Eli kyseessä vm 2000 330d vanhemmalla m57:lla.
Ongelmana vedon puute, yleisimmin ilmenee yli 100kmh vauhdissa milloin ei lähde oikein ahtamaan lainkaan, kulutus mittari ei nouse 12l/100 ylitte eikä jaksa oikein kulkea.
Vika ei ole jatkuva, vaan välillä toimii ja välillä ei.
Myös esim täys kiihdytys 3 vaihteella vetää hyvin abaut 4k rpm, sitten pysähtyy kun seinään ja tuntuu pätkivän/nykivän. Yleisesti ottaen vetää hyvin alle motari vauhtien.
Ajettu n.411tkm, ahdin vaihdettu 324tkm, siirtopumppu 336tkm, diesel suodatin 367tkm
Inpa antaa ahtoihin liittyen 2kpl vika koodia :
1028 egr control
5232 boost pressure control
egr ei tietääkseni ole tukittu. ei toki 100% varmuutta.
pre supply pressure 4.15, raili paineet nousi n.1300 ja 1400 väliin max. Ist air mass liikkui mielestäni loogisesti kiihdytyksessä mukana. soll charge air pressure mielestäni vian ollessa päällä takerteli nousta reilusti ylöspäin.
Nuo nyt mitä ajaessa koitin katsella.
Vaihdoin loppusyksystä venakopan tiivisteen, mielestäni tämän jälkeen tullut tuo vika päälle useasti...
Vinkkejä tipsejä, mistä lähtee liikkeelle?
Ongelmana vedon puute, yleisimmin ilmenee yli 100kmh vauhdissa milloin ei lähde oikein ahtamaan lainkaan, kulutus mittari ei nouse 12l/100 ylitte eikä jaksa oikein kulkea.
Vika ei ole jatkuva, vaan välillä toimii ja välillä ei.
Myös esim täys kiihdytys 3 vaihteella vetää hyvin abaut 4k rpm, sitten pysähtyy kun seinään ja tuntuu pätkivän/nykivän. Yleisesti ottaen vetää hyvin alle motari vauhtien.
Ajettu n.411tkm, ahdin vaihdettu 324tkm, siirtopumppu 336tkm, diesel suodatin 367tkm
Inpa antaa ahtoihin liittyen 2kpl vika koodia :
1028 egr control
5232 boost pressure control
egr ei tietääkseni ole tukittu. ei toki 100% varmuutta.
pre supply pressure 4.15, raili paineet nousi n.1300 ja 1400 väliin max. Ist air mass liikkui mielestäni loogisesti kiihdytyksessä mukana. soll charge air pressure mielestäni vian ollessa päällä takerteli nousta reilusti ylöspäin.
Nuo nyt mitä ajaessa koitin katsella.
Vaihdoin loppusyksystä venakopan tiivisteen, mielestäni tämän jälkeen tullut tuo vika päälle useasti...
Vinkkejä tipsejä, mistä lähtee liikkeelle?
Comment