Originally posted by JiiVee92
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d ja haalea ilmaa kabiniin
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostKerrotko miksi ?
Eli KAIKISSA näissä oli sotkettu PUNAISTA propyleeni glykolia järjestelmään sitä en tiedä oliko nuo kuinka hyvin pesty ennen vaihtoa / lisäystä, mutta sillä nyt ei ole mielestäni mitään merkitystä, kun se ongelma on siinä ettei BMW vesiletkut (EPDM kumia?)kestä tuota PUNAISTA propyleeni glykolia. Näistä BMW vesiletkuista tuo propyleeniglykoli tulee läpi ja ilmenee siten että vesiletkun päästä kun katsoo niin kudoksen välistä tihkuu nestettä ulos.
645 bensa koneessa tiputtaa vettä sopivasti siihen laturin/vesipumpun hihnalle ja kiljuu sitten komeasti!!
Pahimmat viat mitä olen korjannut ovat olleet 645 bensa versiossa ja olihan homma vaihtaa ihan KAIKKI vesiletkut. 2 muuta 645 lähtivät ns. kiertoon. 300 sarjan E46 pikku bensa koneisissa on sitten kustannus syistä pesty systeemi ja laitettu auto ns. kiertoon.
Kaikki nuo ongelma tapaukset ovat olleet bensa versioissa joissa koneen lämmöt aina korkeammat 90 -110C. Kiihdyttääkö lämpö tuota ns. vesiletkun syöpymisprosessia?
eihän tuo otanta/korjattujen määrä nyt iso ole, mutta en ainakaan haluaisi itse maksaa moisesta typeryydestä jonkun jäähdytysnesteen takia.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostNo muutaman 2000 luvun eri BMW:n JÄÄHDYTYS korjaus kokemuksella.
Eli KAIKISSA näissä oli sotkettu PUNAISTA propyleeni glykolia järjestelmään sitä en tiedä oliko nuo kuinka hyvin pesty ennen vaihtoa / lisäystä, mutta sillä nyt ei ole mielestäni mitään merkitystä, kun se ongelma on siinä ettei BMW vesiletkut (EPDM kumia?)kestä tuota PUNAISTA propyleeni glykolia. Näistä BMW vesiletkuista tuo propyleeniglykoli tulee läpi ja ilmenee siten että vesiletkun päästä kun katsoo niin kudoksen välistä tihkuu nestettä ulos.
645 bensa koneessa tiputtaa vettä sopivasti siihen laturin/vesipumpun hihnalle ja kiljuu sitten komeasti!!
Pahimmat viat mitä olen korjannut ovat olleet 645 bensa versiossa ja olihan homma vaihtaa ihan KAIKKI vesiletkut. 2 muuta 645 lähtivät ns. kiertoon. 300 sarjan E46 pikku bensa koneisissa on sitten kustannus syistä pesty systeemi ja laitettu auto ns. kiertoon.
Kaikki nuo ongelma tapaukset ovat olleet bensa versioissa joissa koneen lämmöt aina korkeammat 90 -110C. Kiihdyttääkö lämpö tuota ns. vesiletkun syöpymisprosessia?
eihän tuo otanta/korjattujen määrä nyt iso ole, mutta en ainakaan haluaisi itse maksaa moisesta typeryydestä jonkun jäähdytysnesteen takia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Punainen propyleeniglykoli
Originally posted by zener View PostNiin, kyllä se nimenomaan on tuo korkea lämpö mikä nuo letkut tappaa, ei se neste.
Se on ensimmäisellä kerralla hiukan outo asia kun KAIKKI letkut vuotaa kudoksen läpi 1.4 -2.0 bar paineella. AINA näissä kudoksien läpi vuotavissa letku tapauksissa koneessa on ollut punaista glykolia. Vihreä /sininen tai kirkas neste EI OLE kertaakaan aiheuttanut kumin vahvistuskudoksen läpi tapahtuvaa vuotoa.
Muovien haurastuminen yms. tyyppivika vuoto paikkojen asia sitten erikseen. Tässä punainen glykoli tapauksessa on kyse kumin läpi tulevasta nesteestä joka tulee kudosvahvistusta myöten letkun päästä ulos näkyville.
Mitä kaikkea aines osia se tuo punainen propyleeniglykoli sisältää?
Osa noista ainakin haisee lipeältä.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostEtsikää sopiva uhri tai kokeilkaa omaan autoonne tuota punaista nestettä.
Se on ensimmäisellä kerralla hiukan outo asia kun KAIKKI letkut vuotaa kudoksen läpi 1.4 -2.0 bar paineella. AINA näissä kudoksien läpi vuotavissa letku tapauksissa koneessa on ollut punaista glykolia. Vihreä /sininen tai kirkas neste EI OLE kertaakaan aiheuttanut kumin vahvistuskudoksen läpi tapahtuvaa vuotoa.
Muovien haurastuminen yms. tyyppivika vuoto paikkojen asia sitten erikseen. Tässä punainen glykoli tapauksessa on kyse kumin läpi tulevasta nesteestä joka tulee kudosvahvistusta myöten letkun päästä ulos näkyville.
Mitä kaikkea aines osia se tuo punainen propyleeniglykoli sisältää?
Osa noista ainakin haisee lipeältä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
termari vaihdettuja kenno huuhdeltu ,ei vaikutusta.
Onko ulkolämpötilan anturilla merkitystä ?
Se on poissa ja näyttää +50 ,autossa automaatti ilmastointi joten olettaako auto jos pyynti 26 ja ulkona +50 niin yrittää viilenystä ?
Anturi tilattu..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment