Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d todellinen ajomäärä..??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Niinhän sitä luulisi. Veikkaanpa kuitenkin edelleen, että se ei ole aivan helppoa siten, että mitään epäilyttävää jälkeä ei jäisi. Esim jos nostat auton ylös ja ajat sitä "pukeilla", niin DIS tallettaa virhekoodin, koska auton nopeusanturit eivät stemmaa keskenään --> etupyörät ei pyöri. VArmaan on muitakin nippeleitä ja heebeleitä, joiden täytyy stemmata keskenään. JOs jotain manipuloi, niin se oireilee jotenkin. En väitäkään sen olevan mahdotonta, mutta erittäin vaikeaa se varmasti on tehdä niin, ettei jälkeä jäisi.

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #17
      Originally posted by Keimo
      Niinhän sitä luulisi. Veikkaanpa kuitenkin edelleen, että se ei ole aivan helppoa siten, että mitään epäilyttävää jälkeä ei jäisi. Esim jos nostat auton ylös ja ajat sitä "pukeilla", niin DIS tallettaa virhekoodin, koska auton nopeusanturit eivät stemmaa keskenään --> etupyörät ei pyöri. VArmaan on muitakin nippeleitä ja heebeleitä, joiden täytyy stemmata keskenään. JOs jotain manipuloi, niin se oireilee jotenkin. En väitäkään sen olevan mahdotonta, mutta erittäin vaikeaa se varmasti on tehdä niin, ettei jälkeä jäisi.
      Siitä kilsanpuolittajasta ei jää kuulemma muuta jälkeä kuin hieman kuluneemmat ratti ja polkimet
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #18
        Originally posted by KFZ-Koenig
        Siitä kilsanpuolittajasta ei jää kuulemma muuta jälkeä kuin hieman kuluneemmat ratti ja polkimet
        Pistäkääpä linkkiä threadiin/sivustoon, josta tuollainen puolittaja löytyy. Ja en - en ole hankimassa sitä.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #19
          Originally posted by Keimo
          Pistäkääpä linkkiä threadiin/sivustoon, josta tuollainen puolittaja löytyy. Ja en - en ole hankimassa sitä.
          Kato vaikka ebay.de tai googgeli ja hakusanana tachohalbierer. Ebays maksaa näköjään manuaali-vageihin huimat pari kymppiä toi laite ja se vaan päästää läpi joka toisen signaalin eli joka toinen kilsa ei näy. Toi laite tökätään vaihteiston matkaanturin (wegstreckensensor) ja johdon liittimen väliin, eikä varmaan jää jälkiä. Minkähän takia tossa puhuttiin wegstreckensensorista eikä geschwindigkeitsensorista? Onkos jossain autossa erikseen matkanäyttöä ja nopeuden näyttöä varten piirit??? Toinen vaihtoehto on, että toi mokkula näyttää auton nopeuden aina 50%:sti, eli ajaa hunttia ja mittari näyttää viittäkymppiä
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Originally posted by KFZ-Koenig
            Kato vaikka ebay.de tai googgeli ja hakusanana tachohalbierer. Ebays maksaa näköjään manuaali-vageihin huimat pari kymppiä toi laite ja se vaan päästää läpi joka toisen signaalin eli joka toinen kilsa ei näy. Toi laite tökätään vaihteiston matkaanturin (wegstreckensensor) ja johdon liittimen väliin, eikä varmaan jää jälkiä. Minkähän takia tossa puhuttiin wegstreckensensorista eikä geschwindigkeitsensorista? Onkos jossain autossa erikseen matkanäyttöä ja nopeuden näyttöä varten piirit??? Toinen vaihtoehto on, että toi mokkula näyttää auton nopeuden aina 50%:sti, eli ajaa hunttia ja mittari näyttää viittäkymppiä
            Ymmärsinkö oikein, että tuo toimi vain VAG-koneissa ja ei-automaateissa? BMW:lle (malleja täsmentämättä) tuo tarjosi mittarinruuvausta?

            Käsittääkseni tuo tuo ruuvaus tapahtuu E39:ssä karkeasti siten, että mittari ruuvataan -->valo syttyy, joka pimennetään. Samalla "disabloidaan" avain siten, että sitä ei voi lukea. Monihan ostaa auton Saksasta ilman liikkeeseen ajoa ja avaimen lukua. Tämä siis se karkein malli?

            Comment

            • Shadow-line
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 245
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Keimo
              Ymmärsinkö oikein, että tuo toimi vain VAG-koneissa ja ei-automaateissa? BMW:lle (malleja täsmentämättä) tuo tarjosi mittarinruuvausta?

              Käsittääkseni tuo tuo ruuvaus tapahtuu E39:ssä karkeasti siten, että mittari ruuvataan -->valo syttyy, joka pimennetään. Samalla "disabloidaan" avain siten, että sitä ei voi lukea. Monihan ostaa auton Saksasta ilman liikkeeseen ajoa ja avaimen lukua. Tämä siis se karkein malli?
              E39:n nopeussignaali taidetaan ottaa vasemman takapyörän ABS-anturin kautta, kuinkahan tuon kautta signaalin puolittaminen onnistuisi tai muutenkin?
              Ei taitaisi luistonesto/ABS-sydeemi toimia...
              Itse ostin Metro-Autosta uuden virta-avaimen aikoinaan -97 e39:siin, eikä siihen ole missään vaiheessa jäänyt km:ä muistiin.Herrat sano, et luku avaimesta onnistuisi vasta siitä uudemman mallisesta avaimesta, joka kai tuli facelift mallin myötä.
              Tiedä nyt sitten nuistakaan..?

              Comment

              • ex-VAG
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 408
                • Tampere

                #22
                Mulla on se käsitys (jostain joskus hyväuskoisena lueskellut), että e39:n (ja miksei e46:kin), mittaria voidaan ruuvata vain ylöspäin.
                Eli koodataan mittariin lukemaksi esim. 999999, ja pyöräytetään mittari ajamalla ympäri, jolloin mittarilukema kopioituu automaattisesti valomoduliin, mittaristoon sekä käytössä olevaan avaimeen.
                Tämän jälkeen taas laitetaan se lukema minkä asiakas haluaa.

                Tästä ylöspäin koodaamisesta ei kaiketi jää mihinkään mitään jälkiä...

                Sitä en sitten tiedä mihinkä moduliin tuota lukemaa voidaan ohjelmallisesti kasvattaa, ehkä mittaristoon.

                Niin ja jo ennen faceliftiä e39:ssä, ajomäärä tallentuu avaimeen, esim -99:ssä on näin.

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Shadow-line
                  E39:n nopeussignaali taidetaan ottaa vasemman takapyörän ABS-anturin kautta, kuinkahan tuon kautta signaalin puolittaminen onnistuisi tai muutenkin?
                  Ei taitaisi luistonesto/ABS-sydeemi toimia...
                  Itse ostin Metro-Autosta uuden virta-avaimen aikoinaan -97 e39:siin, eikä siihen ole missään vaiheessa jäänyt km:ä muistiin.Herrat sano, et luku avaimesta onnistuisi vasta siitä uudemman mallisesta avaimesta, joka kai tuli facelift mallin myötä.
                  Tiedä nyt sitten nuistakaan..?
                  Toi vasemman takapyörän signaali menee ekana ABS-boxille ja sieltä se jatkaa matkaa vasta mittaristolle, joten tuosta just ennen mittaristoa sen signaalin sitten vois "puolittaa" sotkematta muita systeemejä.

                  Tossa mittarinruuvauksessa ohjelmoidaan mittaristoon, EWS:ään ja valomoduuliin uudet kilsalukemat ja sitten uudempiin on vielä "Vollversion" ohjelmointi, jossa vielä avaimiinkin ohjelmoidaan uudet lukemat. Hinnat näyttää olevan tuolla Saksassa 100-250€. Tollee kun toi homma hoidetaan, niin alkup. kilsalukemaa ei saa selville enää mistään.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #24
                    Originally posted by jartsa02
                    Toi vasemman takapyörän signaali menee ekana ABS-boxille ja sieltä se jatkaa matkaa vasta mittaristolle, joten tuosta just ennen mittaristoa sen signaalin sitten vois "puolittaa" sotkematta muita systeemejä.

                    Tossa mittarinruuvauksessa ohjelmoidaan mittaristoon, EWS:ään ja valomoduuliin uudet kilsalukemat ja sitten uudempiin on vielä "Vollversion" ohjelmointi, jossa vielä avaimiinkin ohjelmoidaan uudet lukemat. Hinnat näyttää olevan tuolla Saksassa 100-250€. Tollee kun toi homma hoidetaan, niin alkup. kilsalukemaa ei saa selville enää mistään.
                    Tuo pitäisi tehdä aina ennen katsastusta, jotta se olisi looginen. Tuo puolitushomma olisi hattumaisempi, koska se toimisi kokoajan johdonmukaisesti.

                    Tuo ABS-anturin virittäminen takarenkaista ei oikein toimi (ainakaan sellaisenaan...kait), koska jos se ei korreloi etupyörien pyörimisnopeuden (tai niiden syöttämien signaalien kanssa) kanssa tulee virheilmoitus, joka on luettavissa DIS:llä.

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #25
                      Originally posted by Keimo
                      Tuo ABS-anturin virittäminen takarenkaista ei oikein toimi (ainakaan sellaisenaan...kait), koska jos se ei korreloi etupyörien pyörimisnopeuden (tai niiden syöttämien signaalien kanssa) kanssa tulee virheilmoitus, joka on luettavissa DIS:llä.
                      Jos homma tehdäänkin noin kuten Jartsa kirjoitti, eli signaali väännellään vasta mittarin luona, ei noi absit ja muut mene sekasin. Nyt avaamaan sitten vaan mittaristoa ja tutkimaan kuinka monelta sieltä löytyy ylimääräsiä ryöstäjiä

                      En löytänyt itekkään mitään osviittaa netistä, että penareihin olisi olemassa noita puolittajia. Jossain alaan vihkiytyneessä foorumissakin ajatus siitä oli teilattu, mutta volkkareissa näyttäs olevan selkee ongelma autonostajien kannalta. Joka toisen huollon kun vielä teettää ilman merkintää huoltokirjaan jossain muualla kuin merkkiliikkeessä (ei merkintää tietokantaan huollosta), niin eihän tollasen kilsoja erkkikään saa selville huoltohistorista tai muusta.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • Susi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 473
                        • Kuopio, Suomi

                        #26
                        Olin kylla sen Saksassa asuvan hepun puheista ymmartavanani, etta kaikkiin automerkkeihin on kilometrien puolittaja saatavilla. Mutta tama on nyt ihan ihan muistinvaraista spekulointia minulta.

                        Comment

                        • AKSU
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 402
                          • Nivala

                          #27
                          Originally posted by Susi
                          Olin kylla sen Saksassa asuvan hepun puheista ymmartavanani, etta kaikkiin automerkkeihin on kilometrien puolittaja saatavilla. Mutta tama on nyt ihan ihan muistinvaraista spekulointia minulta.
                          spekukoinnit sikseen... aletaan suosia tästälähtien vain uusia autoja...

                          Comment

                          • zenoman
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 87
                            • Joutseno

                            #28
                            Jos auto vaan on kaikin puolin hyvässä kunnossa, niin unohdetaan ne kilometrit ja nautitaan ajamisesta.

                            Itelläni on muutama vuosi sitten saksasta haettu e36 325i vm.91. Tällä hetkellä kilometrejä on 145tkm. Huoltokirja on painettu vuonna 90 ja saksassa ollut vain yksi omistaja. Auto on todella siistissä kunnossa sisältä, eli (nahka)sisusta on kyllä pitänyt vaihtaa, jos on kauheasti enemmän kilometrejä ku mitä mittari näyttää. Auto on toiminut virheettömästi ni en kauheasti jaksa miettiä onko tuo todellinen kilometrimäärä. Kunhan vaan saa ajaa kovaa ni en välitä

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by ex-VAG
                              Mulla on se käsitys (jostain joskus hyväuskoisena lueskellut), että e39:n (ja miksei e46:kin), mittaria voidaan ruuvata vain ylöspäin.
                              Eli koodataan mittariin lukemaksi esim. 999999, ja pyöräytetään mittari ajamalla ympäri, jolloin mittarilukema kopioituu automaattisesti valomoduliin, mittaristoon sekä käytössä olevaan avaimeen.
                              Tämän jälkeen taas laitetaan se lukema minkä asiakas haluaa.

                              Tästä ylöspäin koodaamisesta ei kaiketi jää mihinkään mitään jälkiä...

                              Sitä en sitten tiedä mihinkä moduliin tuota lukemaa voidaan ohjelmallisesti kasvattaa, ehkä mittaristoon.

                              Niin ja jo ennen faceliftiä e39:ssä, ajomäärä tallentuu avaimeen, esim -99:ssä on näin.
                              Näin se juuri tehdään ja tästä on todisteita että myös muutamat suomalaiset autontuojat tekee näin. Lukema pitää muuttaa sekä mittaristossa, vaihdelaatikossa ja LKM:ssä ja avain tallentaa itseensä aina sen mikä on sen mielestä oikea kilsamäärä...aina edellistä isompi. Siksi pitää ajaa siitä 999999.0 kilsamäärästä siihen 000001.0 asti ja tämän jälkeen voidaan koodata vaikka se maaginen 145000.0
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              • ana100
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2005
                                • 72

                                #30
                                Käyttötunnit?

                                Kuulostaa toimivalta tuo 999999 kikka. Toki jos olisin ollut bimmeri-insinööri, olisin estänyt tuon ympäripyörähtämisen. Onko varmaa että tosiaan pyörähtää ympäri?

                                Mutta ootteko kattonut käyttötunteja. Mun bimmeristä sai DDE:stä luettua moottorin käyttötunnit. Onko jossain/joku todistettavasti väärentänyt ne? Toki niistä pitää sitten miettiä josko keskituntinopeus on uskottava...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎