Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 ääni koneesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mankuh
    Bimmer Rookie
    • Nov 2016
    • 33
    • Oulu

    #16
    Näin vähän pelkäsinkin että jos näissä se vanos tyyppivikana on niin toki se minun autosta hajoaa
    Sitten pitää miettiä että onko kannattavaa muutaman tonnin vehkeeseen alkaa tekemään muutaman tonnin remonttia... Mitä osia siihen kannattaisi vaihtaa vanosremontin yhteydessä, ja onko mitään tietoa montako tuntia korjaamot tuollaiseen operaatioon saa kulumaan?
    Sitten on myös jäänyt pitkän tiedon etsimisen jälkeen epäselväksi että onko 2004 vuoden n42 koneessa jo se uusi ketjunkiristäjä? Löysin kuvan jossa oli uusi ja vanha vierekkäin ja vanha oli paksummalla kannalla, joka näyttäisi omaan silmään samalta kuin tuo mikä tuossa nyt on paikallaan. En myöskään mistään varaosaliikkeestä löytänyt uudenlaista kiristintä, muuten kuin kokonaisessa jakoketjusarjassa.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17855
      • PKS

      #17
      Niin, osat on sen 500e niinkun Antti O kertoi yllä. Vanospyöriä ei saa kuin orkkiksena. Siinähän olisi kaikinpuolin fiksua tehdä samalla koko remontti loppuun, eli uusi ketju, laahaimet, kiristin. Muutama satanen lisää enää tässä vaiheessa, työtä ei juuri lisää tule koska ketjuosastolla ollaan jo tossa vaiheessa. En tiedä yhtään huoltamoiden veloituksista, mutta kai tuossa hommaa on useammaksi tunniksi, siitä voi laskea jos korjaamon veloitus on paikasta riippuen 50-100e/h.

      Moottori vaihtuu N46 malliin 03/2004, jossa kiristin on ns uudempaa tuotantoa. Sama osa muuten siis ja käy "identtiseen" N42 koneeseen toki heittäen. En tiedä miten näyttää fyysisesti erilaiselle, en huomannut verrata aikoinaan. Varmasti sellaisen just oikean saa ainakin orkkisena tilaamalla, en osaa ottaa kantaa saako tarvikkeena sitä vaikka tilaisi oikealla osanumerolla. Onko sillä kauheasti väliä sitten jos on vain uusi joku, jos/kun kaikki muukin on uutta, njaa. Ehkä ottaisin orkkiksena sen kuitenkin samaan tilaukseen kun vanospyörätkin, N46 moottorin osana kun tilaat tulee ainakin oikea.

      edit:
      Tässä osat suunnileen mitä menee vaihtoon:


      Ja näköjään kiristimestä tullut TAAS uusi malli 09/2016:

      Osa on näköjään yksi ja sama kaikissa N-moottoreissa, myös uudemmissa. Tosin edelleen en menisi takuuseen mitä tulee tarvikkeena tilaamalla ko osanumerolla, tuleeko ns vanha malli vai uusi. Orkkiksena ainakin kun tilaa 11318685091 niin saa uusimman.
      Last edited by Dualfun; 21-06-2017, 17:47.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 981
        • Rovaniemi

        #18
        Tarvike vanospyöriä saa vaikka autodoc.fi 160€ kpl. Vai liekkö kunnostettuja, mutta kuiten. Samalla vaihtaa febin ketjusarjan, jossa tulee uusi päivitetty kiristäjä matkassa. Febin paketissa on iwis:ksen valmistamat osat, sama valmistaja tekee oem osatkin. Mahtaa olla irtonakin ostettuna kiristäjä matalalla kannalla. Näistä on hyviä kokemuksia, eikä tulis mieleenkään hakia ylihintasia orkkiksia.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • Mankuh
          Bimmer Rookie
          • Nov 2016
          • 33
          • Oulu

          #19
          Joo niin kai se täytyy tehdä, että jakopää ja vanospyörät uusiksi. Kiitos vastauksista, helpotti huomattavasti vian etsimistä kun itse olen aivan käsi näiden kanssa
          Onko Laakerilla kokemusta kauan menee remontissa suunnilleen? Että onko se 10 vai pari tuntia ammattimieheltä?
          Last edited by Mankuh; 21-06-2017, 21:28.

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 981
            • Rovaniemi

            #20
            Joku 5-6 tuntia siihen varmaan menee öljypohjan irroituksineen sellaiselta, joka sen on ennenkin tehnyt ja omaa asianmukaiset työkalut. Öljypumpussahan on tasapainoakselit, jotka täytyy jakopään yhteydessä myös ajoittaa ja samalla tulee vaihdettua varsin usein vuotava öljypohjan tiiviste.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎