Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imuilman lämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola83
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 16
    • joensuu

    Imuilman lämpötila

    Mitäs pitäis olla imuilman lämpötila tyhjäkäynnillä? Mulla näyttää yli 80 astetta plussaa voiko pitää paikkaansa?? Auto 320i bensa nuhasemalla 150hv koneella.
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1840
    • N/A

    #2
    Kyllä se nyt lähempänä ulkoilman lämpötilaa on, varsinkin vaparissa.
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4180

      #3
      Joskus carlyllä katoin, niin oli paljon enemmän kuin ulkolämpö. Jopa hissukseen ajellessa oli 60 paikkeilla. Nopeasti putosi kun kaasua paino enemmän. 330i oli kyseessä.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kyllä se aika lämmin voi olla tyhjäkäynnillä paikallaan. Pitäisi katsoa ajossa, jos haluaisia nähdä todellisia lämpöjä. Tai sitten aamulla heti startin jälkeen ennen kuin kone ehtii lämpenemään.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          330i

          Imulämpö Carsoftassa heti kylmäkäynnistyksen jälkeen sama kuin ympärillä vallitseva lämpötila. Tallissa +18 ja pidemmän käyntijakson aikana ei nouse kuin muutamia asteita.

          Lämpötilan mittauksessa on jokin vika jos imuilman näyttämä nousee ajossa paljon yli ympärillä vallitsevan lämpötilan, ruuhkassa seistessä voi nousta muttei kymmeniä asteita silloinkaan. Vastaavasti imupuolella esimerkiksi suodatinkotelossa voi olla vuoto jolloin imee moottoritilasta kuumaa ilmaa.

          Comment

          • Ola83
            Newbiemmer
            • Feb 2016
            • 16
            • joensuu

            #6
            Joo tänään lähdin niin näytti 70 astetta sit nousi 150 asteeseen ja sit tippu 70 asteeseen ja nous taas 150 asteeseen ja sit jumahti 93 asteeseen. Satastakin kun ajo niin näytti 93 astetta eli anturi horisee omiaan.

            Comment

            • Ola83
              Newbiemmer
              • Feb 2016
              • 16
              • joensuu

              #7
              Onko tuolla muuten vaikutusta kun auto on tehoton ja bensa maistuu??
              Mitään vikakoodeja ei tule...

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Ola83 View Post
                Onko tuolla muuten vaikutusta kun auto on tehoton ja bensa maistuu??
                Mitään vikakoodeja ei tule...
                Kyllähän tuo ainakin bensakulutusta lisää. Varmaan tehoihinkin voi vaikuttaa kun arvot on perseellään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Jos mittaus otetaan IMMistä niin veikkaus on että IMM on hajalla.
                  Voi testata ottamalla liittimen irti - muuttuuko käynti ?

                  Comment

                  • Ola83
                    Newbiemmer
                    • Feb 2016
                    • 16
                    • joensuu

                    #10
                    Nähtävästi erillinen anturi tai ainakin myydään anturia erikseen siksi ajattelinkin onko tuolla merkitystä...

                    Comment

                    • Ola83
                      Newbiemmer
                      • Feb 2016
                      • 16
                      • joensuu

                      #11
                      Kokeilinkin että otin imm irti mutta silti näytti imuilman lämpötilaa joten erillinen anturi siellä on... Näyttää näköjään nesteittenkin lämpötilat päin persettä eli kassillinen antureita tilaukseen...

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1840
                        • N/A

                        #12
                        Originally posted by Ola83 View Post
                        Nähtävästi erillinen anturi tai ainakin myydään anturia erikseen siksi ajattelinkin onko tuolla merkitystä...
                        Onko sinulla siinä ns vapaavirtaussuodatin?

                        Lämpötilamittaus voi olla sekä erillisellä anturilla ja IMM:llä kuten omassani.

                        Onko merkitystä? Mene ja tiedä, mutta Oma filosofiani on korjata kaikki havaitut viat, koska aika vähän turhia osia sinne autoon on laitettu.

                        Edit: kyseessä näyttää olevan reilun kympin hintainen anturi, joten kannattaako tuon vaihtoa nyt kamalasti vatuloida?
                        Last edited by bmw323it; 21-05-2017, 12:36.
                        Nyt:
                        BMW X3 xDrive30e (g01)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        BMW 320i (e30)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Imuilman lämpötilan noustessa korkeaksi moottorinohjaus vetää turvamoodiin, rikastaa seosta reippaasti ja laskee sytkäennakoita. Eli tehot laskee ja kulutus nousee reippaasti, eli vika kannattaa korjata.

                          Comment

                          • Ola83
                            Newbiemmer
                            • Feb 2016
                            • 16
                            • joensuu

                            #14
                            Joo siis anturi menee totta kai vaihtoon ja toivottavasti viat häviää...

                            Comment

                            • Ola83
                              Newbiemmer
                              • Feb 2016
                              • 16
                              • joensuu

                              #15
                              Ei oo vapaavirtaus suodatinta ihan orkkis suodatin...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎