Katselin ulkomaisiltakin foorumeilta että olisi mahdollista ajoittaa tämäkin moottorinkuvatus ilman kampiakselin lukista. Monella tuntui olevan kokemusta että jos yläkerran nokka-akselit on lukitustyökaluilla asianmukaisesti lukittu ei kampiakseli vahingossa jaksaisi liikkua jos ei starttaa tai työntele vaihde päällä ja on silloin riittävän kohdillaan kun yläkertakin on. Varmemmaksi vakuudeksi merkkaisin vielä esim sprayllä merkit lohkoon ja hihnapyörään. Jos kahden koepyöräytyksen jälkeen merkit ja työkalut täsmäisivät voisi olettaa jaon olevan kunnossa? On hillitön revohka saada se kampiakselinlukituspinni kohdilleen ja todennäköisesti vaatisi imusarjan irroituksen ja sekiin on v-mäinen työ altapäin kyseessä ei siis ole jakopääremppa vaan ujuttaisin uuden vanossäätöpyörän paikoilleen kanteen varovasti...jos tämä sitten kilahtaa joutaa auto jo muutenkin paaliin eli mihinkään korjaamoon en tätä enää ole viemässä vikakoodi siis p0015, actuator b eli pako kait se sitten on...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N42 moottorin pakopuolen Vanoksen vaihto ilman kampiakselin lukitustyökalua /Korjattu
Collapse
X
-
Miksi haluat vaihtaa sen vanosyksikön? Eiköhän siinä ole vaan vanoksen solenoidi jumissa, jos se sitä herjailee.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
-
Kaikki muut osat on jo vaihdettu/testattu...solenoidit myös ja ne kyllä toimii...ei jää oikein muuta enää jäljelle kuin nämä säätöpyörät testasin ihan akulla vaan navat yhteen...tuskin on johdotuskaan tarkastin senkin. Yksi outo juttu siinä oli...viikon seisonnan jälkeen toimi kuin enkeli viikon ja sen jälkeen rallatus hiljalleen palasi takaisin.Last edited by Sipatti; 28-03-2018, 18:48.
Comment
-
-
heittokellolla voi katsoa yläkuolokohdan.
tämännäköinen http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htmRauman säätila http://nummika.com
Comment
-
-
Korjaamolla (luonnollisesti) kertoilivat, että on kuulemma monesti jouduttu hoonaamaan auki niitä reikiä yläkautta, mihin se erikoistyökalu sitten pujotetaan, on kohtuu tarkka sovitus. Tiedä sitten...itse tutkin nopeasti ja on se kyllä aika kinkkisessä paikassa...tuskin kuitenkaan mahdoton varsinkaan jos ei ole pahasti hapettunut, auto vm. 2003, joten on se jo ottanut itseensä? Toinen mikä rupesi mietityttämään on että kannattaakohan sitä enää korjata edes käytetyillä osilla....saisin kaksikin kappaletta näitä pyöriä 100e (ajettu n. 170t) on hiinä ja hiinä, mutta ilmeisesti pitäisi koota ainakin uudella pultilla tehtaan ohjeitten mukaan. Ja vielä mietityttää miten paljon sitä uskaltaa vetää momenttiin vioittamatta nokka-akselia? Olikohan sen kiristysmomentti 30nm, mikä ei ole hirveästi kylläkään. Mutta ilmeisen tarkka momentista, koska en huomannut että olisi mitään muuta uloketta tai härpäkettä mikä pitäisi paikallaan ettei lipsu ajoituksestaan.Last edited by Sipatti; 02-04-2018, 19:50.
Comment
-
-
Onhan se tietysti hieman hankalassa paikassa, mutta ei varmasti tarvii yläkautta ruveta hoonailemaan
Paineilmalla putsaa ettei mitään suurta hiekkakasaa ole edessä ja crc:tä vaikka liukasteeks. Ite pyöräytin sitä tappia hieman hiomapaperilla takaisin kiiltäväksi kun oli se tappikin jo hapettunu, sitten meni aivan itsestään paikalleen.
Comment
-
-
Kyllä lukitustyökalukin sinne menee, on kyllä tiukka sovitteinen. Aluksi puhdistus ja nitkuttelu paikoilleen.
Tu heittokello on hyvä, se tulpanreikään ja mäntä kellon mukaan yläkuolokohtaan niin lukitustappi menee suoraan paikoilleen...Rauman säätila http://nummika.com
Comment
-
-
Tuli viikonloppuna tämä tehtyä. Kaikki rallatukset hävisivät ja tyhjäkäyntikin normalisoitui ��Erikoistyökalu meni yllättävänkin helposti paikoilleen vaikka sitä kyllä aika paljon etukäteen jännitinkiin. Muuten ei niin paha homma edes mitä voisi kuvitella. Ei kuitenkaan voi suositella diy aloittelijoille milläänLast edited by Sipatti; 16-04-2018, 19:00.
Comment
-
Comment