Muutamana aamuna olen ihmetellyt kun parissa ekassa jarrutuksessa poljin on melko veltto, sitten tasoittuu. Eli, tuntuu että menisi helpolla pohjaan asti jos vaan painaisi. Ja varmaan menisikin, mutta nämä pari ekaa jarrutusta tukikohdasta lähdön jälkeen ovat hyvin köykäisiä eikä ole ollut tarvetta runnoa poljinta. Pitää tuokin kokeilla joku aamu. Jarruissa on normijarrutuksissa ihan hyvä tunto ja pito, mutta kun vaan painaa poljinta, niin se menee hissukseen pohjaan. Eikä se siitä tiukkene pumppaamallakaan. En ole havainnut nestevuotoja, ja jos vuotaisi, niin kohta alkaisi pinta vajota säiliössä ja valot syttyä. Epäilen siis pääsylinterin fuskaavan, mutta tsekataan mahd. vuodot, niin saa sen eliminoitua pois. Muuten jarruissa ei ole mitään kummallista, joku reuna vähän vonkuu parkkiruudusta pois peruuttaessa, tietyssä säässä.
Mikäli syyllinen on pääsylinteri, niin kysymys kuuluu, että saako niihin jotain korjaussarjoja? Minkälainen homma on vaihtaa jos menee koko höskä vaihtoon? Näihin neljästi vetäviin on oma sylinterinsä, ja näkyy niitä olevan ainakin eBayssä tarjolla.
Tietysti voisi kokeilla ensin myös vaihtaa nesteet, mutta liekö siitä mitään iloa. Ilmaa siellä ei kyllä ole, oirekaan ei ole sen suuntainen.
Mikäli syyllinen on pääsylinteri, niin kysymys kuuluu, että saako niihin jotain korjaussarjoja? Minkälainen homma on vaihtaa jos menee koko höskä vaihtoon? Näihin neljästi vetäviin on oma sylinterinsä, ja näkyy niitä olevan ainakin eBayssä tarjolla.
Tietysti voisi kokeilla ensin myös vaihtaa nesteet, mutta liekö siitä mitään iloa. Ilmaa siellä ei kyllä ole, oirekaan ei ole sen suuntainen.
Comment