Tuli jokin sitten hankittua kakkosautoksi tuollainen E46 320ci M54.
Ongelma: Autossa syttyy jäähdytysnesteen merkkivalo kun kone alkaa lämpenemään.
Valo saattaa sammua kun on kone lämmin ja syttyy sitten uudestaan myöhemmin.
Katselin huoltokirjasta että vesipumppu on vaihdettu äskettäin.
Moottorin lämmöt pysyvät normaalina tai ainakin mittari näyttää suoraan ylöspäin.
Lisäsin nestettä pari kertaa. Ilmeisesti laitoin liikaa ja ylimääräinen tuli jostain pihalle kun auto tiputti nestettä lämpimänä aina lisäyksen jälkeen... Valokin syttyy lisäyksistä huolimatta edelleen. Paisuntasäiliössä ei ole mitään mittatikkua, osaisiko joku kertoa missä kohtaa sen nesteen pinnan pitäisi olla?
Jäi myös vähän mysteeriksi että mistä se ylimääräinen tuli pihalle, kun korkin ympäristö ainakin pysyi kuivana, ja mitään pysyvää vuotoa ei näyttänyt olevan kun auto oli kone käynnissä nosturilla ja mistään ei tullut pisaraakaan.
Öljykorkissa oli tänään vähän keltaista töhnää, mutta autolla on ajettu lyhyttä ajoa kylmässä kelissä muutaman päivän välein joten saattaa johtua siitä. Tikun päässä öljy näytti normaalilta.
Onko vinkkejä? Ilmausta lähden seuraavaksi tekemään mutta käsitin että tuo olisi itsestään ilmaava kone? Paisuntasäiliön mittatikkua en löytänyt netistä, tietääkö joku mistä sen saisi?
Ongelma: Autossa syttyy jäähdytysnesteen merkkivalo kun kone alkaa lämpenemään.
Valo saattaa sammua kun on kone lämmin ja syttyy sitten uudestaan myöhemmin.
Katselin huoltokirjasta että vesipumppu on vaihdettu äskettäin.
Moottorin lämmöt pysyvät normaalina tai ainakin mittari näyttää suoraan ylöspäin.
Lisäsin nestettä pari kertaa. Ilmeisesti laitoin liikaa ja ylimääräinen tuli jostain pihalle kun auto tiputti nestettä lämpimänä aina lisäyksen jälkeen... Valokin syttyy lisäyksistä huolimatta edelleen. Paisuntasäiliössä ei ole mitään mittatikkua, osaisiko joku kertoa missä kohtaa sen nesteen pinnan pitäisi olla?
Jäi myös vähän mysteeriksi että mistä se ylimääräinen tuli pihalle, kun korkin ympäristö ainakin pysyi kuivana, ja mitään pysyvää vuotoa ei näyttänyt olevan kun auto oli kone käynnissä nosturilla ja mistään ei tullut pisaraakaan.
Öljykorkissa oli tänään vähän keltaista töhnää, mutta autolla on ajettu lyhyttä ajoa kylmässä kelissä muutaman päivän välein joten saattaa johtua siitä. Tikun päässä öljy näytti normaalilta.
Onko vinkkejä? Ilmausta lähden seuraavaksi tekemään mutta käsitin että tuo olisi itsestään ilmaava kone? Paisuntasäiliön mittatikkua en löytänyt netistä, tietääkö joku mistä sen saisi?
Comment