Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nainen pulassa ft. E46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #31
    Originally posted by HTK12 View Post
    Toki osan x vaihdattaminen korjamolla on mahdollista. Itsekin olen kampuran anturin vaihdattanut, kun auto jätti välillä ja diagnosoin itse vian. Ei innostanut -30c pakkasella alkaa auton alle ryömimään sitä vaihtamaan.




    Asiansa osaava korjaamo diagnosoi vian ennen osan vaihtamista. Kampuran tunnistimen kohdalla diagnoosi on helppo varmistaa skoopilla. Siksi se vika pitäisi DIAGNOSOIDA ennen osa rulettia. Se, että täällä foorumilla joku on saanut vian x korjattua vaihtamalla osan x ei vielä tarkoita mitään asiakkaan autoon. Kun epäillään, että osassa/johdossa x on vika se varmistetaan ennen ostan vaihtamista, niin ei tarvitse ihmetellä osan vaihtamisen jälkeen kun auto ei tullutkaan kuntoon.

    Vian diagnosoiminen tuntuu vaan olevan täysin mahdotonta monelle korjaamolle.
    Ongelmaksi onkin nykyisin muodostunut että asiakas ei voi mistään tietää onko korjaamo asiansa osaava vai ei. Tuntuu että varsinkin merkkikorjaamot (Laakkonen) esim eivät diaknosoi kuin huollon vastaanottotiskillä ulkoisesta habituksesta onko asiakkaalla varallisuutta maksaa koko auto varaosina. Surutta vaihdellaan osia ja maksatetaan asiakkaalla joka löysät housussa ei uskalla kuin vikistä.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11079
      • Oulu

      #32
      Originally posted by majgul View Post
      Nikusesta jäi itselle myös huono maku. Vein vuosi sitten auton sinne ja sanoin että vaihtaa m50 koneeseen kampiakselinasentotunnistimen kun ...
      Ei ehkä juuri tähän aiheeseen liittyvää, mut tuon Oulun autokorjaamo nikusen kiertäisin kaukaa. Munkin talvipommissa oli yli 1000€ eestä kuitteja viimesen vuoden ajalta ja ne viat mitä siellä oli "korjattu" oli siinä autossa vielä silloin kun sen ostin

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        #33
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Ei ehkä juuri tähän aiheeseen liittyvää, mut tuon Oulun autokorjaamo nikusen kiertäisin kaukaa. Munkin talvipommissa oli yli 1000€ eestä kuitteja viimesen vuoden ajalta ja ne viat mitä siellä oli "korjattu" oli siinä autossa vielä silloin kun sen ostin
        No juuri näin, Oulun Nikusesta juuri kyse...

        Comment

        • Krissew
          Newbiemmer
          • Mar 2018
          • 9
          • Oulunseutu/ Kainuu

          #34
          Tarina jatkuu...

          Pientä päivitystä tämän auton tarinaan. Tuli kesä ja ei oo vika valoja näkyny. Mutta tuli uusi ongelma.. Renkaan vaihdossa huomattiin välyksiä renkaissa, outoa liikehdintää.
          Auto vietiin huoltamoon mallia nyrkkipaja Kajaanissa. Ensin vaihtoon raidetangon sisäpäät ~ 200e töineen. Ajoa 3 päivää ja renkaat finaalissa. Liike ei ollut suunnannut pyöriä, joten suuntaukseen pikana. No toinen liike soitti himaan ja kertoi, ettei voi suunnata, koska välyksiä. Edelleen . Uusinta kierros samaan pajaan ja alatukivarret + jotain tukivarsia vaihtoon.. Euromasterille suuntaukseen ja edelleen väpättää, puoltaa. Toisen kerran jälkeen oli vika renkaissa ja eiku rengasliikkeelle. Rengasliike sitten diagnosoi välykset mallia ei auta tasapainotus.. Nyt meni taas huoltoon samaan pajaan ja just ilmoittivat, että nyt on ok auto. Jotain osia vaihdettu ja euromasterilla suunnattu... Sanokaas siis voiko euromasterilla säätää caster kulmia? Kuulemma vain valtuutettu bemari huoltamo voi sen tehdä.. Oma tietämys on täys nolla/ foorumin varassa. Jotenkin en vieläkään usko, että rakas bemmi on okei :| Ja sovitekappaleet vanteista hävinnyt jonnekkin tässä parin viikon aikana, jolloin ollut huollossa, renkaan vaihdossa ja taa huollossa.
          ❤ BMW E46 2003 ❤

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3982
            • Suomi

            #35
            Siis soviterenkaat hävinny vanteista? Ei se varmaan ihme ole, että jos tärisyttää ajossa... :think
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Krissew View Post
              Pientä päivitystä tämän auton tarinaan. Tuli kesä ja ei oo vika valoja näkyny. Mutta tuli uusi ongelma.. Renkaan vaihdossa huomattiin välyksiä renkaissa, outoa liikehdintää.
              Auto vietiin huoltamoon mallia nyrkkipaja Kajaanissa. Ensin vaihtoon raidetangon sisäpäät ~ 200e töineen. Ajoa 3 päivää ja renkaat finaalissa. Liike ei ollut suunnannut pyöriä, joten suuntaukseen pikana. No toinen liike soitti himaan ja kertoi, ettei voi suunnata, koska välyksiä. Edelleen . Uusinta kierros samaan pajaan ja alatukivarret + jotain tukivarsia vaihtoon.. Euromasterille suuntaukseen ja edelleen väpättää, puoltaa. Toisen kerran jälkeen oli vika renkaissa ja eiku rengasliikkeelle. Rengasliike sitten diagnosoi välykset mallia ei auta tasapainotus.. Nyt meni taas huoltoon samaan pajaan ja just ilmoittivat, että nyt on ok auto. Jotain osia vaihdettu ja euromasterilla suunnattu... Sanokaas siis voiko euromasterilla säätää caster kulmia? Kuulemma vain valtuutettu bemari huoltamo voi sen tehdä.. Oma tietämys on täys nolla/ foorumin varassa. Jotenkin en vieläkään usko, että rakas bemmi on okei :| Ja sovitekappaleet vanteista hävinnyt jonnekkin tässä parin viikon aikana, jolloin ollut huollossa, renkaan vaihdossa ja taa huollossa.
              Mikä "nyrkkipaja"kyseessä?

              AD Kaijala & Kuittisella onnistuu bemareissa huolto kuin huolto, ei tosin mikään tämän pitäjän halvin paja ole.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by Krissew View Post
                Pientä päivitystä tämän auton tarinaan. Tuli kesä ja ei oo vika valoja näkyny. Mutta tuli uusi ongelma.. Renkaan vaihdossa huomattiin välyksiä renkaissa, outoa liikehdintää.
                Auto vietiin huoltamoon mallia nyrkkipaja Kajaanissa. Ensin vaihtoon raidetangon sisäpäät ~ 200e töineen. Ajoa 3 päivää ja renkaat finaalissa. Liike ei ollut suunnannut pyöriä, joten suuntaukseen pikana. No toinen liike soitti himaan ja kertoi, ettei voi suunnata, koska välyksiä. Edelleen . Uusinta kierros samaan pajaan ja alatukivarret + jotain tukivarsia vaihtoon.. Euromasterille suuntaukseen ja edelleen väpättää, puoltaa. Toisen kerran jälkeen oli vika renkaissa ja eiku rengasliikkeelle. Rengasliike sitten diagnosoi välykset mallia ei auta tasapainotus.. Nyt meni taas huoltoon samaan pajaan ja just ilmoittivat, että nyt on ok auto. Jotain osia vaihdettu ja euromasterilla suunnattu... Sanokaas siis voiko euromasterilla säätää caster kulmia? Kuulemma vain valtuutettu bemari huoltamo voi sen tehdä.. Oma tietämys on täys nolla/ foorumin varassa. Jotenkin en vieläkään usko, että rakas bemmi on okei :| Ja sovitekappaleet vanteista hävinnyt jonnekkin tässä parin viikon aikana, jolloin ollut huollossa, renkaan vaihdossa ja taa huollossa.
                1. reaktio että nyt kusetettu ja huolella. Joka pajalla.

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3505
                  • Raisio

                  #38
                  Tai todella osaamattomia pajoja.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Tai todella osaamattomia pajoja.
                    No siltä todellakin kuulostaa... Herran jumala. Ja minä luulin että mulla on huonointa tuuria ikinä ollut lähiaikoina auton kanssa

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      #40
                      Ei kai sitä casteria voi e46ses ees säätää? Auraus ja pieni camber. Tuosta välyksestä sen verra että ite vaihdoin vuosi sitte tehdaskorjatun hammastangon ja kaikki raidetangot sekä ohjausakselin kumipuslineen ja silti lonksuu jos heiluttaa rattia paikallaan ..
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • Krissew
                        Newbiemmer
                        • Mar 2018
                        • 9
                        • Oulunseutu/ Kainuu

                        #41
                        ...

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Mikä "nyrkkipaja"kyseessä?

                        AD Kaijala & Kuittisella onnistuu bemareissa huolto kuin huolto, ei tosin mikään tämän pitäjän halvin paja ole.

                        Telakan autolla on käynyt vaan tässä kajaanissa, euromasterilla suuntaukset.. ensimmäinen suuntaus yritys oli autofitillä (mape), mutta se jäi yritykseksi. On kyllä paskaa tuuria ollu ja alkaa jo vähän usko loppua. Ei vaan itse voi todeta, että häviääkö ne välykset viimeisimpien huoltojen jälkeen, kun ei saa keulaa ylös, että heiluttelis niitä renkaita.. Mutta tosiaan joo, sovitteet on vanteista mystisesti hävinny, alla ei siis mitkää orkkikset eikä replicat, niin ne olisi kuulemma hyvä olla. Pitänee vielä rengasliikkeeltä kysyä onko siellä näkynyt, sata varmana on kuitenki ollu paikallaan vapun jälkeen, kun kesä nakit alle heitettiin. Huomenna meen hakemaan bemmiä iltapäivällä ja hajoilen laskuihin.. Jatko ajatellen AD K&K on vissiin siinä postin terminaalin vieressä huuhkiksessa? :think


                        Mutta ei nyt ihan passaa Telakan poikia haukkua, palvelu on silleensä pelannu ja ollu nopeaa, ei vaan tule pisteitä vianetsinnästä. Ja aika erikoinen paikka, kun eivät voi suunnata pyöriä töiden jälkeen, mitkä sitä vaatii. Euromasteria en tosiaan suosittele kenellekkään, kun suuntaavat pyörät jotka linkkasee, kuin kevyt kenkäisen korot lauantai aamuna - Ja tekevät sen vielä kaksi kertaa.. Ilmeisesti suuntaukseen kuuluisi katsoa ne välykset ennen töitä...
                        ❤ BMW E46 2003 ❤

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Krissew View Post
                          Telakan autolla on käynyt vaan tässä kajaanissa, euromasterilla suuntaukset.. ensimmäinen suuntaus yritys oli autofitillä (mape), mutta se jäi yritykseksi. On kyllä paskaa tuuria ollu ja alkaa jo vähän usko loppua. Ei vaan itse voi todeta, että häviääkö ne välykset viimeisimpien huoltojen jälkeen, kun ei saa keulaa ylös, että heiluttelis niitä renkaita.. Mutta tosiaan joo, sovitteet on vanteista mystisesti hävinny, alla ei siis mitkää orkkikset eikä replicat, niin ne olisi kuulemma hyvä olla. Pitänee vielä rengasliikkeeltä kysyä onko siellä näkynyt, sata varmana on kuitenki ollu paikallaan vapun jälkeen, kun kesä nakit alle heitettiin. Huomenna meen hakemaan bemmiä iltapäivällä ja hajoilen laskuihin.. Jatko ajatellen AD K&K on vissiin siinä postin terminaalin vieressä huuhkiksessa? :think


                          Mutta ei nyt ihan passaa Telakan poikia haukkua, palvelu on silleensä pelannu ja ollu nopeaa, ei vaan tule pisteitä vianetsinnästä. Ja aika erikoinen paikka, kun eivät voi suunnata pyöriä töiden jälkeen, mitkä sitä vaatii. Euromasteria en tosiaan suosittele kenellekkään, kun suuntaavat pyörät jotka linkkasee, kuin kevyt kenkäisen korot lauantai aamuna - Ja tekevät sen vielä kaksi kertaa.. Ilmeisesti suuntaukseen kuuluisi katsoa ne välykset ennen töitä...
                          Niinhän ne kuuluisi tarkistaa... Eipä tosiaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun kuulee kuinka huono tuo Euromaster on.

                          Comment

                          • Nifa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 292
                            • Kymenlaakso™

                            #43
                            Originally posted by jonsered92 View Post
                            Ei kai sitä casteria voi e46ses ees säätää? Auraus ja pieni camber. Tuosta välyksestä sen verra että ite vaihdoin vuosi sitte tehdaskorjatun hammastangon ja kaikki raidetangot sekä ohjausakselin kumipuslineen ja silti lonksuu jos heiluttaa rattia paikallaan ..
                            Ei pysty E46:ssa casteria säätämään ilman, että vaihtaa iskariin säädettävän yläpään. Ja sekin säätö on monissa "säädettivissä" siten, että pitää asentaa se väärinpäin :P Sen jälkeen kun siellä on säädettävä yläpää, niin uskallan väittää että harvassa on ne Vianorit ja Euromasterit jotka sitä viitsii säätää (tai edes campperia), mitään rakettitiedettä se ei todellakaan ole, kun laserit kuitenkin melkein realiajassa kertoo, että mihin päin liikahti.

                            Campperia saa toki aika paljonkin, kun ottaa ensin iskarin yläpäät irti ja vinguttaa lisää säätövaraa (+sinkkiä vähän niskaan). Omasta tais saada 40mm madalluksen kanssa vinguttamalla lähelle 0:aa keulasta campperin.
                            "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              #44
                              Originally posted by Krissew View Post
                              Ensin vaihtoon raidetangon sisäpäät ~ 200e töineen.
                              Originally posted by jonsered92 View Post
                              Tuosta välyksestä sen verra että ite vaihdoin vuosi sitte tehdaskorjatun hammastangon ja kaikki raidetangot sekä ohjausakselin kumipuslineen ja silti lonksuu jos heiluttaa rattia paikallaan ..
                              Pistää tosiaan miettimään olisiko vika kuitenkin hammastangossa. Monella pajalla se menee yksinkertaisella ajatelulla: Jossain on väljää -> kokeillaan että ulommassa päässä ei ole välystä -> vaihdetaan sisäpää. Ei oteta huomioon että raidetangossa saattaa olla väljää keskialueella, pitäisi tuossa vaiheessa edes vaivautua kääntämään rattia pois keskialueelta jos tuota diagnosointia käyttää. :think No joo, toinen asia on että minusta raidetangot tulisi aina vaihtaa kokonaisina, yleensä jos toisessa päässä on väljää niin kyllä sitä on jo toisessakin. Mutta toki auton käyttötarkoitus, arvo, oma taloudellinen tilannekin vaikuttaa mitä kannattaa tehdä.

                              Toivottavasti tulee autosi kuntoon. Vie jonnekin muualle jos ei. Kyllähän kunnollisen pajan tulisi hoitaa auto kuntoon asiakkaalle avaimet käteen periaatteella, eikä juoksuttaa asiakasta itse jatkamassa huoltoa (suuntaus) toisessa paikassa. Jos ei siis itsellä ole tarvittavia välineitä hoitaa koko prosessia alusta loppuun itse.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • jonsered92
                                BTCF Member
                                • Jun 2012
                                • 470
                                • JKL

                                #45
                                Originally posted by Nifa View Post
                                Ei pysty E46:ssa casteria säätämään ilman, että vaihtaa iskariin säädettävän yläpään. Ja sekin säätö on monissa "säädettivissä" siten, että pitää asentaa se väärinpäin :P Sen jälkeen kun siellä on säädettävä yläpää, niin uskallan väittää että harvassa on ne Vianorit ja Euromasterit jotka sitä viitsii säätää (tai edes campperia), mitään rakettitiedettä se ei todellakaan ole, kun laserit kuitenkin melkein realiajassa kertoo, että mihin päin liikahti.

                                Campperia saa toki aika paljonkin, kun ottaa ensin iskarin yläpäät irti ja vinguttaa lisää säätövaraa (+sinkkiä vähän niskaan). Omasta tais saada 40mm madalluksen kanssa vinguttamalla lähelle 0:aa keulasta campperin.
                                Jep just kävin säädättää keulan ja ei saaneet ihan nolliin, 55mm madallettu ja vakioyläpäät. Ei oo vingutettu.
                                Nyt:e60 530xda herkuilla
                                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎