Niinhän sitä luulisi. Veikkaanpa kuitenkin edelleen, että se ei ole aivan helppoa siten, että mitään epäilyttävää jälkeä ei jäisi. Esim jos nostat auton ylös ja ajat sitä "pukeilla", niin DIS tallettaa virhekoodin, koska auton nopeusanturit eivät stemmaa keskenään --> etupyörät ei pyöri. VArmaan on muitakin nippeleitä ja heebeleitä, joiden täytyy stemmata keskenään. JOs jotain manipuloi, niin se oireilee jotenkin. En väitäkään sen olevan mahdotonta, mutta erittäin vaikeaa se varmasti on tehdä niin, ettei jälkeä jäisi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330d todellinen ajomäärä..??
Collapse
X
-
Originally posted by KeimoNiinhän sitä luulisi. Veikkaanpa kuitenkin edelleen, että se ei ole aivan helppoa siten, että mitään epäilyttävää jälkeä ei jäisi. Esim jos nostat auton ylös ja ajat sitä "pukeilla", niin DIS tallettaa virhekoodin, koska auton nopeusanturit eivät stemmaa keskenään --> etupyörät ei pyöri. VArmaan on muitakin nippeleitä ja heebeleitä, joiden täytyy stemmata keskenään. JOs jotain manipuloi, niin se oireilee jotenkin. En väitäkään sen olevan mahdotonta, mutta erittäin vaikeaa se varmasti on tehdä niin, ettei jälkeä jäisi.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoPistäkääpä linkkiä threadiin/sivustoon, josta tuollainen puolittaja löytyy. Ja en - en ole hankimassa sitä.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigKato vaikka ebay.de tai googgeli ja hakusanana tachohalbierer. Ebays maksaa näköjään manuaali-vageihin huimat pari kymppiä toi laite ja se vaan päästää läpi joka toisen signaalin eli joka toinen kilsa ei näy. Toi laite tökätään vaihteiston matkaanturin (wegstreckensensor) ja johdon liittimen väliin, eikä varmaan jää jälkiä. Minkähän takia tossa puhuttiin wegstreckensensorista eikä geschwindigkeitsensorista? Onkos jossain autossa erikseen matkanäyttöä ja nopeuden näyttöä varten piirit??? Toinen vaihtoehto on, että toi mokkula näyttää auton nopeuden aina 50%:sti, eli ajaa hunttia ja mittari näyttää viittäkymppiä
Käsittääkseni tuo tuo ruuvaus tapahtuu E39:ssä karkeasti siten, että mittari ruuvataan -->valo syttyy, joka pimennetään. Samalla "disabloidaan" avain siten, että sitä ei voi lukea. Monihan ostaa auton Saksasta ilman liikkeeseen ajoa ja avaimen lukua. Tämä siis se karkein malli?
Comment
-
-
Originally posted by KeimoYmmärsinkö oikein, että tuo toimi vain VAG-koneissa ja ei-automaateissa? BMW:lle (malleja täsmentämättä) tuo tarjosi mittarinruuvausta?
Käsittääkseni tuo tuo ruuvaus tapahtuu E39:ssä karkeasti siten, että mittari ruuvataan -->valo syttyy, joka pimennetään. Samalla "disabloidaan" avain siten, että sitä ei voi lukea. Monihan ostaa auton Saksasta ilman liikkeeseen ajoa ja avaimen lukua. Tämä siis se karkein malli?
Ei taitaisi luistonesto/ABS-sydeemi toimia...
Itse ostin Metro-Autosta uuden virta-avaimen aikoinaan -97 e39:siin, eikä siihen ole missään vaiheessa jäänyt km:ä muistiin.Herrat sano, et luku avaimesta onnistuisi vasta siitä uudemman mallisesta avaimesta, joka kai tuli facelift mallin myötä.
Tiedä nyt sitten nuistakaan..?
Comment
-
-
Mulla on se käsitys (jostain joskus hyväuskoisena lueskellut), että e39:n (ja miksei e46:kin), mittaria voidaan ruuvata vain ylöspäin.
Eli koodataan mittariin lukemaksi esim. 999999, ja pyöräytetään mittari ajamalla ympäri, jolloin mittarilukema kopioituu automaattisesti valomoduliin, mittaristoon sekä käytössä olevaan avaimeen.
Tämän jälkeen taas laitetaan se lukema minkä asiakas haluaa.
Tästä ylöspäin koodaamisesta ei kaiketi jää mihinkään mitään jälkiä...
Sitä en sitten tiedä mihinkä moduliin tuota lukemaa voidaan ohjelmallisesti kasvattaa, ehkä mittaristoon.
Niin ja jo ennen faceliftiä e39:ssä, ajomäärä tallentuu avaimeen, esim -99:ssä on näin.
Comment
-
-
Originally posted by Shadow-lineE39:n nopeussignaali taidetaan ottaa vasemman takapyörän ABS-anturin kautta, kuinkahan tuon kautta signaalin puolittaminen onnistuisi tai muutenkin?
Ei taitaisi luistonesto/ABS-sydeemi toimia...
Itse ostin Metro-Autosta uuden virta-avaimen aikoinaan -97 e39:siin, eikä siihen ole missään vaiheessa jäänyt km:ä muistiin.Herrat sano, et luku avaimesta onnistuisi vasta siitä uudemman mallisesta avaimesta, joka kai tuli facelift mallin myötä.
Tiedä nyt sitten nuistakaan..?
Tossa mittarinruuvauksessa ohjelmoidaan mittaristoon, EWS:ään ja valomoduuliin uudet kilsalukemat ja sitten uudempiin on vielä "Vollversion" ohjelmointi, jossa vielä avaimiinkin ohjelmoidaan uudet lukemat. Hinnat näyttää olevan tuolla Saksassa 100-250€. Tollee kun toi homma hoidetaan, niin alkup. kilsalukemaa ei saa selville enää mistään.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02Toi vasemman takapyörän signaali menee ekana ABS-boxille ja sieltä se jatkaa matkaa vasta mittaristolle, joten tuosta just ennen mittaristoa sen signaalin sitten vois "puolittaa" sotkematta muita systeemejä.
Tossa mittarinruuvauksessa ohjelmoidaan mittaristoon, EWS:ään ja valomoduuliin uudet kilsalukemat ja sitten uudempiin on vielä "Vollversion" ohjelmointi, jossa vielä avaimiinkin ohjelmoidaan uudet lukemat. Hinnat näyttää olevan tuolla Saksassa 100-250€. Tollee kun toi homma hoidetaan, niin alkup. kilsalukemaa ei saa selville enää mistään.
Tuo ABS-anturin virittäminen takarenkaista ei oikein toimi (ainakaan sellaisenaan...kait), koska jos se ei korreloi etupyörien pyörimisnopeuden (tai niiden syöttämien signaalien kanssa) kanssa tulee virheilmoitus, joka on luettavissa DIS:llä.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoTuo ABS-anturin virittäminen takarenkaista ei oikein toimi (ainakaan sellaisenaan...kait), koska jos se ei korreloi etupyörien pyörimisnopeuden (tai niiden syöttämien signaalien kanssa) kanssa tulee virheilmoitus, joka on luettavissa DIS:llä.
En löytänyt itekkään mitään osviittaa netistä, että penareihin olisi olemassa noita puolittajia. Jossain alaan vihkiytyneessä foorumissakin ajatus siitä oli teilattu, mutta volkkareissa näyttäs olevan selkee ongelma autonostajien kannalta. Joka toisen huollon kun vielä teettää ilman merkintää huoltokirjaan jossain muualla kuin merkkiliikkeessä (ei merkintää tietokantaan huollosta), niin eihän tollasen kilsoja erkkikään saa selville huoltohistorista tai muusta.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by SusiOlin kylla sen Saksassa asuvan hepun puheista ymmartavanani, etta kaikkiin automerkkeihin on kilometrien puolittaja saatavilla. Mutta tama on nyt ihan ihan muistinvaraista spekulointia minulta.
Comment
-
-
Jos auto vaan on kaikin puolin hyvässä kunnossa, niin unohdetaan ne kilometrit ja nautitaan ajamisesta.
Itelläni on muutama vuosi sitten saksasta haettu e36 325i vm.91. Tällä hetkellä kilometrejä on 145tkm. Huoltokirja on painettu vuonna 90 ja saksassa ollut vain yksi omistaja. Auto on todella siistissä kunnossa sisältä, eli (nahka)sisusta on kyllä pitänyt vaihtaa, jos on kauheasti enemmän kilometrejä ku mitä mittari näyttää. Auto on toiminut virheettömästi ni en kauheasti jaksa miettiä onko tuo todellinen kilometrimäärä. Kunhan vaan saa ajaa kovaa ni en välitä
Comment
-
-
Originally posted by ex-VAGMulla on se käsitys (jostain joskus hyväuskoisena lueskellut), että e39:n (ja miksei e46:kin), mittaria voidaan ruuvata vain ylöspäin.
Eli koodataan mittariin lukemaksi esim. 999999, ja pyöräytetään mittari ajamalla ympäri, jolloin mittarilukema kopioituu automaattisesti valomoduliin, mittaristoon sekä käytössä olevaan avaimeen.
Tämän jälkeen taas laitetaan se lukema minkä asiakas haluaa.
Tästä ylöspäin koodaamisesta ei kaiketi jää mihinkään mitään jälkiä...
Sitä en sitten tiedä mihinkä moduliin tuota lukemaa voidaan ohjelmallisesti kasvattaa, ehkä mittaristoon.
Niin ja jo ennen faceliftiä e39:ssä, ajomäärä tallentuu avaimeen, esim -99:ssä on näin.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Käyttötunnit?
Kuulostaa toimivalta tuo 999999 kikka. Toki jos olisin ollut bimmeri-insinööri, olisin estänyt tuon ympäripyörähtämisen. Onko varmaa että tosiaan pyörähtää ympäri?
Mutta ootteko kattonut käyttötunteja. Mun bimmeristä sai DDE:stä luettua moottorin käyttötunnit. Onko jossain/joku todistettavasti väärentänyt ne? Toki niistä pitää sitten miettiä josko keskituntinopeus on uskottava...
Comment
-
Comment