Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 325i nyökyttelyä lähdössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by billie View Post
    Maf vaihdettu, eipä mitään vaikutusta. Kyykkäykset jatkuvat.

    Voisiko liittyä "kaasujärjestelmään" jokin piiputtaa siellä?
    Pakallan ollessa kun polkee kaasua tuntuu että ei palaa nopeasti tyhjäkäynnille vaan stoppa johonkin 1500 ja sitten alas.
    No, kun siellä on reilu 10 kg vauhtipyörä niin ei ne kierrokset voi ihan samaan tapaan pudotakkaan kuin takavetocorollassa :think En tiedä kuinka vakava ongelma ko. pirssissä on ja onko kaikki samanl. eli kyseessä on ominaisuus (paska sellainen)

    Comment

    • billie
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 60
      • Pääkaupunkiseutu

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      No, kun siellä on reilu 10 kg vauhtipyörä niin ei ne kierrokset voi ihan samaan tapaan pudotakkaan kuin takavetocorollassa :think En tiedä kuinka vakava ongelma ko. pirssissä on ja onko kaikki samanl. eli kyseessä on ominaisuus (paska sellainen)
      Minun kohdalla ongelma ei ole kovin paha. Me puhumme nyt kuitenkin premium luokan autosta.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        #18
        Entisessa 325i oli samanlaista vaivaa joskus, hävisi kun vanoksen tiivisteet vaihtoi ja kaikki imuvuodot korjasi.
        Se tosiaan kun oli kunnossa lähti vaikka ilman kaasua kun nosti kytkimen.

        Comment

        • billie
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 60
          • Pääkaupunkiseutu

          #19
          Tilanne alkoi mennä pahempaan suuntaa.
          Autoon vaihdettiin polttoainesuodatin, vanha oli jo melko kurainen, ja nyt meno parani selvästi.

          Ei ole vielä ihan sata hyvä, mutta nyt kelpaa.

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #20
            Kytkimen työsylinterin CTV-venttiili

            Moneltako on poistettu kytkimentyösylinteriä ennen oleva CTV-venttiili....


            Originally posted by billie View Post
            Mikä voisi vaivata.

            Liikkeellelähdössä, kone lämmin, veto ei ole aina tasaista vaan auto "nyökyttelee".
            Bensan kulutusmittari myös jumittuu nollaan kunnes pomppaa asiallisiin lukemiin.
            Mutta kun päästään liikkeelle kaikki tuntuu pelaavan ok.

            Autoon on vaihdettu vanos tiivisteet, imuvuotoja ei tiedossa.

            Voisiko olla DISA, MAF?

            Comment

            • billie
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 60
              • Pääkaupunkiseutu

              #21
              Originally posted by 325E View Post
              Moneltako on poistettu kytkimentyösylinteriä ennen oleva CTV-venttiili....
              Hmm... Tämä kytkimen venttiili, toimiessaan kehnosti, istuisi oikeastaan
              aika hyvin tuohon nyykähtävään lähtöongelmaan.

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #22
                Minusta tuo CTV-venttiili iso vika-mahdollisuus...

                Minulla parani E46 325ti Vompatissa kun otti pois tuon CTV-venttiilin joka on ennen työsylinteriä ja samalla nesteiden vaihto lisäksi parantaa kokonaisuutta.

                Jos asiaa teknillisesti ajattelee, niin muutaman sekunnin tuo CTV-venttiilin toimita on päällä ja juuri sina aikana teidän ongelmat on.
                Monellako teillä on tuo venttiili poistettu?.

                Originally posted by billie View Post
                Hmm... Tämä kytkimen venttiili, toimiessaan kehnosti, istuisi oikeastaan
                aika hyvin tuohon nyykähtävään lähtöongelmaan.
                Last edited by 325E; 07-09-2017, 23:11.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #23
                  Originally posted by 325E View Post
                  Minulla parani E46 325ti Vompatissa kun otti pois tuon CTV-venttiilin joka on ennen työsylinteriä ja samalla nesteiden vaihto lisäksi parantaa kokonaisuutta.

                  Jos asiaa teknillisesti ajattelee, niin muutaman sekunnin tuo CTV-venttiilin toimita on päällä ja juuri sina aikana teidän ongelmat on.
                  Monellako teillä on tuo venttiili poistettu?.
                  CDV ei voi aiheuttaa tyhjäkäyntikierrosten vaihtelua satunnaisesti auton seisoessa paikoillaan, joten kaikkeen sekään ei voi olla se oikea selitys ja syyllinen.

                  Joten joissakin tapauksissa CDV:hen kajoaminen on ajanhukkaa ja syyllinen muualla. Varsinkin jos liikkeellelähteminen on helpompaa kaasupolkimeen koskematta verrattuna normaali tilanteeseen, jossa kaasua painaa samalla kun kytkintä nostaa.
                  Last edited by Havis; 09-09-2017, 16:05.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16495
                    • Asikkala

                    #24
                    Mulle tietenkään kuulu mutta se on cdv (clutch delay valve)...

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1838
                      • Kotona/Poissa

                      #25
                      Originally posted by Havis View Post
                      Täällä myös yksi jonka M54 on ronkeli liikkeellelähtijä.

                      Imuvuoodot katsottu ettei pitäis olla (huohotin uusittu). Samoin DISA. Ei merkittävää muutosta oireessa.

                      Oireena sellainen ilmiö, että muuten vastaa kaasuun hienosti, ja kone vetää mainiosti, mutta liikkeellelähdössä, kun tyhjäkäynillä painaa aavistuksen kaasua, ja samalla nostaa kytkintä, usein juuri silloin kun kytkin alkaa ottaa kierrokset notkahtaa sen 500 rpm alaspäin. Kaasupolkimen asentoa muuttamatta. Saman tekee ilman kytkimen nostoakin, kun paikallaan kokeilee (laittaa kierrokset n. 1200 ja koittaa pitää polkimen samassa asennossa).
                      Joskus myös ajosta liikennevaloihin pysähtyessä tyhjäkäynti saattaa hetken päästä pysähdyksestä notkahtaa hetkeksi alas, n. 500 rpm kunnes palaa normaaliin 750 rpm.

                      Pöydällä odottaa uusi tavike ICV seuraavaa testiä. Tuskin on syyllinen, mutta kokeillaan.

                      V-mänen oire kieltämättä.
                      Tämä taisi vihdoinkin selvitä.

                      Kun 300 000 km lähestyy ja melkein kaikki ajateltavissa oleva oli katsottu, tuli mieleen vaihtaa vielä sytytyspuolat ja tulpanhatut. Edelliseen E39:iin tulpanhatut uusittiin, ja vaikutus oli selvästi positiivinen, joten miksipä ei.

                      No eipä tietenkään motonetistä ostetut puolat käyneet (puolan keskitappi liian paksu, joten ei napsahda tulpan hatun päähän kiinni niinkuin pitää).

                      Mutta vaihdoin kuitenkin uudet tulpanhatut. Ja kas kas, senpä jälkeen ei ole esintynyt nyykähdystä kertaakaan.

                      Sit kun vein puolat takas motonettiin, myyjän kanssa asiaa tutkittiin, niin siinä se myyjä huomasi, että minun mukana tuomista vanhoista tulpanhatuista kahdessa oli ne metallikupit jotka tulee puolan keskipinniin kiinni selvästi halki.

                      Ehkä sekin riittää antamaan sytytyshäriöitä sopivissa tilanteissa, ja nyt siis uusilla hatuilla oireet katos (ainakin toistaiseksi, kop kop koputtaa puuta)
                      Last edited by Havis; 17-10-2017, 18:08.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • billie
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2014
                        • 60
                        • Pääkaupunkiseutu

                        #26
                        Nyt on auto kunnossa. Ei nyökyttele tai kyykkää vaan meno on tasaista kaikilla kierrosalueilla.

                        Minun autossa kaasuläpän asentotunnistin antoi virheellistä tietoa, vaihdettiin koko kaasuläppä.

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1838
                          • Kotona/Poissa

                          #27
                          Originally posted by billie View Post
                          Nyt on auto kunnossa. Ei nyökyttele tai kyykkää vaan meno on tasaista kaikilla kierrosalueilla.

                          Minun autossa kaasuläpän asentotunnistin antoi virheellistä tietoa, vaihdettiin koko kaasuläppä.
                          Paljo makso?
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • billie
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2014
                            • 60
                            • Pääkaupunkiseutu

                            #28
                            Originally posted by Havis View Post
                            Paljo makso?
                            Kyllä sille hintaa tuli satasia kun vian etsintöihinkin meni runsaasti aikaa.
                            Tarvikeosa maksaa pari-kolme sataa ja asennustöitä tunnin verran.

                            Edit: Ja muistakaa tarkistaa, että kaasarin piuhat ja liittimet ovat kunnossa.
                            Last edited by billie; 31-12-2017, 14:06.

                            Comment

                            • billie
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2014
                              • 60
                              • Pääkaupunkiseutu

                              #29
                              Eipä sitä iloa kauaa kestänyt. Nyt palaa taas komea rivi keltaisia hälytysvaloja.
                              Kuinka tuo kaasuläpän adaptointi tehdään oikeaoppisesti M54 koneelle?
                              Verkossa useita vaihtoehtoja.

                              Lyhyin:
                              - virrat kakkosasentoon, odota 10 sek
                              - virrat pois, avain lukossa, odota 10 sek

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                #30
                                Mitkä ne tämänhetkiset vikakoodit on?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎