Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i e46 Puskureiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eenelikutonen
    Newbiemmer
    • Oct 2017
    • 8
    • Pohjois-pohjanmaa

    318i e46 Puskureiden vaihto

    Autona 318i sedan e46 vuosimallia 2003

    Tänään pääsee hakemaan m-puskurin eteen ja taakse ja kyselisinkin nyt etukäteen, että minkälaisilla työkaluilla nuo irtoaa? Tiedän, että YouTube on pullollaan videoita, mutta niissä ei kerrota avainten kokoa. Jos jollakin on kokemusta niin otan mielellään kokeneemmalta tietoa vastaan
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1811
    • N/A

    #2
    Originally posted by eenelikutonen View Post
    Autona 318i sedan e46 vuosimallia 2003

    Tänään pääsee hakemaan m-puskurin eteen ja taakse ja kyselisinkin nyt etukäteen, että minkälaisilla työkaluilla nuo irtoaa? Tiedän, että YouTube on pullollaan videoita, mutta niissä ei kerrota avainten kokoa. Jos jollakin on kokemusta niin otan mielellään kokeneemmalta tietoa vastaan
    Riippuu varmaan miten pieniksi palasiksi meinaat puskurit laittaa. Jos uudet puskurit tulee listoineen ja runkoineen niin homma on oleellisesti yksinkertaisempi kuin jos ostit esim pelkän tarvikemuovikuoren.

    Vaikkapa tuosta voit aloittaa arpomaan millaisia kiinnikkeitä tulee vastaan: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_4522
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1811
      • N/A

      #3
      Toisaalta, jos kysyt siksi, että olet ottamassa ensiaskeleitasi BMW-harrastajana ja haluaisit varautua remonttiin hankkimalla sopivat työkalut, niin suosittelisin että hankit ainakin seuraavat:

      - hylsysarja 8-19mm hylsyt. Tai kaksi joista toisessa pienemmät hylsyt ja 3/8” vääntiö, ja toinen jossa on suuremmat koot ja 1/2” vääntiö.
      - 8-19mm kiintolenkit.
      - torx-kärkisarja ja niille meisselimallisen pitimen. Erityisesti koot 15, 20 ja 25.
      - jarrupalojen vaihtoon tarvitset 7mm kuusiokoloavaimen. Tätä ei ole yleensä mukana sarjoissa.
      - kärkipihdit, sivuleikkurit ja siirtoleukapihdit
      - ruuvimeisselit, talttakärki esim 2 ja 4mm sekä yksi reilusti isompi. Ristipää PH2 ja PZ2.
      - pari vanhaa luottokorttia. Näillä on kätevä irroittaa kiinnikkeitä ja suojata osia kun irrottelee sisustasta osia jne.
      - hallitunkki ja jack standit
      - ja ehdottomasti INPA tai ISTA/D sekä kaapeli, tai kaveri samalta kylältä jolla nuo löytyy.

      Näillä pääsee varsin pitkälle eikä maksa vielä paljon.

      Puskurin vaihtoon tarvinnet nuo hylsyt, torxit, ja meisselit.
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎