Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i Paisuntasäiliö vuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #16
    Varsinkin kun E46 jäähdytysjärjestelmän osat ei edes maksa kovin paljoa vaikka profiteileltä tilattuna.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1832
      • Karjaa

      #17
      Ei kun siinä on käynyt tehtaalla ihan oikeasti moka kun ovat laittaneet 2 barin korkin bensamalleihin ilman mitään hyvää syytä. Toki siis paisarikin on syytä uusia, ei sitä tuolla dieselin korkilla juuri tekohengitetä, tai ainakaan ei kannata sen varaan laskea. 1.4 barin korkki on ihan hyvä sulake systeemiin, jää ainakin teoriassa enemmän aikaa sammuttaa kone ennen kuin keittää kuin mitä jäisi räjähtävän paisarin kanssa.

      Toisessa autossani on myös 2,5L kone ja se käy vielä kuumempana kuin Penarin kone, ja siinä on ylläri ylläri juuri 1.4 barin korkki vakiona. Nestetilavuuskin taitaa olla suht sama molemmissa, joten ehkä sitä jossain määrin voi verrata vaikka toki paljon vanhempaa designia onkin, eikä edes kutoskone. :think
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Anterox
        Bimmer Rookie
        • Jan 2017
        • 42
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Antti O View Post
        No kyllä sinne kannattaa ihan laittaa se korkki mikä ko. autoon kuuluu. Minulla ei ole yhdestäkään BMW:stä mennyt paisari ja ihan orkinaali korkit ollut.
        Ite vaihtelin e46 syylärin ja paisarin aikanaan, maksoi luokkaa 150eur osat yhteensä saksasta. Syynä vaihtoon oli se että syyläri oli hieman mutkalla alalaidasta. Vuotoja ei ollut.
        Parin tunnin homma kun oikein rauhassa tekee ja samalla uusii o-renkaat. Aika helppo projekti sinänsä.
        Sitten sulla on käynyt harvinaisen hyvä tuuri,sillä tuon paisarin hajoaminen on kuulemma (8:an henkilön) mukaan tyyppivika...

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #19
          Kyllähän se paisari voi hajota, mutta se on varmasti sitten tiensä päässä. Muoviosilla kun on tapana haurastua elinkaarensa päässä.
          En ymmärrä miksi niitä pitäisi tekohengittää jollain eri autoon suunnitelluilla osilla kun ehjä paisari ja oikea alkuperäinen korkki toimii ihan varmasti.

          Comment

          • Dabbler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 102
            • Lpr

            #20
            Juurikin viime viikolla vaihdoin haljenneen paisarin, posahti kun ilmat lämpeni, e46, n42 kyseessä, näytti olleen alkuperäinen paisari, kulma halki, ikää n. 13v. vaihdoin myös korkin uuteen eli 2bar niinkuin alkuperäinenkin.

            Comment

            • Anterox
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 42
              • Helsinki

              #21
              Uuden paisarin laitatin hajonneen tilalle ja jätin sen (vanhan,3kk sitten hankittu uutena) 2.0 barin korkin siihen uuteen paisariin.
              Last edited by Anterox; 19-04-2017, 04:27. Reason: korjaus

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎