Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d ja haalea ilmaa kabiniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apina
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 274
    • Espoo

    #16
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Pumpun ääni pitäisi kuulua virrat päällä moottorin ollessa sammuksissa, ainakin silloin kun pelti on auki, ja sähköisen vian pitäisi jättää vikakoodi ilmastoinnin ohjauspaneliin.

    Ja eikös viallisen kiertovesipumpun tapauksessa lämpöä pitäisi tulla kuitenkin isommilla kierroksilla? Kun itse ymmärsin että missään tilanteessa ei tule kuin haaleaa, mikä taas viittaa sinne jumissa olevaan lämppärin vesiventtiiliin.
    Mulla oli vesiventtiilin kiertovesipumppu rikki ja lämpöä tuli kabiiniin vain 3500< kierroksilla...
    318iA Touring -02
    ex 316 2.5l -87
    ex 525tdsA Touring -95

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1324
      • Tornio

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      Kerrotko miksi ?
      No muutaman 2000 luvun eri BMW:n JÄÄHDYTYS korjaus kokemuksella.
      Eli KAIKISSA näissä oli sotkettu PUNAISTA propyleeni glykolia järjestelmään sitä en tiedä oliko nuo kuinka hyvin pesty ennen vaihtoa / lisäystä, mutta sillä nyt ei ole mielestäni mitään merkitystä, kun se ongelma on siinä ettei BMW vesiletkut (EPDM kumia?)kestä tuota PUNAISTA propyleeni glykolia. Näistä BMW vesiletkuista tuo propyleeniglykoli tulee läpi ja ilmenee siten että vesiletkun päästä kun katsoo niin kudoksen välistä tihkuu nestettä ulos.
      645 bensa koneessa tiputtaa vettä sopivasti siihen laturin/vesipumpun hihnalle ja kiljuu sitten komeasti!!

      Pahimmat viat mitä olen korjannut ovat olleet 645 bensa versiossa ja olihan homma vaihtaa ihan KAIKKI vesiletkut. 2 muuta 645 lähtivät ns. kiertoon. 300 sarjan E46 pikku bensa koneisissa on sitten kustannus syistä pesty systeemi ja laitettu auto ns. kiertoon.

      Kaikki nuo ongelma tapaukset ovat olleet bensa versioissa joissa koneen lämmöt aina korkeammat 90 -110C. Kiihdyttääkö lämpö tuota ns. vesiletkun syöpymisprosessia?


      eihän tuo otanta/korjattujen määrä nyt iso ole, mutta en ainakaan haluaisi itse maksaa moisesta typeryydestä jonkun jäähdytysnesteen takia.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by e46touring View Post
        No muutaman 2000 luvun eri BMW:n JÄÄHDYTYS korjaus kokemuksella.
        Eli KAIKISSA näissä oli sotkettu PUNAISTA propyleeni glykolia järjestelmään sitä en tiedä oliko nuo kuinka hyvin pesty ennen vaihtoa / lisäystä, mutta sillä nyt ei ole mielestäni mitään merkitystä, kun se ongelma on siinä ettei BMW vesiletkut (EPDM kumia?)kestä tuota PUNAISTA propyleeni glykolia. Näistä BMW vesiletkuista tuo propyleeniglykoli tulee läpi ja ilmenee siten että vesiletkun päästä kun katsoo niin kudoksen välistä tihkuu nestettä ulos.
        645 bensa koneessa tiputtaa vettä sopivasti siihen laturin/vesipumpun hihnalle ja kiljuu sitten komeasti!!

        Pahimmat viat mitä olen korjannut ovat olleet 645 bensa versiossa ja olihan homma vaihtaa ihan KAIKKI vesiletkut. 2 muuta 645 lähtivät ns. kiertoon. 300 sarjan E46 pikku bensa koneisissa on sitten kustannus syistä pesty systeemi ja laitettu auto ns. kiertoon.

        Kaikki nuo ongelma tapaukset ovat olleet bensa versioissa joissa koneen lämmöt aina korkeammat 90 -110C. Kiihdyttääkö lämpö tuota ns. vesiletkun syöpymisprosessia?


        eihän tuo otanta/korjattujen määrä nyt iso ole, mutta en ainakaan haluaisi itse maksaa moisesta typeryydestä jonkun jäähdytysnesteen takia.
        Käsittääkseni dexcool on ainut, joka aiheuttaa muovi/kumiosien hajomista, jos osat ei ole sille suunniteltu. Nomi VAG konserning g12/13 en usko tuhoavan letkuja. Tuon ikäisissä jäähdytysjestelmä vuotaa vaikka sinne olisi mitä laitettu. BMW jäähdytysjärjestelmien osat ei kestä aikaa, vaan alkavat vuotamaan, vaikka sinne olisi laitettu vain BMW:ltä ostettua jäähdytysnestettä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14357
          • Oulu

          #19
          Niin, kyllä se nimenomaan on tuo korkea lämpö mikä nuo letkut tappaa, ei se neste.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1324
            • Tornio

            #20
            Punainen propyleeniglykoli

            Originally posted by zener View Post
            Niin, kyllä se nimenomaan on tuo korkea lämpö mikä nuo letkut tappaa, ei se neste.
            Etsikää sopiva uhri tai kokeilkaa omaan autoonne tuota punaista nestettä.
            Se on ensimmäisellä kerralla hiukan outo asia kun KAIKKI letkut vuotaa kudoksen läpi 1.4 -2.0 bar paineella. AINA näissä kudoksien läpi vuotavissa letku tapauksissa koneessa on ollut punaista glykolia. Vihreä /sininen tai kirkas neste EI OLE kertaakaan aiheuttanut kumin vahvistuskudoksen läpi tapahtuvaa vuotoa.

            Muovien haurastuminen yms. tyyppivika vuoto paikkojen asia sitten erikseen. Tässä punainen glykoli tapauksessa on kyse kumin läpi tulevasta nesteestä joka tulee kudosvahvistusta myöten letkun päästä ulos näkyville.

            Mitä kaikkea aines osia se tuo punainen propyleeniglykoli sisältää?
            Osa noista ainakin haisee lipeältä.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by e46touring View Post
              Etsikää sopiva uhri tai kokeilkaa omaan autoonne tuota punaista nestettä.
              Se on ensimmäisellä kerralla hiukan outo asia kun KAIKKI letkut vuotaa kudoksen läpi 1.4 -2.0 bar paineella. AINA näissä kudoksien läpi vuotavissa letku tapauksissa koneessa on ollut punaista glykolia. Vihreä /sininen tai kirkas neste EI OLE kertaakaan aiheuttanut kumin vahvistuskudoksen läpi tapahtuvaa vuotoa.

              Muovien haurastuminen yms. tyyppivika vuoto paikkojen asia sitten erikseen. Tässä punainen glykoli tapauksessa on kyse kumin läpi tulevasta nesteestä joka tulee kudosvahvistusta myöten letkun päästä ulos näkyville.

              Mitä kaikkea aines osia se tuo punainen propyleeniglykoli sisältää?
              Osa noista ainakin haisee lipeältä.
              Oli E39:ssä punaiset kun ostin, vaihdoin huuhtelemalla nesteet kun vaihto tuli niille ajonkohtaiseksi (jäähdytysnesteetkin pitäisi välillä vaihtaa). Eikä kyllä vuotaneet mistään ulos. Väri ei kyllä kerro nesteestä yhtään mitään, punainen neste kun voi olla melkein mitä tahansa. Varmaan on olemassa jotain nestettä, joka ei sovi kaikille kumi laaduille kuten dex-cool. Vanhat autot nyt vaan tapaa vuotaa vähän kaikkia nesteitä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #22
                Päivitystä

                Kolariautosta vaihdettu kiertovesipumppu\vesiventtillihässäkkä.

                Tulos, välillä pelaa ok eli lämmintä tulee normaalisti ja välillä ei muuta kuin kierroksia huudattamalla.

                Oisko termari seuraava mikä vois olla kaput ?
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  termari vaihdettuja kenno huuhdeltu ,ei vaikutusta.

                  Onko ulkolämpötilan anturilla merkitystä ?

                  Se on poissa ja näyttää +50 ,autossa automaatti ilmastointi joten olettaako auto jos pyynti 26 ja ulkona +50 niin yrittää viilenystä ?

                  Anturi tilattu..
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Kunnossa, lämppärin kenno oli tukossa ja vaati paremman huuhtelun.
                    Liika paljon tuli uusittua osaa ..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16427
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by veku View Post
                      Kunnossa, lämppärin kenno oli tukossa.
                      Mitä moskaa siellä oli ?

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Mitä moskaa siellä oli ?
                        En tiedä kävi huollossa ,olisko jotain jäähdyttimen korjausainetta tms moskaa ollut.
                        Nyt on todella lämmin kun on uusi termari yms
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎