Eli emännän 320d m47n manuaali olevasta autosta hajosi kampiakselin hihnapyörä. Oli tippunut hihnapyörän uloimpi osa kumista, missä hihnat pyörii. Ilmastoinnin hihna oli tippunut mutta iso hihna oli paikallaan hihnapyörän metalliosan päällä. Kysymys kuuluu, kun saan uuden osan niin lähteekö se hihnapyörä ihan vain jotkut torx ruuvit irrottamalla ja vain vetämällä vai onko tiukassa? En vielä paremmin ole ehtinyt tutkimaan asiaa itse.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kampiakselin hihnapyörän vaihto m47n
Collapse
X
-
Originally posted by bemupoika View PostEli emännän 320d m47n manuaali olevasta autosta hajosi kampiakselin hihnapyörä. Oli tippunut hihnapyörän uloimpi osa kumista, missä hihnat pyörii. Ilmastoinnin hihna oli tippunut mutta iso hihna oli paikallaan hihnapyörän metalliosan päällä. Kysymys kuuluu, kun saan uuden osan niin lähteekö se hihnapyörä ihan vain jotkut torx ruuvit irrottamalla ja vain vetämällä vai onko tiukassa? En vielä paremmin ole ehtinyt tutkimaan asiaa itse.
(kuva M47N2 koneesta, mutta sama näytti olevan M47:ssakin..
BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
-
-
Ja huomioi oikea momentti uutta kiristäessä!E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by bemupoika View PostKiitos neuvoista! Riittääköhän kiinnipitämiseen kun toinen painaa jarrua ja vaihde päällä, niin auto pysyy paikallaan? Ja sitten vääntää reilulla voimalla jos aukeisi?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ei kannata edes yrittää ilman oikeaa työkalua, todellinen momentti lienee vielä paljon tuota speksattua enemmän kun pulttia tuskin on koskaan aiemmin vielä avattu. Mahdollisimman pitkä ja jäykkä vääntövarsi on poikaa, ja sitä kannattaa lyödä jollain painavalla, ei vääntää väkisin. Possun kunkkupulttikin on ihan tarpeeksi tiukalla, usko meinasi loppua sen kanssa kun oli melkein 30v muhinut avaamatta, mutta aukesi sekin lopulta oikeilla välineillä.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by bemupoika View PostPitää siis vain yrittää ja äheltää tuon kanssa kun tuo vedisade loppuisi. Jos tuon pultin saan irti niin lähteekö tuo hihnapyörä paikaltaan ihan ilman mitään ulosvetäjää?
Se pyörä lähtee ihan itsestään tai pienellä vasaran kopautuksella.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Yritin samaa itse eli avata 520d dampperia, sain mahtumaan pulttikonen purkamalla keulaa ei jaksanut avata, koneen pitäisi hakata n.700nm ei silti inahtanutkaan, kokeilin myös startilla avain kiinni ja pää maata vasten, ei jaksanut startti pyöriä ja maahan tuli kyllä kuoppa, sitten tehtiin joku avain siihen hihnapyörän keskiväkäsiin ja jatkovarsi avaimeen silti tehty avain meni mutkalle, lopulta luovutin ja vein auton merkkiliikkeeseen vaihdettavaksi, auto on automaatti ja ymmärsin että laatikon päässä ei olisi lukitus mahdollisuutta, mutta ilmeisesti siellä ilmeisesti kuitenkin on, jolloin avaaminen kyllä onnistuisi.
Comment
-
-
Originally posted by bemupoika View PostPitää siis vain yrittää ja äheltää tuon kanssa kun tuo vedisade loppuisi. Jos tuon pultin saan irti niin lähteekö tuo hihnapyörä paikaltaan ihan ilman mitään ulosvetäjää?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKyllä se pultti jää ulkona avaamatta, et oikeasti nyt tajua että se on kiinni ihan kunnolla ? Älkää teloko itteenne.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by bemupoika View PostKylläpä täytyy herroja alkaa uskomaan tämmöinen kovapäisempikin yrittäjä että ei aukea. Pulttipyssy näköjään myös ihan turha tuossa hommassa. Mitenköhän ne liikkeessä sen saa auki sitten? Onkohan tietoa?BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostItse vaihdoin ihan mekaanisesti 1,5m jatkovarren avulla ja silläkin sai vääntää ihan kunnolla. Toinen piti lukitustyökalua samanmittaisella varrella kiinni. Ja yksi normaali hylsy ja väännin hajosi, piti ottaa "konehylsy" että rupesi kestämään.. on se tehtävissä.
Comment
-
-
Kyllähän tuon saa parkkipaikallakin auki, jos on lukitustyökalu. Lukitustyökalu runkoaisaa/maata vasten. Vääntämiseen 3/4" niveväännin ja putki niin ei turhaan jousta väännin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment