Elikkäs -02 vuoden e46 316i päätti jättää tien päälle ja kuulemma kone on jumissa. Autolla on ajettu ~104 000km ja todella hyvässä kunnossa (hieman kukkii vasemmasta takakaaresta) muuten pitäisi olla aikalailla ruosteeton. Mitäs porukka tälläisestä olisi valmis maksamaan vai lyödäänkö paaliin vaan? Vähän ajettu kone olisi tee se itse miehelle (jos korjaaminen kannattaa tai edes pystyy). Tässä koneessa kuulemma jotakin ”tyyppivikaa” joten siksi varmaan hajosi. Pieni tälli tuli etupäähän joten puskuri sun muut muovit vaihdetaan, syyläri ja ilmastoinnin kenno ja konepelti. Kannattaako edes korjauttaa vai ottaa vain vakuutusyhtiöltä rahat? Ja tosiaan moottorin hajoaminen ei liity tuohon osumaan, koska oli sen verran pieni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
-02 e46 paaliin vai myyntiin?
Collapse
X
-
Jos vakuutusyhtiö on antamassa rahaa käteen, niin ota rahat, ja ostat sellaisen joka on kunnossa.
Nuo nelisylinteriset ei ole kovin haluttuja ehjänäkään, koska siinä koneessa on sitä tyyppivikaa.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Eikö vakuutusyhtiö ehdottanut silloin heti lunastusta? Tuo pikku tälli maksaa yllättävän paljon korjaamolla teetettynä.
Nyt lunastus tietysti ei enään onnistu kun kone hajalla.
Omaan e53 X5 -05 tuli pieni peurakolari ja sanoi että lunastukseen menee, olin maksanut vuosi aemmin n. 12000e ja arvioi arvoksi 7500e. Nokkapelti, muovipuskuri, puskurin metallirunko, lukkopalkki, lamppu, flekti, +muovisälää eteen.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Luispe View PostEi ehottanu lunaria vaikka kustannusarvio oli päältäpäin katsottuna ~2600€. Ei tässä varmaan muu auta kun se 1900€ -400€ omavastuu eli 1500€ ottaa käteen ja pistää paaliin. Vai maksaako joku tästä enemmän?
Otat nyt ihan ensimmäiseksi ne rahat, tietenkin. Ja sitten mietit onko siinä mitään rahanarvoisia myytäviä osia, ja loput paaliin.
Kolaroidun ruoste- ja konevaurioisen e46:n arvo on kokonaisena negatiivinen.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
1500e käteen on äärimmäisen hyvä hinta ko. autosta. Ite myin enemmän ajetun kutoskoneisen, oikeeesti hyvässä kunnossa olevan just 3500 eurolla tutulle. Pyynti oli 4200e nettiautossa ja nettiauton toiseks halvin kirkkaasti, mutta 2 kuukauden aikana kukaan ei tullu edes kattoon autoo. Nykyään osarilla saa älyttömän halvalla E9X:iä, joten en ihmettele. Vaikeeta tulee oleen myyminen, ellet anna rahaa kylkiäisenä tai myy kokonaan osina.
Comment
-
-
Originally posted by Kylli-Täti View PostNykyään osarilla saa älyttömän halvalla E9X:iä, joten en ihmettele.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostMinä kyllä ihmettelen, onhan E46 nyt valovuosia paremman näköinen kuin E9X, eikä se vuosi pari eroa vuosimallissa merkkaa oikeasti mitään. Aika moni muukin juttu kallistaa oman valintani joka kerta mieluummin E46:seen, vaikka omat puutteensa on toki siinäkin. Tietyssä mielessä vähän sama kuin vertaisi E30 vs. E36, kuinka moni ottaisi mieluummin E36 M3:sen kuin E30 M3:n?
Minusta E46 on harrasteautoiässä siinä missä E90 on minusta oikea käyttöauto. Itse ajelin kyllä tyytyväisenä edellisellä E46:llani 2008-2011 mutta kyllä elämä on ollut vaivattomampaa ja mukavampaa käyttöautoilun kannalta 2012 alkaen kun vaihdoin E90.
Mitä M3 malliin tulee niin mieluummin otan E36 M3:n.Last edited by Dualfun; 14-02-2018, 12:08.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Luispe View PostEi ehottanu lunaria vaikka kustannusarvio oli päältäpäin katsottuna ~2600€. Ei tässä varmaan muu auta kun se 1900€ -400€ omavastuu eli 1500€ ottaa käteen ja pistää paaliin. Vai maksaako joku tästä enemmän?Originally posted by bmw323it View PostVakuutusyhtiö maksaa 1500€ kolarikorjauksista? Ja sen jälkeen kone hajosi, eli luultavasti jakopää ja/tai valvetronic? Ja autossa on vielä ruostevaurioitakin?
Otat nyt ihan ensimmäiseksi ne rahat, tietenkin. Ja sitten mietit onko siinä mitään rahanarvoisia myytäviä osia, ja loput paaliin.
Kolaroidun ruoste- ja konevaurioisen e46:n arvo on kokonaisena negatiivinen.
Ajattelin ensin että ilmaiseksi voisin EHKÄ tulla hakemaan ja vien aikanaan muiden kanssa Stenalle kierrätykseen, mutta sekin on siinä ja siinä kannattavuuden kanssa. Irroitan ensin viikon jotain purkuosia, joita ei osta lopulta kukaan ja paikat täynnä kangasjakkaroita ja sivulaseja (ne lopulta kaatopaikalle -60€/kuorma), metalliromu n. +90€/1T ja vaihtolavavehkeet lyödään tulille -20l/100km. Ei jatkoon-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostMenee jo rankan offtopicin puolelle, mutta koska omistan kaikki korimallit niin uskallan kommentoida
Alkaa vaan noi e46 olla siinä iässä että jos niitä on käytetty ajamiseen eikä jonain tuunauspohjana, alkaa kyllä olla aika finaalissa kori ja tekniikka.
Kyllä ne kuntoon saa, mutta onko se ajan ja rahan menon arvoista...
Myin laatikkovikaisen 330xda touringin lopulta 900e pois, ei edes harmittanut. Pistin vielä samaan kuormaan 17" kesärenkaat aluvanteineen, vaikka ne ei alunperin kuulunut kauppaan.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKyllä ne kuntoon saa, mutta onko se ajan ja rahan menon arvoista...
- moottori väh. 2l bensa
- automaatti
- kohtuullisen pieni auto ulkomitoiltaan mutta kuitenkin tarpeeksi tilava ja muunneltava sisältä (kaksilapsinen perhe kuitenkin meillä)
- siedettävä ulkonäkö (eli ei todellakaan mitään tila-autoja)
- hyvä ajettava (eli käytännössä takavetoinen)
- helposti itse huollettavissa ja korjattavissa
- järkevä hinta (max. 15 000 euroa)
Ei siinä ihan kauheasti valinnanvaraa ollut, Subarua, Saabia ja Mersua pääsi loppunelikkoon, mutta lopulta valinta oli aika helppo. Ja sitten taas toisaalta esim. 1-sarjalainen ei enää oikein noihin spekseihin mene, se on jo vähän liian pieni, ja laatukaan ei oikein vakuuta. No, Saksasta sitten sopivan vähän ajettu ja hyvin varusteltu E46, ja näin parin vuoden kokemuksella on kyllä ollut täysin oikea valinta. Ei se nyt luotettavuudeltaan ja laadultaan ihan tuon Stuttgartin tekeleen veroinen (jolla muuten on mittarissa jo 343 000 km) kyllä ole, mutta aivan hyvä suoritus nykyautoksi.
Mutta itse topicciin vielä ettei mene ihan offin puolelle, keulakolaroitu neloskoneinen sedan ei tosiaan ole kovinkaan kovaa valuuttaa, ehkä itsekin ottaisin rahat tuossa tilanteessa. Jos kyseessä olisi kutoskoneinen ja vaikka coupé niin sitten miettisin tarkemmin, tässä tilanteessa aika no-brainer.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostNo on se siinä mielessä että mitään vastaavaanlaista ei oikein ole markkinoilla. Meillä oli käyttistä vaimolle hankkiessa seuraavanlaiset speksit:
- moottori väh. 2l bensa
- automaatti
- kohtuullisen pieni auto ulkomitoiltaan mutta kuitenkin tarpeeksi tilava ja muunneltava sisältä (kaksilapsinen perhe kuitenkin meillä)
- siedettävä ulkonäkö (eli ei todellakaan mitään tila-autoja)
- hyvä ajettava (eli käytännössä takavetoinen)
- helposti itse huollettavissa ja korjattavissa
- järkevä hinta (max. 15 000 euroa)
- moottori, koko ihan sama kuhan käynnistyy ja kulkee hyvin (1.0l 125hp turbo?)
- automaatti, joo, vaikka cvt
- pieni ulkoa, sisältä iso, muunneltava eli käytännössä tila-auto
- naiset tykkää tila-autosta ja maastureista (jotkut myös haluaa Alfa Romeon tai Jaguarin)
- neliveto, ei saa ruopia
- jakari syttyy tauluun - viedään huoltoon
- naisten rahankäytön tietää...saahan sen osamaksulla ja isommalla loppuerällä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Meillä on ollut helppoa tuon paremman puoliskon suhteen:
Neliveto, Luotettava.
Sitten kun lukee rivienvälistä niin ei oo enää niin helppoa... Eli:
Lämmin, ei saa kuluttaa paljoa, ei saa jäädä pohjastaan kiinni, nahkasisusta mielellään. JA MITÄÄN VANHAA PASKAA ON TURHA TARJOTA
Nyt on kysynnän ja tarjonnan lain takia volvo ajossa. Hieman tylsä mutta toimii.
Ja 46 tosiaan "pääsi" kattokerhoon yhtenä unisena aamuna, sisäkurvissa tuiskupenkka ja muu tie peilijäätä, loppui kädet...Last edited by Kojontti; 17-02-2018, 02:31.ex-E46 330 XD
Comment
-
Comment