Tuli taas kuuluisasta "tunnin hommasta" hankalaa. Auto siis e46 325ti.
Varustelistassa S226A "Sport suspension settings".
Auton mukana tullut AC Schnitzer TUV todistus (setti 313046735), jossa AC Schnitzer -leima ja allekirjoitus, päivämäärä vastaa auton valmistus vuotta ja kuukautta.
Aloin vaihtamaan etuiskareita, ostin perus Bilstein B4 iskarit, suojakumit, pohjaanlyöntikumit, tukilaakerit yms. No osat ei sopineet, pikaisella googlettamisella autossa oli Sachs iskarit (M3?), E46 M3 iskarin yläpäät, jotka on täysin erilaiset kuin muissa E46. Samoin AC jouset ei sopineet tavallisiin yläjousilautasiin, jousen kierre liian ahdas. M3 yläpäät ei sopineet uusin iskareihin, iskareissa liian lyhyt kierreosa. Sain pienellä sovittamisella auton kasaan, mutta etupäästä tuli liian korkea (johtuu yläpäiden rakenteesta). Kaikki puretut osat sopivat merkintöjen mukaan auton valmistusvuoteen ja kuukauteen.
Nyt pitäisi keksiä mitkä jouset tuohon kuuluu, jostain syystä ETK ei jousia ko. autoon. Paljonko e46 tavallisissa ja m-sport jousissa on korkeuseroa? Mikä olisi sopivan pehmeä alustasarja jos halua noin 20-30mm madallusta? Takapää on ok korkeudella, pelkkä etupään laskeminen riittäisi.
Kyseessä jokapäiväinen käyttöauto, joten mitään kovaa tai liaan matalaa alustaa ei ole hakusessa. Samoin iskarit on jo ostettu, joten niitäkään en halua vaihtaa.
VIN AP77427
Varustelistassa S226A "Sport suspension settings".
Auton mukana tullut AC Schnitzer TUV todistus (setti 313046735), jossa AC Schnitzer -leima ja allekirjoitus, päivämäärä vastaa auton valmistus vuotta ja kuukautta.
Aloin vaihtamaan etuiskareita, ostin perus Bilstein B4 iskarit, suojakumit, pohjaanlyöntikumit, tukilaakerit yms. No osat ei sopineet, pikaisella googlettamisella autossa oli Sachs iskarit (M3?), E46 M3 iskarin yläpäät, jotka on täysin erilaiset kuin muissa E46. Samoin AC jouset ei sopineet tavallisiin yläjousilautasiin, jousen kierre liian ahdas. M3 yläpäät ei sopineet uusin iskareihin, iskareissa liian lyhyt kierreosa. Sain pienellä sovittamisella auton kasaan, mutta etupäästä tuli liian korkea (johtuu yläpäiden rakenteesta). Kaikki puretut osat sopivat merkintöjen mukaan auton valmistusvuoteen ja kuukauteen.
Nyt pitäisi keksiä mitkä jouset tuohon kuuluu, jostain syystä ETK ei jousia ko. autoon. Paljonko e46 tavallisissa ja m-sport jousissa on korkeuseroa? Mikä olisi sopivan pehmeä alustasarja jos halua noin 20-30mm madallusta? Takapää on ok korkeudella, pelkkä etupään laskeminen riittäisi.
Kyseessä jokapäiväinen käyttöauto, joten mitään kovaa tai liaan matalaa alustaa ei ole hakusessa. Samoin iskarit on jo ostettu, joten niitäkään en halua vaihtaa.
VIN AP77427
Comment