Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d - 01 ei käynnisty(ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by TareJR View Post
    Bmw scanner antaa vikakoodiks: 1260 [04704] pre-supply pressure monitoring

    Inpan antaa pre-supply pressurelle 0.96 bar.

    Rail-pressure ei nouse 0 mihkään käynnistykses
    No sittenhän se on aika selvä. Anturilta ei tule painetietoa, eli kosketushäiriö liittimessä, johto poikki tai anturi rikki. Kenties siirtopumppu myös valmis, kun ei tuon enempää ole painetta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      No sittenhän se on aika selvä. Anturilta ei tule painetietoa, eli kosketushäiriö liittimessä, johto poikki tai anturi rikki. Kenties siirtopumppu myös valmis, kun ei tuon enempää ole painetta.
      Ei siinä rail-anturissa välttämättä ole mitään vikaa. Se on sen verran karkea, ettei juuri alle 10 bar näytä ja tässähän ei siirtopaineita ole käyttännössä lainkaan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #18
        Originally posted by HTK12 View Post
        No sittenhän se on aika selvä. Anturilta ei tule painetietoa, eli kosketushäiriö liittimessä, johto poikki tai anturi rikki. Kenties siirtopumppu myös valmis, kun ei tuon enempää ole painetta.
        Vaihdettu on:
        Raildruck anturi
        Nokka-akselin asennto tunnistin

        Nyt pitäis mennä vaihtaa siirtopumppu, kun on yks ehjä tossa itellä, mikä on peräsin 530d:stä
        Last edited by tonnizi; 07-06-2017, 12:40.
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • Nifa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 292
          • Kymenlaakso™

          #19
          Originally posted by TareJR View Post
          Vaihdettu on:
          Raildruck anturi
          Nokka-akselin asennto tunnistin

          Nyt pitäis mennä vaihtaa siirtopumppu, kun on yks ehjä tossa itellä, mikä on peräsin 530d:stä
          No meinasin just sanoa, kun omasta zippasi vajaa vuosi sitten vaihdettu siirtopumppu, että livedatassa käyttäytyy vikaantunut siirtopumppu näin:
          - Raili paine 0 (Eli raili ei edes yritä nostaa). Vikakoodissa oli railila paine vikahetkellä ~200bar (joka ei siis riitä käynnistyslupaan). Eli voi antaa lukemaa vikaantuneella siirtopumpulla 0-250 väliltä.
          - Siirtopaine 1,2 bar (pitäs olla min. 3bar). Lepotilassa käynnistysyrityksen jälkeen palaa siirtopaine n. 0,9 bar. Eli tankissa oleva pumppu jaksaa nostaa ton siirron tohon 1.2 bariin ja siihen se jää.

          Ja huom. kun laittaa virrat päälle, niin siirtopumpun hurinan pitäisi selvästi kuulua autoon sisälle, jos osaa kuunnella.
          Itsellä laaksahti 11kk ikäinen Pierburgin pumppu..
          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            #20
            Originally posted by Nifa View Post
            No meinasin just sanoa, kun omasta zippasi vajaa vuosi sitten vaihdettu siirtopumppu, että livedatassa käyttäytyy vikaantunut siirtopumppu näin:
            - Raili paine 0 (Eli raili ei edes yritä nostaa). Vikakoodissa oli railila paine vikahetkellä ~200bar (joka ei siis riitä käynnistyslupaan). Eli voi antaa lukemaa vikaantuneella siirtopumpulla 0-250 väliltä.
            - Siirtopaine 1,2 bar (pitäs olla min. 3bar). Lepotilassa käynnistysyrityksen jälkeen palaa siirtopaine n. 0,9 bar. Eli tankissa oleva pumppu jaksaa nostaa ton siirron tohon 1.2 bariin ja siihen se jää.

            Ja huom. kun laittaa virrat päälle, niin siirtopumpun hurinan pitäisi selvästi kuulua autoon sisälle, jos osaa kuunnella.
            Itsellä laaksahti 11kk ikäinen Pierburgin pumppu..
            Ongelma ratkottu, kiitoksia avusta.

            Ongelma oli siirtopumppu ja joku oli biltemanin siirtopumppun sinne tungennu, nyt on ihan bmw oma siirtopumppu ja laitettu liitinki
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #21
              Vika löytyi, ja vika oli siirtopumppu(kuskin lattian alla).

              Entinen omistaja oli laitannut tyylillä jonkun tarvike/kisa pumppun, mikä on bensalle tarkoitettu, ja se antautui nyt.

              Nyt tilalla on bmw diesel:iin tarkoitettu siirtopumppu
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎