Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jäähdytysnesteen taso (M54)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 12th
    Newbiemmer
    • Apr 2017
    • 8
    • Tampere

    E46 jäähdytysnesteen taso (M54)

    Tuli jokin sitten hankittua kakkosautoksi tuollainen E46 320ci M54.

    Ongelma: Autossa syttyy jäähdytysnesteen merkkivalo kun kone alkaa lämpenemään.

    Valo saattaa sammua kun on kone lämmin ja syttyy sitten uudestaan myöhemmin.

    Katselin huoltokirjasta että vesipumppu on vaihdettu äskettäin.

    Moottorin lämmöt pysyvät normaalina tai ainakin mittari näyttää suoraan ylöspäin.

    Lisäsin nestettä pari kertaa. Ilmeisesti laitoin liikaa ja ylimääräinen tuli jostain pihalle kun auto tiputti nestettä lämpimänä aina lisäyksen jälkeen... Valokin syttyy lisäyksistä huolimatta edelleen. Paisuntasäiliössä ei ole mitään mittatikkua, osaisiko joku kertoa missä kohtaa sen nesteen pinnan pitäisi olla?

    Jäi myös vähän mysteeriksi että mistä se ylimääräinen tuli pihalle, kun korkin ympäristö ainakin pysyi kuivana, ja mitään pysyvää vuotoa ei näyttänyt olevan kun auto oli kone käynnissä nosturilla ja mistään ei tullut pisaraakaan.

    Öljykorkissa oli tänään vähän keltaista töhnää, mutta autolla on ajettu lyhyttä ajoa kylmässä kelissä muutaman päivän välein joten saattaa johtua siitä. Tikun päässä öljy näytti normaalilta.

    Onko vinkkejä? Ilmausta lähden seuraavaksi tekemään mutta käsitin että tuo olisi itsestään ilmaava kone? Paisuntasäiliön mittatikkua en löytänyt netistä, tietääkö joku mistä sen saisi?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    Miksi ilmaus ?

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1832
      • Karjaa

      #3
      Jos paisari on vielä alkuperäinen niin se kannattaa vaihtaa kiireen vilkkaa, kuulostaa vähän siltä että se on jo sen verran halki että vuotaa, eli täystuho on jo lähellä. Nestemäärän mittatikku on "integroituna" siihen paisariin, eli joku on sen sieltä poistanut. Erillisenä osana mittatikkua ei saa, koska sitä ei oikein saa paisarin sisälle ilman että rikkoo täyttökorkin kaulan.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • pomo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2013
        • 429
        • Oulu

        #4
        Samaa mieltä edellisen kanssa. Minulla sama kone ja korjaantui paisuntasäiliön vaihdolla.
        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

        E46 320 Cab

        Comment

        • 12th
          Newbiemmer
          • Apr 2017
          • 8
          • Tampere

          #5
          OK, pitää tutkia paisuntasäiliö ensimmäisenä.

          Sitä ilmausta mietin ensin, jos vaikka olisi vesipumpun vaihdon jälkeen jäänyt ilmaa johonkin, mutta turhaa hommaahan se on jos jossain on vuoto.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎