Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lisää löylyä E46/320d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Lisää löylyä E46/320d

    Tuli tuossa sitten hankittua väyrysen tilalle "ajoautoksi" -00 mallinen e46 320d Touring.
    Tarkoitus olisi pienen M-alusta ym,ym. päivityksen jälkeen katsoa mitä tuosta "pikkudieselistä" saisi puhkua.
    Eli kuinkahan mahtaisi löytyä kokemuksia ko.pannun kiristämisestä?
    Turbo, lastu, putkisto...? Ongelmia?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Onko kenelläkään edes lastutettua e46/320d:tä?

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Tyhmä kysymys, mutta onko tuo common rail-vehje? Eikös ole niin, että 520d ei ole?

      Niin ja sellainen hemmo kuin JayJay on lastutellut omaa 320d:tä ~160 hp
      Last edited by Keimo; 28-06-2005, 14:48.

      Comment

      • PeteK
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 46

        #4
        Eipä ole common rail, vaan jakajapumppu.

        10/2001 tullut 110kw/330nm 320d on common rail.

        Tossa vanhemmassa on 100kw/280nm.

        Kuuleman mukaan tossa vanhemmassa rupeaa kytkin aika helposti luistamaan lastutettuna. Tehoa kyllä saa lastulla n. 160hp/340-360nm.

        Offtopikkina ,omaan autooni olen hommanut tehoboksin, jolla potkua tuli rutkasti lisää, eikä kytkimenkään kanssa ole ongelmia.
        Last edited by PeteK; 28-06-2005, 14:49.

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #5
          N. puolivuotta sitten juttelin paikallisessa merkkiliikkeessä D:n lastuttamisesta, ja he eivät keksineet juurikaan muita ongelmia, muuta kuin 320D:n kampuran katkeamisia lastutuksen jälkeen.

          Tottakai voimansiirto-ongelmat on sitten mahdollisia kaikissa malleissa.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Siis pelkillä lastuilla kampuroita poikki? Itse en ole tällaista kuullut?
            Järeämpi kytkinpaketti on jo Jenkeistä tulossakin. Onko kukaan vaihtanut isompaa ahdinta/mikä sinne menee "heittämällä"?
            PeteK: Mikä tehoboxi?

            Comment

            • sirius18
              Bimmer Rookie
              • Dec 2002
              • 137

              #7
              Omassani 320d:ssä vm 1999 on PSI Motorsportin boksi, laitettu 1. omistajan aikana kiinni autoon kun sillä ajettu 10 tkm ja sen jälkeen vaihdettu jossain vaiheessa ehkä <100 tkm kytkin. Itse ostin auton kun sillä oli ajettu 115 tkm ja boksi on ollut kiinni koko ajan, nyt lukemat näyttää 215 tkm eikä kytkimessä mitään ongelmia. Offtopikkina, sen sijaan turbon ohjausventtiili jumitteli tuossa kuukausi sitten, tosin se taitaa olla taas pikkuisen tukossa kun vähän vedot hyytyy... ongelmasta kirjoitinkin vähän aikaa sitten..

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by sirius18
                Omassani 320d:ssä vm 1999 on PSI Motorsportin boksi, laitettu 1. omistajan aikana kiinni autoon kun sillä ajettu 10 tkm ja sen jälkeen vaihdettu jossain vaiheessa ehkä <100 tkm kytkin. Itse ostin auton kun sillä oli ajettu 115 tkm ja boksi on ollut kiinni koko ajan, nyt lukemat näyttää 215 tkm eikä kytkimessä mitään ongelmia. Offtopikkina, sen sijaan turbon ohjausventtiili jumitteli tuossa kuukausi sitten, tosin se taitaa olla taas pikkuisen tukossa kun vähän vedot hyytyy... ongelmasta kirjoitinkin vähän aikaa sitten..
                toi ohjausventtiilin jumittaminenkin on ihan tyyppivika että ei johdu kasvaneista tehoista...

                Comment

                • jti
                  BTCF Member
                  • Aug 2003
                  • 16

                  #9
                  Mulla on pari vuotta ollut 320d:ssä Hestec:in loota jossa 8 eri softaa jumpperilla valittavana. Nykyään tekevät chippaamaalla, mutta vastaavat tehot/väännöt löytyy. Penkissä vedettiin paras vaihtoehto ja se on ollut koko ajan, katsatukseen vaan pois niin savuuta.

                  Comment

                  • PeteK
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 46

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    PeteK: Mikä tehoboxi?
                    Amh-booster II

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Lisääköhän nuo PSI ja Hestec kuika paljon ahtoja vai onko kysymys vain polttoaineen lisäsyötöstä?
                      Olen joka tapauksessa vaihtamassa jonkin verran isompaa välijäähdytintä ja ahdinta erityisesti vääntötason kasvattamiseksi, jolloin lähinnä kiinnostaa riittääkö lisäkakun antamiseen nuo boxit/chipit, vai vaatisiko muita modifikaatioita?
                      Kun ei kerran e46 330D Touringia löydy, niin sama puhti olisi kuitenkin tarkoitus ottaa tuosta 320D:stä. Aika lähellehhän toki näyttää jo tuolla hestecillä heppojen puolesta menevän?

                      Comment

                      • JayJay-
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 625
                        • jkl

                        #12
                        Laitat jäähdyttimen sun muut hilppeet kiinni ja ajat autosi Karalalle. Softan saat JUURI sinun autoosi sopivilla säädöillä eli ei mitään valmislastuja, jotka voivat aiheuttaa mm epätasaisen vääntölueen, savutusta ymym ongelmia. Omaani kokeiltiin muutamaa eri softaa joista sitten yksi valittiin ja muokattiin sopivaksi (Hv/Nm). Rahalla nou wäliä meiningillä tuosta varmasti saa n.270hp jossain rataauto sarjassa meinaan ajettu kilpaa 320dl. Itellä loppu toi into siihen kun kyselin noiden osien hintoja niin päädyin siihen tulokseen et halvempi ostaa se 330d
                        Autoton..
                        ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                        Comment

                        • sirius18
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2002
                          • 137

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Lisääköhän nuo PSI ja Hestec kuika paljon ahtoja vai onko kysymys vain polttoaineen lisäsyötöstä?
                          Käyttämäni PSI:n boksi ei tietojeni mukaan nosta ahtopaineita eli kysymys on juuri naftan lisäsyötöstä.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Tarkoitus on tosiaan saada tehot puristettua "vain" tuonne 330D:n tasolle, ilman että käytettävyydestä/käyttömukavuudesta tarvitsisi vielä juurikaan tinkiä. Ehkä hieman raskaampaa kytkintä lukuunottamatta. Tämä ahdetun dieselin viritysproggis on kyllä itse hoidettuna ihan uusi juttu, joten katsotaan nyt?
                            Oma ajatus olisi saada pykälää tai kahta suurempi ahdin+välijäähdytin ja samalla siis kasvattaa ahtoja jolloin vältyttäisiin älyttömätä savuongelmalta.
                            Isomman ahtimen tuotolle mitoitettua polttoaineensyöttöä siis tässä pähkäilen.
                            Hommahan on halpa ja helppo jos se onnistuu pelkällä PSI:n "askilla".
                            Onko ahdinsuosituksia joka istuisi orggislaippoihin? Eli onko kukaan "päivittänyt" ahdinta?
                            Last edited by Hemi; 30-06-2005, 00:44.

                            Comment

                            • xela
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 141
                              • Tampere

                              #15
                              Rajoittavaksi tekijäksi tuossa paketissa tulee ensimmäisenä pumpun tuotto. Muistaakseni tuolla VP44 pumpulla, mikä tuossa 320d:ssäkin on maksimiteho per sylinteri on vain vähän päälle 25kW. Tietty jos siihen saa hommattua isomman nestepään niin juttu on taas toinen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎