Announcement

Collapse
No announcement yet.

Re: BMW 330d E46 Touring - Ostoaikeissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisäänajettu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2018
    • 507
    • Helsinki

    Re: BMW 330d E46 Touring - Ostoaikeissa

    Elikkä, toiselta Bimmer foorumilta suositeltiin myös kysymään täällä asiasta:

    Elikkäs, otsikon mukainen BMW 330d E46 Touring olisi tarkoitus käydä hakemassa viikon kuluttua Oulusta, mitä tulisi ottaa huomioon autoa tarkastellessa ja koeajettaessa, lueskelin jotain, että pyöräkoteloiden ruostuminen ja takakontin ruostuminen ovat tyyppivikoja, onko muuta huomioitavaa ?

    Autolla on ajettu 365tkm, vuosimallia 2002 ja on kuulemma facelift. 365tkm ajettu auto on elämää nähnyt, mutta sisusta ja ulkoa näytti olevan kuitenkin ihan suhteellisen siistissä kunnossa. Manuaalivaihteinen ja M-Sport 2 pakettia, sun muuta nahkapenkkejä ja tummennettuja ikkunoita...

    Tuontiauto, Saksasta tuotu muistaakseni 2012 ja täällä yhdellä omistajalla, autolla on täydellinen huoltokirja ja kuluvaa osaa vaihdettu alustasta, että moottorista, kun on ollut tarvetta. Turboa ei ole vaihdettu, joten sen vaihto tulee luultavasti kohtapuoliin eteen.

    Onko moottorista tai korimallista jotain tyyppivikoja mielessä, lueskelin, että aikalailla luotettava kone pitäisi olla, mutta kaikki moottorithan ovat kulutustavaraa, onkohan vielä kilometrejä edessä paljonkin ?

    Kiitoksia etukäteen vastanneille!

    Millaisia kulutuslukemia odotettavissa 70% maantie ja 30% kaupunkiajossa ?

    BMW i3 60Ah REx -14
    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

  • JarppiR
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2010
    • 284
    • Pori

    #2
    Takakaaret ainakin happanee, omasta jo pariin kertaan laiteltu.
    Takajouset taitaa varsinkin touringista katkeilla. Joskus oli perheessä pre-lci 320d touring, molemmilta puolilta meni.
    Onko suuttimia vaihdettu? Epätasainen ja värisevä tyhjäkäynti enteilee ongelmia. Omasta vaihdettiin kaikki 200tkm kohdalla.
    Jos ei-xenon niin etulinssit tuppaa säröillä. Xenoneilla en ole huomannut ongelmia.
    Huohotin vanhemmissa voi tukkeutua. Oisko faceliftissä jo vortex-tyyppinen huoltovapaa?
    Lämmittimen puhallin voi vanhemmiten alkaa heijaamaan. Ongelma poistuu puhaltimen "siilin" vaihtamalla. Helppo homma, täältä löytyy siihenkin juttua.
    Kolmiotukivarsia ym alustan osaa nyt kuluu mutta suht vähällä itse päässyt. 330-malleissa ne on vähän tuhdimmat tietääkseni.

    Kaikenkaikkiaan ollut luotettava peli, 95tkm nyt tullut rullattua. Tasaisessa ~100kmh vauhdissa saattaa kuulua vaimea vinkuna/ulina mutta taitaa olla 330d ominaisuus. Siirtopumppu mahdollisesti. Haettiin 2010 kaverin kanssa molemmille 130tkm rullatut 330d ja sama ääni kummassakin. Vielä ei ole porsinut

    Kulutus erittäin maltillinen, itsellä manuaalina keskikulutus 6l paikkeilla. Pelkässä rauhallisessa matka-ajossa aika tasan 5l
    BMW 325i E91 LCI "330i" -09
    BMW 530i E39 M-Sport -01
    Alfa Romeo GT 3.2 -05

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6931
      • N/A

      #3
      No e46 yleensäkin:

      Tutki ovien, konepellin ja takakontinluukun kittisaumat.
      Ruostumaan lähtevät saumat ovat pullistuneita, ja joskus jopa rusehtavia. Sauma menee peltien saumassa, ovissa näkee parhaiten kynnyksen puolelta kun avaat oven ja tutkit oven alaosaa.

      Etulokarit, onko kuplaa? Takakaarien kunto. Tunkin nostokohdat.
      Jos on xenonit, tutki että valoteho on kirkas. ZKW projektoreista palaa projektorit pilalle. Kuvio edelleen hyvä mutta valoteho olematon. Valojen plekseistä en olisi huolissani, 60€ saa parin saksasta ja ovat taas priimat.
      Ajettavuudesta, pitäisi kulkea suoraan ja ilman kolinoita tai täristyksiä kun ovat kunnossa.
      Paras olisi toki jos olisi merkkitesteri mukana näkisit onko piileviä sähkövikoja tai vikakoodeja mitkä ei häviä.
      Testaa noin yleensäkin että kaikki sähkövarusteet toimii.
      Last edited by Antti O; 20-03-2018, 08:21.

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 507
        • Helsinki

        #4
        Kiitoksia vastauksista, täytyy kysyä tuosta suuttimien kunnosta, että onko vaihdettu vaiko ei. Tänään oli kuulemma juuri mennyt autosta turbo, tietyllä tavalla hyvä asia, koska ei mene tuon vaihto omaan piikkiin.

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • Sisäänajettu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2018
          • 507
          • Helsinki

          #5
          Nyt olisi kohtuuhintainen 330i Sedan tuossa holleilla, olisi muutama kysymys siitä.

          Eli 330i E46 Sedan, manuaali, 300tkm, M-Sport, 2001.

          Autolla asiallinen huoltokirja ja sisätilat hyvässä kunnossa, ruostetta hieman ovien alaosissa, mikä tuntuu olevan lähes jokaisen yksilön ongelma, mutta koituuko tuosta haittaa, jos on pintaruostetta ? Myös pyöräkoteloita näyttää olevan ruosteessa miltei jokaisessa yksilössä, onko porukat jotenkin näitä käsitellyt, jotta ei syöpyisi puhki ?

          Onko 300tkm tuolle suora kutoselle liikaa ? Ei ainakaan turbo huolia ole verraten dieseliin...

          Kuulemma vaihdekepissä hieman välystä, pitää jokin holkki vaihtaa tuohon keppiin, kuulemma pitäisi olla helpohko homma.

          Vaivaako noita bensakoneita jokin ongelma, vai onko ihan luottokoneita ? Bensiiniä palaa, mutta matka-ajossa pitäisi olla varmaankin ihan kohtuullista ?

          Tuo 184hv dieseli tuntui aika nuhapumpulta tuon bensan jälkeen...

          Mitä sanotte hintatasosta, onko 5.5k euroa liikaa tuollaisesta hyvin varustellusta bensasta ?

          BMW i3 60Ah REx -14
          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

          Comment

          • Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 936
            • Mustio

            #6
            Ovet näistä mätii saumoista tyypillisesti, sekä etuloksut monesti. Eikai se 300 ole liikaa, on niitä enemmänkin ajettu Vaihdekeppiin puslienvaihto ei mahdoton tehtävä mutten itse alkaisi tallin lattialla väkertää kummiskaan. tuossa m54 tyypilliset asiat mitä kannattaa tsekata kuntoon disa venttiili, huohotin, vanoksen tiivisteet ja imuputki ainakin tsekkaa halkeamista ymymym hinnasta ei nyt pysty oikeen sanoa riippuu niin kunnosta ja kaikesta muista muuttujista
            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

            Comment

            • Sisäänajettu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2018
              • 507
              • Helsinki

              #7
              Kiitoksia, onko helppoa tapaa tarkistaa nuo kyseiset asiat näin noviisina ?

              Onko noista ruostumisista koitunut haittaa käytännössä ?

              BMW i3 60Ah REx -14
              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

              Comment

              • Suorakuus
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 123
                • Etelä-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                Kiitoksia, onko helppoa tapaa tarkistaa nuo kyseiset asiat näin noviisina ?

                Onko noista ruostumisista koitunut haittaa käytännössä ?
                Eikai se ruoste siellä ovissa mitään haittaa, näyttää vaan perseeltä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎