E46 2001, M54B30, ESS remmiahdin, 150 tkm.
Aivan kun autossa ei tarpeeksi olisi vanoksen kanssa painimista, niin arvon kuljetin on myös ruvennut tekemään seuraavaa:
- Kylmästä lähtiessä ensimmäinen minuutti on aika tuskaa. Nykii eikä kierrä kunnolla matalillakaan kierroksilla. Vähän samankaltaisia oireita, kuin jos on nokan anturi rikki (joka tosin on nyt uusi).
- Moottoritiellä täyskaasulla kiihdytettäessä auto kiihtyy erittäin hitaasti.
Jos kaasua ei paina pohjaan, vaan koittaa antaa kaasua minimaalisesti niin kiihtyy huomattavasti paremmin.
Videossa 10 sek kohdalla painan kaasun pohjaan 80 kmh/h vauhdista. 55 sekunnin kohdalla painan samasta vauhdista kaasupoljinta vain vähän (ja kuten näkyy, kiihtyminen on hieman eri luokkaa).
Tässä videossa ilmamassamittarin johto on irti ja liikkuu vähän eri tyyliin. Painan kaasun pohjaan siinä 80 km/h kohdalla.
Onko tämä nyt selkeä MAF-vika, vai voiko syy olla jossain muualla, esim imuvuoto, disa yms?
Voin ottaa inpalla ja testolla dataa, kunhan joku kertoo mitä arvoja otetaan ylös ja millä kierroksilla.
Jostain imusarjan lähettyviltä kuuluu ainakin tyhjäkäynnillä sellainen säksättävä ääni. Disa? Mikäs siinä irroittaessa, jos ei olisi remmiahdin edessä.
Muita ideoita mistä sellainen ääni voi tulla? Pitänee nauhottaa esimerkki.
Aivan kun autossa ei tarpeeksi olisi vanoksen kanssa painimista, niin arvon kuljetin on myös ruvennut tekemään seuraavaa:
- Kylmästä lähtiessä ensimmäinen minuutti on aika tuskaa. Nykii eikä kierrä kunnolla matalillakaan kierroksilla. Vähän samankaltaisia oireita, kuin jos on nokan anturi rikki (joka tosin on nyt uusi).
- Moottoritiellä täyskaasulla kiihdytettäessä auto kiihtyy erittäin hitaasti.
Jos kaasua ei paina pohjaan, vaan koittaa antaa kaasua minimaalisesti niin kiihtyy huomattavasti paremmin.
Videossa 10 sek kohdalla painan kaasun pohjaan 80 kmh/h vauhdista. 55 sekunnin kohdalla painan samasta vauhdista kaasupoljinta vain vähän (ja kuten näkyy, kiihtyminen on hieman eri luokkaa).
Tässä videossa ilmamassamittarin johto on irti ja liikkuu vähän eri tyyliin. Painan kaasun pohjaan siinä 80 km/h kohdalla.
Onko tämä nyt selkeä MAF-vika, vai voiko syy olla jossain muualla, esim imuvuoto, disa yms?
Voin ottaa inpalla ja testolla dataa, kunhan joku kertoo mitä arvoja otetaan ylös ja millä kierroksilla.
Jostain imusarjan lähettyviltä kuuluu ainakin tyhjäkäynnillä sellainen säksättävä ääni. Disa? Mikäs siinä irroittaessa, jos ei olisi remmiahdin edessä.
Muita ideoita mistä sellainen ääni voi tulla? Pitänee nauhottaa esimerkki.
Comment