaihtaa mutta uusi se paisarinkorkki sitten samalla. Perimmäinen syy voi olla siinä miksi on mennyt rikki systeemi.
                  sigpic

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1835
                    • Karjaa

                    #10
                    Originally posted by MarQu View Post
                    Juu toki rikki oleva syyläri/paisari pitää vaihtaa mutta uusi se paisarinkorkki sitten samalla. Perimmäinen syy voi olla siinä miksi on mennyt rikki systeemi.
                    Ja kannattaa laittaa diesel-mallien korkki, bensamalleissa on jostain syystä vakiona 2bar korkki joka edesauttaa paisarin poksumista.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6936
                      • N/A

                      #11
                      No kyllä sinne kannattaa ihan laittaa se korkki mikä ko. autoon kuuluu. Minulla ei ole yhdestäkään BMW:stä mennyt paisari ja ihan orkinaali korkit ollut.
                      Ite vaihtelin e46 syylärin ja paisarin aikanaan, maksoi luokkaa 150eur osat yhteensä saksasta. Syynä vaihtoon oli se että syyläri oli hieman mutkalla alalaidasta. Vuotoja ei ollut.
                      Parin tunnin homma kun oikein rauhassa tekee ja samalla uusii o-renkaat. Aika helppo projekti sinänsä.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Wespa View Post
                        Ja kannattaa laittaa diesel-mallien korkki, bensamalleissa on jostain syystä vakiona 2bar korkki joka edesauttaa paisarin poksumista.
                        Tämä on kyllä kumma harhaluulo. Se korkki vain rajoittaa maksimipaineen. Bimmerforum:lla jimlev testasi paine vs. lämmöt eikä saanut missään vaiheessa lähellekkään 2 bar painetta vaikka autona oli 540i 105C termarilla. Mikäli se paine joskus nousee niin korkeaksi, että korkki päästäisi painetta niin sitten nesteet saattaa alkaa kiehumaan joka ei ole kyllä mikään toivuttu tilanne moottorissa. Itse en näe mitään järjellisesti perusteltua syytä vaihtaa sit 1.4bar korkkia.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Anterox
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2017
                          • 42
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Wespa View Post
                          Ja kannattaa laittaa diesel-mallien korkki, bensamalleissa on jostain syystä vakiona 2bar korkki joka edesauttaa paisarin poksumista.
                          Hyvä kun muistutit! Eikös niissä dieseleissä käytetä 1,4barin korkkia??
                          Täytyypä hakea se heti tänään..

                          Comment

                          • Anterox
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2017
                            • 42
                            • Helsinki

                            #14
                            Paisarin korkin ero

                            Originally posted by Anterox View Post
                            Hyvä kun muistutit! Eikös niissä dieseleissä käytetä 1,4barin korkkia??
                            Täytyypä hakea se heti tänään..
                            Se 2.0 Barin korkki myös nopeuttaa jo ikääntyneen syylarin viimeisiä kuukausia, mahd.vuosia.
                            Kyllä yli 13v.vanhassa syylarissa kannattaa ehdottomasti ruveta käyttämään sitä Dieselin 1.4:n barin korkkia,kuin myöskin samanikäisen paisuntasäiliön
                            Last edited by Anterox; 05-04-2017, 05:49. Reason: sanan korjaus

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17838
                              • PKS

                              #15
                              Eli pidetään jo valmiiksi elinkaaren päässä olevat osat väkisin elossa vippaskonstein? Itse kyllä bruukannut vaihtamaan rikkinäiset osat uuteen.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎