Announcement

Collapse
No announcement yet.

N46B18A tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tikanpoika
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 4
    • Kajaani

    N46B18A tyhjäkäynti ongelma

    Tervehdys! Tuli hommattua ensinmäinen BMW merkkinen kulkine kun halavalla sai Näiden sielunelämä kun ei ole tuttu niin täytyy turvautua tietävempien neuvoihin. Hakua on koitettu ja palstaa silmäilty vaan ihan samanlaista vikaa en löytänyt.


    Tyhjäkäynti on kylmänä todella epätasaista ja käykin vähän aikaa kolmella. Lämpimänä tilanne on parempi vain pientä hytkymistä havaittavissa.
    Vikavaloja ei sytytä jos on ollut roikassa useamman tunnin.


    Käytössä on Boschin testeri jolla saanut luettua seuraavia vikoja, kaikki eivät ole olleet kerralla:

    2F9E Moottoriöljymäärän tunnistin, epälooginen signaali (huoltokirjan mukaan tämä vaihdettu joku 10 tkm sitten, silti keltainen öljykannu palaa hetken käynnistyksen jälkeen)

    2A6C Venttilinnoston ohjaus, asetukset(ohjelmointi) puuttuvat

    2A61 Venttiilinnoston ohjaus, Virhe opetustoiminnossa

    2A5D Venttiilinnousun ohj. tunnistimet, oikeellisuustestaus virhe

    2A63 Venttiilin nostosääsin, dyn. valvonnan signaali epälooginen

    2A59 Venttiilinohjaus/päätunnistin, viallinen

    2A5B Venttiilinohjaus/vertaileva tunn., viallinen

    2A70 Venttiilinnousun säätömoottori, virranotto viallinen (saattaa johtua liittimen irti käytöstä)

    2D0F kuumakalvo-ilmamassanmittari, viallinen

    29CC Palamiskatkoksia useammassa sylinterissä tunnistettu

    29CD Palamiskatkoksia sylinterissä 1 tunnistettu

    29CE Palamiskatkoksia sylinterissä 2

    29D0 Palamiskatkoksia sylinterissä 4

    2A6B Moottorintehonrajoitus, osa/toiminto aktivoitu

    29E7 Seoksensäätö 2 (additiivinen, L1), osa/toiminto säädön rajoitinasenn.


    Paljon on kaikkea eikä oikeen tiedä mistä lähtisi purkamaan. Ei kehtaisi alkaa vaihtamaan turhaan kalliita osia jos olisi mahdollista saada vika paikallistettua ilmankin. Jollakin varmaan on kokemuspohjaa kertoa mistä aloittaa.


    Lisänä muutama kuva reaaliaikaisista arvoista joita tällä ohjelmalla sai näkymään, jos niistä olisi jotain apua. Ne näkyy vaan olevan kenollaa jostain kädettömästä johtuvasta syystä
    Attached Files
  • tikanpoika
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 4
    • Kajaani

    #2
    No jostain piti yrittää aloittaa.

    Testerin kanssa kylmänä käyntiin jolloin vika pahimmillaan ja kun en muutakaan keksinyt niin suutin kerrallaan pois pelistä josko olisi saanut edes vähän kohdennettua vian paikkaa. Kävi todella huonosti kun kierrokset käynnistyksen jälkeen laskivat. Ykkösen ja kakkosen suuttimen katkaisulla ei tuntunut olevan merkitystä käyntiin milläänlailla, kolmosen ja nelosen puolestaan sammutti mottorin. Vaihdoin puolat ristiin 1<->3 ja 2<->4 jos se vaikuttaisi johonkin. Pudistin varalta öljykorkin vieressä olevan liittimen ( oliko se nyt sen Valvetronicin). Ei se öljyiseltä vaikuttanut mutta ruikkasin pudistus sprayta ja puhaltelin kuivaksi, ei vaikutusta.

    Eilen aamulla vikojen nollaus ja uudestaan kylmänä ihmettelemään muuttuiko mikään, no muuttuihan siellä. Nyt kävi heti kaikilla ja aikasemmin hätäkäytöllä ollut venttiilinohjaus oli toiminnassa ja moottorin tilakin oli venttiiliohjauksella Pientä värinää kuitenkin edelleen havaittavissa lämmettyäänkin. Lamda-arvoissa näkyy olevan pientä eroa: lohko 1 (0,99) elää jonkun verran, lohko 2 (15,73) eikä muuksi muutu. Liekkö tällä vaikutusta?

    Sekin pieni riemu oli lyhyt aikaista, tänä aamuna kävi taas kolmella. Testerin puuttuessa kävin nykimään puolan johtoja, nelosella ei vaikutusta. Venttiilinnousuun liittyviä vikakoodeja ei enää tullut kuin 2A5D ohj. tunnistimien oikeellisuustestausvirhe, ilmamassamittaria herjaa edelleen. Pystyykö sen viallisuutta mitenkään varmistamaan ostamatta uutta?

    Voiko viallinen puola olla kylmänä huonosti toimiva/ ollenkaan toimimatta? Pitää huomenna kokeilla oireileeko samalla tavalla ja varalta vaihtaa se
    Last edited by tikanpoika; 12-03-2018, 15:28. Reason: Lisätietoa

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16290
      • Asikkala

      #3
      Kaikki bemarin koneet eivät sitten ole yhtä huo.. Mmm.. samanlaisia kuin nämä n4x versiot, epäonneksesi vain ostit sellaisen ensimmäiseksi. Hyvää jatkoa jos ei oma riitä.

      Comment

      • mekstrm
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 836
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by tikanpoika View Post
        No jostain piti yrittää aloittaa.

        Testerin kanssa kylmänä käyntiin jolloin vika pahimmillaan ja kun en muutakaan keksinyt niin suutin kerrallaan pois pelistä josko olisi saanut edes vähän kohdennettua vian paikkaa. Kävi todella huonosti kun kierrokset käynnistyksen jälkeen laskivat. Ykkösen ja kakkosen suuttimen katkaisulla ei tuntunut olevan merkitystä käyntiin milläänlailla, kolmosen ja nelosen puolestaan sammutti mottorin. Vaihdoin puolat ristiin 1<->3 ja 2<->4 jos se vaikuttaisi johonkin. Pudistin varalta öljykorkin vieressä olevan liittimen ( oliko se nyt sen Valvetronicin). Ei se öljyiseltä vaikuttanut mutta ruikkasin pudistus sprayta ja puhaltelin kuivaksi, ei vaikutusta.

        Eilen aamulla vikojen nollaus ja uudestaan kylmänä ihmettelemään muuttuiko mikään, no muuttuihan siellä. Nyt kävi heti kaikilla ja aikasemmin hätäkäytöllä ollut venttiilinohjaus oli toiminnassa ja moottorin tilakin oli venttiiliohjauksella Pientä värinää kuitenkin edelleen havaittavissa lämmettyäänkin. Lamda-arvoissa näkyy olevan pientä eroa: lohko 1 (0,99) elää jonkun verran, lohko 2 (15,73) eikä muuksi muutu. Liekkö tällä vaikutusta?

        Sekin pieni riemu oli lyhyt aikaista, tänä aamuna kävi taas kolmella. Testerin puuttuessa kävin nykimään puolan johtoja, nelosella ei vaikutusta. Venttiilinnousuun liittyviä vikakoodeja ei enää tullut kuin 2A5D ohj. tunnistimien oikeellisuustestausvirhe, ilmamassamittaria herjaa edelleen. Pystyykö sen viallisuutta mitenkään varmistamaan ostamatta uutta?

        Voiko viallinen puola olla kylmänä huonosti toimiva/ ollenkaan toimimatta? Pitää huomenna kokeilla oireileeko samalla tavalla ja varalta vaihtaa se
        kyllä ne puolat voi tuolla lailla oirehtia. Itse ainakin lähtisin tuossa kohtaa siitä liikkeelle, kun ovat kuitenkin melko edullisia ja tunnetusti vikaantumisherkkiä.

        Ja JR66, voisi pikkuhiljaa poistua foorumilta takavasempaan turhien kommenttiensa kanssa.
        Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

        Comment

        • tikanpoika
          Newbiemmer
          • Mar 2018
          • 4
          • Kajaani

          #5
          Kannattiko niitä lähteä hakemaan Motonetistä vai suosiolla Bemariosilta tms. alkuperäis varaosia tarjoavalta?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16290
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by tikanpoika View Post
            Kannattiko niitä lähteä hakemaan Motonetistä vai suosiolla Bemariosilta tms. alkuperäis varaosia tarjoavalta?
            Motonetista saa aitoa boschia jos on hyllyssä, 2 kpl. noita ostanut parin vuoden sisään ja toimii. http://www.motonet.fi/fi/varaosat/58...-Sytytyspuolat 10-1248

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Bank2 Lambda sökö
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Kaikki bemarin koneet eivät sitten ole yhtä huo.. Mmm.. samanlaisia kuin nämä n4x versiot, epäonneksesi vain ostit sellaisen ensimmäiseksi. Hyvää jatkoa jos ei oma riitä.
                Ai et: Kiva kun tulit kysymään asiallisesti apua :think
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16290
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ai et: Kiva kun tulit kysymään asiallisesti apua :think
                  Mitä ?

                  Comment

                  • antti
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2002
                    • 745
                    • Espoo

                    #10
                    jr66:ta ihan asiallinen kommentti, ei kannatta ottaa itseensä. N42 ja N46 palaa rahaa ihan sikana, eikä siltikään välttämättä tule kuntoon. Oppirahat olen itekin maksanut.

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Mitä ?
                    E46 325ti Compact

                    Comment

                    • tikanpoika
                      Newbiemmer
                      • Mar 2018
                      • 4
                      • Kajaani

                      #11
                      Elikkä ei kannata edes aloittaa korjaamaan? Öljyn vaihtoa ja kovaa ajoa. Palanneista vikakoodeista huolimatta käy tällä hetkellä tasaisemmin kuin kuukauden omistus aikana koskaan

                      Comment

                      • antti
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 745
                        • Espoo

                        #12
                        Jep. Myy äkkiä pois.

                        QUOTE=tikanpoika;3995117]Elikkä ei kannata edes aloittaa korjaamaan? Öljyn vaihtoa ja kovaa ajoa. Palanneista vikakoodeista huolimatta käy tällä hetkellä tasaisemmin kuin kuukauden omistus aikana koskaan[/QUOTE]
                        E46 325ti Compact

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎