Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 2003 - N42 konemurheita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17812
    • PKS

    #16
    Nuo ekat vikakoodit on ihan selviä, kaikki tulee kaasuläpältä, mutta sehän oli oletattavissa kun piuhan otit irti.

    EWS viesti kertoo että ei saa vapaata rolling codea käyttöön, mikä viittaisi että synkka on pielessä.

    Mikset synkkaa uusiksi EWS-DME
    Mitä meinaat uudelleenkoodauksella?
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring
    ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28
    ///M535i '87 zinnoberrot
    ½ E46 316ti Compact
    ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Wildchild
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2016
      • 243
      • Päijät-Häme

      #17
      Originally posted by Dualfun View Post
      Mikset synkkaa uusiksi EWS-DME
      Mitä meinaat uudelleenkoodauksella?
      Eilen herjas erroria kokoajan, ei skulannut (no communication from controlunit ja jotain saksaa). Kokeilin tänään uudestaan ja neljännen yrityksen jälkeen success, auto käy taas.

      Kylmäkäynnistys ei ollut enää niin rouhea, pitää seurata miten kehityy tästä eteenpäin.

      Mitä itse alkuperäiseen vikaan tulee, pitää seurata ja tilata läppä jos tulee vielä kaasun humppaus vastaan. Noiden huohotinletkujen/öljynerottajan uusiminenkaan ei olisi pahitteeksi, koska mun ymmärryksen mukaan pitäis noilla kilsoilla olla jo vaihdettu kertaalleen.

      Case closed, kiitokset kaikille vastanneille! Oppipahan itse myös samalla paljon tuosta Inpasta.
      Last edited by Wildchild; 30-11-2017, 12:12.
      Bmw 525iA -02

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6923
        • N/A

        #18
        Tekisitkö vielä tähän yhteenvedon mitä teit, mitä tapahtui ja miten se toipui siitä. Jos muilla käy vastaavaa.

        Comment

        • Wildchild
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2016
          • 243
          • Päijät-Häme

          #19
          Originally posted by Antti O View Post
          Tekisitkö vielä tähän yhteenvedon mitä teit, mitä tapahtui ja miten se toipui siitä. Jos muilla käy vastaavaa.
          Kaasuläpän nollauksen jälkeen EWS (käynnistyksen esto) hävitti yhteytensä DME:lle (moottorinohjaukseen). Inpalla pääsee synkkaamaan noi boksit uudestaa ja sen jälkeen lähti taas pelittämään. Inpassa moottorin puolelta EWS - DME start value synchronize -> EWS start value reset
          Last edited by Wildchild; 01-12-2017, 05:32.
          Bmw 525iA -02

          Comment

          • Wildchild
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2016
            • 243
            • Päijät-Häme

            #20
            Originally posted by Wildchild View Post
            Kaasuläpän nollauksen jälkeen EWS (käynnistyksen esto) hävitti yhteytensä DME:lle (moottorinohjaukseen). Inpalla pääsee synkkaamaan noi boksit uudestaa ja sen jälkeen lähti taas pelittämään. Inpassa moottorin puolelta EWS - DME start value synchronize -> EWS start value reset
            Muijalta kuultua tänään:

            Auto on alkanu tuntumaan siltä mitä auton pitäis tuntua. Se jaksaa vetää erilailla ryömimisvaiheissa, eikä "yski" samanlailla mitä ennen adaptioiden nollausta. Taisi vaikuttaa melkolailla lähtötilanteesee. Seurataan vielä kuukaus eteenpäin ja postaan tuloksia.
            Bmw 525iA -02

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎