Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i n42 sammui eikä käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeppis45
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 49
    • Rauma

    318i n42 sammui eikä käynnisty

    Elikkäs reissusta ajeltiin kotiopäin, kiihdytyksen jälkeen joutui tekemään pienen jarrutuksen koska auto ajoi eteen, sen jälkeen kiihdytys oli nykivää, välillä otti tehoja ja välillä nyki, päätettiin pysähtyä tankille jonka jälkeen auto jäikin siihen, kone pyörii mutta kone ei halua käyntiin hörähtää, vikakoodit jotka anto, 272a ja 272b, poistamalla ei mitään vaikutusta, maffi irti eikä silläkään vaikutusta ja valvetronicin käytin johon irti mutta ei mitään sanonut, silmämääräsesti imuvuotoja ei nähnyt mutta mistäpä tuotakaan tietää,pimeässä kylmässä vesisateessa ei enempää jaksanut kahtoa jos jollain vinkkejä mitä tehdä nyt niin apua kaivattas nopiaa!
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16429
    • Asikkala

    #2
    272A Adaption multipl. area1
    272B Adaption multipl. area1 (bank1)

    Jos nuo koodit ovat oikein niin n4x asiantuntijat kertovat mikä mättää.

    Comment

    • jeppis45
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 49
      • Rauma

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      272A Adaption multipl. area1
      272B Adaption multipl. area1 (bank1)

      Jos nuo koodit ovat oikein niin n4x asiantuntijat kertovat mikä mättää.
      Omassa laitteessa luki näin:
      multiplicative mixture adaption bank 1 ja 2 control limit 1 reached
      mutta varmaan samaa tarkottaa

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6936
        • N/A

        #4
        Ota takapenkki irti, ja pyydä kaveri kääntämään virrat päälle. Laita korva siihen bensapumpun kanteen kiinni. Jos ei kuulu mitään kun kääntää virrat päälle on melko varmasti bensapumppu mennyt. Meillä meni tosta N46 koneisesta pumppu kesällä. Ei se paljo varotellut, ei muutakun lavetilla pois. Uusi pumppu kl-varaosilta bosch merkkinen, se tuli koko paketti antureineen yms. Oli helppo vaihtaa paikalleen ja bensamittarikin pitää täysin paikkaansa. Ei varmaan halvin vaihtoehto, mutta ainaskin toimiva. 250€ maksoi.
        Last edited by Antti O; 03-01-2018, 07:00.

        Comment

        • jeppis45
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 49
          • Rauma

          #5
          Originally posted by Antti O View Post
          Ota takapenkki irti, ja pyydä kaveri kääntämään virrat päälle. Laita korva siihen bensapumpun kanteen kiinni. Jos ei kuulu mitään kun kääntää virrat päälle on melko varmasti bensapumppu mennyt. Meillä meni tosta N46 koneisesta pumppu kesällä. Ei se paljo varotellut, ei muutakun lavetilla pois. Uusi pumppu kl-varaosilta bosch merkkinen, se tuli koko paketti antureineen yms. Oli helppo vaihtaa paikalleen ja bensamittarikin pitää täysin paikkaansa. Ei varmaan halvin vaihtoehto, mutta ainaskin toimiva. 250€ maksoi.
          Eilen selasin yön pikkutunneilla ja just tää bensapumppu homma tuli vastaan, pitää käyä tänään kahtomassa

          Comment

          • jeppis45
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 49
            • Rauma

            #6
            Joo pumppu ei ainakaan mitään sanonut ja näytti vielä alkuperänen olevan (288tkm)

            Comment

            • Lundersson
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2009
              • 246
              • Kerava

              #7
              Tarkastitko pyöriikö pumppu startatessa? Omassa sama tekniikka ja pumppu meni 150tkm kohdalla. Tässä pumppu ei pyöri avain virta asennossa vaan ainoastaan startatessa ja auto käynnissä.
              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
              ex 325 e30, 316ti e46

              Comment

              • jeppis45
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 49
                • Rauma

                #8
                Originally posted by Lundersson View Post
                Tarkastitko pyöriikö pumppu startatessa? Omassa sama tekniikka ja pumppu meni 150tkm kohdalla. Tässä pumppu ei pyöri avain virta asennossa vaan ainoastaan startatessa ja auto käynnissä.
                Emäntä vahingossa starttas vähän aikaa niin ei ainakaa mitää pärinää kuulunu, uuen pumpun hainkin mut yllätys yllätys ei sopinut

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6936
                  • N/A

                  #9
                  Kyllä se ns. priming pulsen antaa kun kääntää sytkävirran päälle, nostaa paineen kiskolle. Siitä on ihan youtubessakin paljon esimerkkejä, tosin niissä yleensä m54 moottorista. Luulisi olevan sama toimintaperiaate myös n42/n46 koneisissa.
                  Kannattaa vaihtaa se pumppu koko pakettina, se bosch on hyvä kl-varaosilta.
                  Nyt kun vaihdat pumpun, laita samalla uusi suodatin paineensäätimineen. Se löytyy kuskin penkin kohdalta auton alta.

                  Comment

                  • jeppis45
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 49
                    • Rauma

                    #10
                    Joo ei ääniä antanut kun virrat pisti päälle mutta uuen pumpun(koko höskä 170e) laitoin paikalleen ja lähti käyntiin, että pumppuha siellä oli mennyt

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎