Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D pätkimisogelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dixon
    BTCF Member
    • Dec 2015
    • 62
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Hezman View Post
    Minkälainen kiihdytyksestä tulee, jos nyppäät turbolta alipaineen kokonaan pois. Kolmeentonniin saakka laiska, sen jälkeen vetää ilman ongelmia (veikkaus )?
    Mitäs jos auto tekee näin? Oma alkaa vetää vasta 2000-2500 jälkee kute viritetty mopo. Ja sori jos sotken topiikkia.
    E61 535D

    E46 330D

    Comment

    • 330Driver
      BTCF Member
      • Feb 2015
      • 459
      • Pori

      #17
      Originally posted by Dixon View Post
      Mitäs jos auto tekee näin? Oma alkaa vetää vasta 2000-2500 jälkee kute viritetty mopo. Ja sori jos sotken topiikkia.
      yli 65kh/h poliisi lyö kevariverot kouraan?

      eli auto alkaa vetämään ihan hullusti 2500rpm jälkeen?
      E36 ///M3 evolution cabriolet
      E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
      E91 330D Käyttis
      Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
      Koodit/koodaukset PORI
      ___________________________
      EX E92 335D LCI 405hp/801nm
      EX E46 330D Touring
      EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

      Comment

      • Dixon
        BTCF Member
        • Dec 2015
        • 62
        • Oulu

        #18
        Originally posted by 330Driver View Post
        yli 65kh/h poliisi lyö kevariverot kouraan?

        eli auto alkaa vetämään ihan hullusti 2500rpm jälkeen?
        Jos toi 330dee on 2 pyöräne mopedi ni paljon mahollista sitte.
        Tarkotin et misä se häikkä vois olla. Ei veä matalilla kierroksilla mihinkää minusta.
        E61 535D

        E46 330D

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #19
          Originally posted by Dixon View Post
          Ei veä matalilla kierroksilla mihinkää minusta.
          No sit ei varmaan se turbon säädinkään vedä. Sitä ensiksi tutkimaan. Yleisin vika varmaan murtunut Alipaineletku.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            #20
            Originally posted by 330Driver View Post
            Sillonkun anturin uusein niin johdot olivat aivan ehjät. En silti epäile hetkeäkään etteikö ois sitte mennyt "rikki"?
            Viikko sitten oli imusarja irti niin en vaan jaksas taas otyaa heti tarkistaakseni pelkästään johtojen takia tuota.
            Tuon liittimen voisi kokeilla ottaa irti ja katsoa miten auto toimii. Jos käsi sinne taakse mahtuu niin tarvitse juurikaan purkaa. Silmällä ei munkaan tapauksessa mitään vikaa ollut liittimessä, hommasin parilla kympillä osat ja Rahu niputti sen uusiksi. Niin vain auto toimi hyvin reilun vuoden ongelmanselvityksen jälkeen. Huomioitavaa tuossa oli ettei siitä signaalin pätkimisestä näkynyt mitään vikakoodia, ja auto oli vakiosoftalla.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Jacques View Post
              Silmällä ei munkaan tapauksessa mitään vikaa ollut liittimessä
              Jep. Se ongelma on yleensä liittimen pinnien sisäisissä jousimaisissa kontakteissa, jotka löystyvät ajansaatossa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • -BMW-
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 179
                • Klaukkala

                #22
                Originally posted by Esal View Post
                No sit ei varmaan se turbon säädinkään vedä. Sitä ensiksi tutkimaan. Yleisin vika varmaan murtunut Alipaineletku.

                Löytyykö tuolle säätimelle varaosanumeroa? Entäs noille letkuille kaaviota?

                Täällä saman tyyppistä ongelmaa M57N (204hv) koneessa, että alkaa vetämään kunnolla vasta 2500 rpm jälkeen.

                Tarviiko irroitella esim. imusarja, että pääsee käsiksi noihin letkuihin / säätimeen?
                BMW 328 Ci -00

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by -BMW- View Post
                  Löytyykö tuolle säätimelle varaosanumeroa? Entäs noille letkuille kaaviota?

                  Täällä saman tyyppistä ongelmaa M57N (204hv) koneessa, että alkaa vetämään kunnolla vasta 2500 rpm jälkeen.

                  Tarviiko irroitella esim. imusarja, että pääsee käsiksi noihin letkuihin / säätimeen?
                  Tarkista nyt ensin, onko siinä turbon alipaineohjauksessa selvää ongelmaa. Yläkautta taskulampun kanssa seuraat, vetääkö alipainekellon tanko johdesiivet kiinni, kun auton käynnistää.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    #24
                    Mulla taas vnt jumittaa, tuli ilmi vasta ohjelmoinnin jälkeen kun ilmeisesti vnt avaa itseensä enemmän kun aikasemmin. Välillä ahtaa kunnolla ja välillä taas ei.
                    Ehkä vähän aiheen sivusta...
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • -BMW-
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 179
                      • Klaukkala

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tarkista nyt ensin, onko siinä turbon alipaineohjauksessa selvää ongelmaa. Yläkautta taskulampun kanssa seuraat, vetääkö alipainekellon tanko johdesiivet kiinni, kun auton käynnistää.
                      Kyllä, tanko liikkuu. Mitäs olisi seuraava vaihe?
                      BMW 328 Ci -00

                      Comment

                      • 330Driver
                        BTCF Member
                        • Feb 2015
                        • 459
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by Hezman View Post
                        Minkälainen kiihdytyksestä tulee, jos nyppäät turbolta alipaineen kokonaan pois. Kolmeentonniin saakka laiska, sen jälkeen vetää ilman ongelmia (veikkaus )?

                        Toinen testi, silloin kun alkaa pätkimään, löysäät kaasua sen verran että pätkiminen loppuu ja siittä taas runttaa lapun lattiaan. Mitä tapahtuu?
                        onko kellään tähän enempää ideoita?
                        en ole kerennyt kuin hallissa kaasuttelemaan auton kanssa ja katselemaan paineita yms. niissä ei vapaalla kauheesti mitään silmään pistävää ole.

                        Autoon nyt rakenteilla ilma-jousitus niin menee taas hetki kunnes pääsisin katsomaan livedataa.

                        onkon läppärille minkäsmoisia ohjemia joilla sais otettua kuvakaappaus videota että saisin vaikka tänne julkaista mitä inpalla näkyy tms.?
                        E36 ///M3 evolution cabriolet
                        E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                        E91 330D Käyttis
                        Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                        Koodit/koodaukset PORI
                        ___________________________
                        EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                        EX E46 330D Touring
                        EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                        Comment

                        • 330Driver
                          BTCF Member
                          • Feb 2015
                          • 459
                          • Pori

                          #27
                          pienenä lisäyksenä. Kävin kaverin kanssa cdlc big meetissä.
                          kaveri ajoi perässä ja totesi esim risteyksen jälkee aina kun auto pätki niin antoi sellaisen siniharmaan pienen savupilven mutta ei oikeestaan yhtään naftasavua. oli kuulema haissut öljylle aina se savupilvi kun auto pätki.

                          mutta sitten taas mielenkiintoisesti täysvedossa auto toimii hienosti esim kun pääsee tuon ekan pätkinnän ohi vaikka ykkösvaihteella niin kakkoselta vitosvaihteelle asti auto vetää täydilleisesti ja putkesta ei tule muutakuin perus tyhjän putken aniosta mustaa.

                          mistäköhän lähden vikaa selvittelemään?
                          E36 ///M3 evolution cabriolet
                          E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                          E91 330D Käyttis
                          Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                          Koodit/koodaukset PORI
                          ___________________________
                          EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                          EX E46 330D Touring
                          EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by 330Driver View Post
                            pienenä lisäyksenä. Kävin kaverin kanssa cdlc big meetissä.
                            kaveri ajoi perässä ja totesi esim risteyksen jälkee aina kun auto pätki niin antoi sellaisen siniharmaan pienen savupilven mutta ei oikeestaan yhtään naftasavua. oli kuulema haissut öljylle aina se savupilvi kun auto pätki.

                            mutta sitten taas mielenkiintoisesti täysvedossa auto toimii hienosti esim kun pääsee tuon ekan pätkinnän ohi vaikka ykkösvaihteella niin kakkoselta vitosvaihteelle asti auto vetää täydilleisesti ja putkesta ei tule muutakuin perus tyhjän putken aniosta mustaa.

                            mistäköhän lähden vikaa selvittelemään?
                            Kyllä kuulostaa vahvasti samalta oireelta, minkä kans ite aikoinaan taistelin. Paras ratkaisu olisi VNT-kartan muuttaminen ohjelmasta, ehkä myös korjauskertoimia olis hyvä tsekata.
                            Toinen keino, minun mielestä se vähemmän parempi, on vnt-tangon pidentäminen. Se kun ei pelkästään korjaa oiretta, vaan muuttaa myös turbon käyttäytymistä läpi kierrosalueen.
                            Mutta jos lähtee tangon pituutta muuttamaan niin siinä pienet muutokset vaikuttaa jo paljon, varttikierros ja eron huomaa.

                            Testo on hyvä datan loggaamiseen. Sekä se ahtomittari.

                            Comment

                            • 330Driver
                              BTCF Member
                              • Feb 2015
                              • 459
                              • Pori

                              #29
                              Noniin.
                              Pätkimisen todennäköinen syy on selvillä.
                              Nimittäin asensin ahtopainemittarin ja ykkösen/kakkosen täyskaasussa ahdot pommppaa yli 2bar!
                              Kun saan kunnollise vedon niin ahdot 1.5-1.3 bar.

                              Mistä voisi johtua toi että ahdot karkaa yhtäkkiä tuonne reiluun kahteen kiloon?

                              Mitäs tälle voisi nyt sitten tehdä??
                              E36 ///M3 evolution cabriolet
                              E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                              E91 330D Käyttis
                              Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                              Koodit/koodaukset PORI
                              ___________________________
                              EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                              EX E46 330D Touring
                              EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #30
                                Ahdin valmis (siivet jumii äärilaitaan) tai ahtopaineen ohjaus takkuaa eli alipaineohjaukset tarkasteluun.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎