e46 325ti compact - lisäarvona vain ruma ulkonäkö?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• H-M
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Mulla on tuollainen hopeana ja Msporttina, itse pidän juuri tuosta lyhyestä välityksestä ja nyt kun vähän piristetty kolmelitrainen sisällä, niin huimasti hauskempi peli, lähtee valoista kolmosella liikkeelle

Tuo Imola on kyllä hieno.
    Mulla aiempi 325ti kulutti jonkin verran öljyä. Melkein toivoin, että olis kuluttanut vielä enemmän, jotta olisi ollut perustellumpaa laittaa siihen M54B30

Niin ja tosiaan ohjausvälityksen lisäksi kai tehostusta on ohjauksesta vähennetty. Sekin varmaan tuo fiilistä ajoon.

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Kyllä ne kaikki on ihan yhtä suuntavakaita, ovat vaan hemmetin tarkkoja kulmista ja rengastuksesta. Omat rauhoittuivat, kun poisti rajoitintapit joustintuista ja veti tolpat ulos. Casterin lisääminen epäkeskeisillä tukivarren puslilla autaa myös. Renkaan olka on myös syytä olla mallia "pyöreä".
    Kyllä, pyöreäolkainen rengas ja täydet ilmanpaineet. Lisäksi kaikissa noissa mitkä olen purkanut, on ollut iskarit täysin paskana, ne kun vaihtaa loppuu huojuminen ja vetely.

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Millaisia nämä compactit ovat suuntavakaudeltaan verrattuna sedaniin ja coupeen? Nehän ei tunnetusti automailman vakaimpia ole ajaa Suomen uraputkissa..
    Kyllä ne kaikki on ihan yhtä suuntavakaita, ovat vaan hemmetin tarkkoja kulmista ja rengastuksesta. Omat rauhoittuivat, kun poisti rajoitintapit joustintuista ja veti tolpat ulos. Casterin lisääminen epäkeskeisillä tukivarren puslilla autaa myös. Renkaan olka on myös syytä olla mallia "pyöreä".

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Mulla on tuollainen hopeana ja Msporttina, itse pidän juuri tuosta lyhyestä välityksestä ja nyt kun vähän piristetty kolmelitrainen sisällä, niin huimasti hauskempi peli, lähtee valoista kolmosella liikkeelle

Tuo Imola on kyllä hieno.

Leave a comment:

• Tomi T
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Välitykset ovat hauskat, mutta kutosvaihdetta se vähän huutaisi. Sen taisi saada viimeisissä 2005 malleissa.
    Kyllä se tuli jo alkaen 3/2003 kuten myös 330i-malleihin.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Millaisia nämä compactit ovat suuntavakaudeltaan verrattuna sedaniin ja coupeen? Nehän ei tunnetusti automailman vakaimpia ole ajaa Suomen uraputkissa..

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Kyllä useammat 325ti compactit ovat jättäneet meikäläiseen ikuisen "soft spotin". Laadullisesti ekat 1-srj bemarit ovat valovuoden mittainen askel taaksepäin. Tuo oli oikeasti 300srj BMW ihan koko olemukseltaan, vaikka olikin sisarmallejaan pienempi. Ajettavuus on kohdallaan jo ihan vakiomallissa ja sitähän voi monilla modeilla vielä parantaa. Välitykset ovat hauskat, mutta kutosvaihdetta se vähän huutaisi. Sen taisi saada viimeisissä 2005 malleissa. Jos jostain löytyisi vähän ajettu facelift 325ti, pihassa oleva 330i M-sport vaihtuisi heti sellaiseen. Ei tarvitsisi edes miettiä.

Edit:
    Toi jyrsijän näköinen X3 on oikeesti hirvee...

Leave a comment:

• hjenkka
    replied
    yhtä hirveen näköinen, korotetulla alustalla vain..

Leave a comment:

• janne30
    replied
    Kyllä tohon on alkanut silmä tottumaan, kelpais itsellekin nimenomaan 325ti :nä ja m-sport paketilla.

Tämä on edelleen omasta mielestä rumin bemari.

Leave a comment:

• e46 325ti compact - lisäarvona vain ruma ulkonäkö?

Tuollaisella raflaavalla otsikolla liikkeelle... Tuli nimittäin jälleen ostettua otsikon mukainen auto, tällä kertaa m-sport aerodynamiikalla. Aika monen e46-koppaisen (itsellä ei M3:sta ole ollut, mutta mm. ALPINA B3 ja 330i ZHP) kokemuksella rohkenen väittää, että on yksi parhaista e46-luomuksista. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä ja omastakin mielestäni ilman m-sport levikkeitä auto on jotenkin puolituisen näköinen :think Ja M-sporttinakaan pre-faceliftin lexus-takavaloilla ei pitkälle pötkitä (onneksi voi vaihtaa facelifteihin)

Mutta se tekniikka... Vähän samaan tapaan kuin jenkkimarkkinoille tehty 330i ZHP, on ti compactissa muutamia aika kovia myyntiargumentteja, joista mielestäni yhdessä muodostuu ajamisen hauskuus. Nimittäin lyhyempi perävälitys, vaihdevälinlyhennin (??), möreämpi putkisto, tiheämpi ohjausvälitys, hieman kevyempi paino. Käytännöllisyyttä puoltaa hyvä kuljetuskapasiteetti (erit. penkit kaadettuna). Jotenkin siitä huolimatta ko. mallin haluttavuus on (varmaankin sen ulkonäön vuoksi) muita sarjan malleja heikompi.

Itse olen miettinyt, että jääkö ko. malli jonkinlaiseksi valaistuneiden salaisuudeksi vai tuleeko siitä laajemminkin haluttu malli. Tuskin mitään klassikkoa kuitenkaan.

Opinions?

Working...