Originally posted by billie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 325i nyökyttelyä lähdössä
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostNo, kun siellä on reilu 10 kg vauhtipyörä niin ei ne kierrokset voi ihan samaan tapaan pudotakkaan kuin takavetocorollassa :think En tiedä kuinka vakava ongelma ko. pirssissä on ja onko kaikki samanl. eli kyseessä on ominaisuus (paska sellainen)
Comment
-
-
Kytkimen työsylinterin CTV-venttiili
Moneltako on poistettu kytkimentyösylinteriä ennen oleva CTV-venttiili....
Originally posted by billie View PostMikä voisi vaivata.
Liikkeellelähdössä, kone lämmin, veto ei ole aina tasaista vaan auto "nyökyttelee".
Bensan kulutusmittari myös jumittuu nollaan kunnes pomppaa asiallisiin lukemiin.
Mutta kun päästään liikkeelle kaikki tuntuu pelaavan ok.
Autoon on vaihdettu vanos tiivisteet, imuvuotoja ei tiedossa.
Voisiko olla DISA, MAF?
Comment
-
-
Minusta tuo CTV-venttiili iso vika-mahdollisuus...
Minulla parani E46 325ti Vompatissa kun otti pois tuon CTV-venttiilin joka on ennen työsylinteriä ja samalla nesteiden vaihto lisäksi parantaa kokonaisuutta.
Jos asiaa teknillisesti ajattelee, niin muutaman sekunnin tuo CTV-venttiilin toimita on päällä ja juuri sina aikana teidän ongelmat on.
Monellako teillä on tuo venttiili poistettu?.
Originally posted by billie View PostHmm... Tämä kytkimen venttiili, toimiessaan kehnosti, istuisi oikeastaan
aika hyvin tuohon nyykähtävään lähtöongelmaan.Last edited by 325E; 07-09-2017, 23:11.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostMinulla parani E46 325ti Vompatissa kun otti pois tuon CTV-venttiilin joka on ennen työsylinteriä ja samalla nesteiden vaihto lisäksi parantaa kokonaisuutta.
Jos asiaa teknillisesti ajattelee, niin muutaman sekunnin tuo CTV-venttiilin toimita on päällä ja juuri sina aikana teidän ongelmat on.
Monellako teillä on tuo venttiili poistettu?.
Joten joissakin tapauksissa CDV:hen kajoaminen on ajanhukkaa ja syyllinen muualla. Varsinkin jos liikkeellelähteminen on helpompaa kaasupolkimeen koskematta verrattuna normaali tilanteeseen, jossa kaasua painaa samalla kun kytkintä nostaa.Last edited by Havis; 09-09-2017, 16:05."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostTäällä myös yksi jonka M54 on ronkeli liikkeellelähtijä.
Imuvuoodot katsottu ettei pitäis olla (huohotin uusittu). Samoin DISA. Ei merkittävää muutosta oireessa.
Oireena sellainen ilmiö, että muuten vastaa kaasuun hienosti, ja kone vetää mainiosti, mutta liikkeellelähdössä, kun tyhjäkäynillä painaa aavistuksen kaasua, ja samalla nostaa kytkintä, usein juuri silloin kun kytkin alkaa ottaa kierrokset notkahtaa sen 500 rpm alaspäin. Kaasupolkimen asentoa muuttamatta. Saman tekee ilman kytkimen nostoakin, kun paikallaan kokeilee (laittaa kierrokset n. 1200 ja koittaa pitää polkimen samassa asennossa).
Joskus myös ajosta liikennevaloihin pysähtyessä tyhjäkäynti saattaa hetken päästä pysähdyksestä notkahtaa hetkeksi alas, n. 500 rpm kunnes palaa normaaliin 750 rpm.
Pöydällä odottaa uusi tavike ICV seuraavaa testiä. Tuskin on syyllinen, mutta kokeillaan.
V-mänen oire kieltämättä.
Kun 300 000 km lähestyy ja melkein kaikki ajateltavissa oleva oli katsottu, tuli mieleen vaihtaa vielä sytytyspuolat ja tulpanhatut. Edelliseen E39:iin tulpanhatut uusittiin, ja vaikutus oli selvästi positiivinen, joten miksipä ei.
No eipä tietenkään motonetistä ostetut puolat käyneet (puolan keskitappi liian paksu, joten ei napsahda tulpan hatun päähän kiinni niinkuin pitää).
Mutta vaihdoin kuitenkin uudet tulpanhatut. Ja kas kas, senpä jälkeen ei ole esintynyt nyykähdystä kertaakaan.
Sit kun vein puolat takas motonettiin, myyjän kanssa asiaa tutkittiin, niin siinä se myyjä huomasi, että minun mukana tuomista vanhoista tulpanhatuista kahdessa oli ne metallikupit jotka tulee puolan keskipinniin kiinni selvästi halki.
Ehkä sekin riittää antamaan sytytyshäriöitä sopivissa tilanteissa, ja nyt siis uusilla hatuilla oireet katos (ainakin toistaiseksi, kop kop koputtaa puuta)Last edited by Havis; 17-10-2017, 18:08."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by billie View PostNyt on auto kunnossa. Ei nyökyttele tai kyykkää vaan meno on tasaista kaikilla kierrosalueilla.
Minun autossa kaasuläpän asentotunnistin antoi virheellistä tietoa, vaihdettiin koko kaasuläppä."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostPaljo makso?
Tarvikeosa maksaa pari-kolme sataa ja asennustöitä tunnin verran.
Edit: Ja muistakaa tarkistaa, että kaasarin piuhat ja liittimet ovat kunnossa.Last edited by billie; 31-12-2017, 14:06.
Comment
-
Comment