Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d -03 m57n ei käynnisty lämpöisellä koneella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samuxd
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 318
    • Äänekoski

    E46 330d -03 m57n ei käynnisty lämpöisellä koneella

    Ongelma on varsin mielenkiintoinen. E46 m57n moottorilla ei lähde käyntiin lämpöisellä koneella. Kun moottori on kylmä auto yleensä lähtee käyntiin. Silloin kun auto ei lähde käyntiin, lämpöviisari on ylhäällä, eikä moottorin vikavalo syty, vaikka todellisuudessa moottori on kylmä/normaalilämpöinen. Kun auto lähtee käyntiin, sillä voi ajaa vaikka Ruotsiin ja takaisin, kunhan ei sammuta autoa.

    Autoon on tehty jo seuraavat asiat tuloksetta:
    - ews synkkaus inpalla
    - avain naitettu uudestaan
    - vikakoodit luettu, ensimmäisellä kerralla vikakoodi 4A63 ews manipulation. Tätä koodia ei ole tullut enään useiden käynnistyskertojen jälkeen uudestaan.

    Myös ulkolämpötila vaikuttaa, talvipakkasilla aika jonka auton piti jäähtyä oli alle tunti, nyt +10 lämmössä jäähtymiseen tarvittava aika on yli 5h, ja jos auto on auringossa, on ihan turha edes yrittää.

    Onko kellään ollut vastaavaa?
    E39 540iA -00 käyttis
    E34 525i -91 harraste
    E36 320i -94 jääratakampe
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Joku suutin vuotaa lämpimänä? Mitä railpaineet on startatessa?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • samuxd
      BTCF Member
      • Feb 2012
      • 318
      • Äänekoski

      #3
      Hankala sanoa, moottoriin ei pääse käsiksi silloin millään vikakoodinlukuohjelmalla kun auto "vikatilassa". inpa ilmoittaa ERROR_ECU_REJECTED. Kun lämpöviisari laskee normaaliin ja moottorin vikavalo syttyy virtojen ollessa 2-asennossa, siirtopumppu tärähtää tulille ja auto käynnistyy normaalisti.

      Tuossa jälkimmäisessä tilassa autosta voi myös lukea vikakoodit/ katsoa livedataa.
      E39 540iA -00 käyttis
      E34 525i -91 harraste
      E36 320i -94 jääratakampe

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9135
        • Oulu

        #4
        DDE:n rele kannattaa varoiksi vaihtaa. CLICK
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 507
          • Hämeenlinna

          #5
          DDE rele vaihtoon, sekä liittimien ym tsekkaus.


          Tässä omat vastaavat oireet vuosien takaa, autona 320d e46 2004.
          Kuvat ei näy enään johtuen photobucket. Mitäs kaikkia koodeja moottorinohjain antaa? Omastani tuli No can id koodeja DDEltä, myös dsc purkki kertoi ettei yhteyttä DDE.

          Moottorinohjain oli tuosta omasta silloin paskana, selvisi hyvin lämmitys jäähdytys testillä jopa aika lähelle komponenttikin, jotain tiettyä prossua kun lämmitti sai auton halvaantumaan, taas vastaavasti sitä jäähdyttämällä lähti pelit rokkaamaan
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • samuxd
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 318
            • Äänekoski

            #6
            Kiitos vinkeistä. Kokeillaan heti huomenna tuota relettä, ja jos sillä ei vaikutusta, otetaan ecu auki ja ruvetaan tutkimaan sitä.
            E39 540iA -00 käyttis
            E34 525i -91 harraste
            E36 320i -94 jääratakampe

            Comment

            • JarppiR
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 284
              • Pori

              #7
              Omassa M57:ssa käynnistymättömyyttä lämpimänä/puolilämpimänä teki viallinen nokka-akselianturi. Taisi olla tyyppivika, en tiedä meneekö noita M57N:ssä..
              BMW 325i E91 LCI "330i" -09
              BMW 530i E39 M-Sport -01
              Alfa Romeo GT 3.2 -05

              Comment

              • samuxd
                BTCF Member
                • Feb 2012
                • 318
                • Äänekoski

                #8
                Originally posted by JarppiR View Post
                Omassa M57:ssa käynnistymättömyyttä lämpimänä/puolilämpimänä teki viallinen nokka-akselianturi. Taisi olla tyyppivika, en tiedä meneekö noita M57N:ssä..
                Luulisi tekevän vikakoodin tästä?

                Tänään kokeiltu toista varmasti ehjää relettä ja uutta ecua. Ei vaikutusta. Seuraavaksi lienee moottorin johdotuksien läpikäynti ja mittailua... Erittäin hermoja raastava vika, kun tuo vian aiheuttaja on hyvin piiloutunut. Onko tuossa m57n moottorin johtosarjassa joku herkkä paikka josta voisi johto olla murtunut / hankautunut poikki? Dde releelle asti tulee virta, siitä eteenpäin enään tänään ei joudettu mittailla.
                E39 540iA -00 käyttis
                E34 525i -91 harraste
                E36 320i -94 jääratakampe

                Comment

                • JMTN
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 338
                  • Haukipudas

                  #9
                  Originally posted by samuxd View Post
                  Luulisi tekevän vikakoodin tästä?

                  Tänään kokeiltu toista varmasti ehjää relettä ja uutta ecua. Ei vaikutusta. Seuraavaksi lienee moottorin johdotuksien läpikäynti ja mittailua... Erittäin hermoja raastava vika, kun tuo vian aiheuttaja on hyvin piiloutunut. Onko tuossa m57n moottorin johtosarjassa joku herkkä paikka josta voisi johto olla murtunut / hankautunut poikki? Dde releelle asti tulee virta, siitä eteenpäin enään tänään ei joudettu mittailla.
                  itsellä M57N koneella oleva ei antanut vika koodia, nokka-akselin anturista, kun oli hajalla.
                  BMW e91 320d -08
                  ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                  ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                  ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                  Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                  Comment

                  • walopower
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 294
                    • Espoo

                    #10
                    Ei tule ecu rejected viallisella nokan anturilla. Todennäköisesti Dde rele tai ecu.
                    Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                    Comment

                    • Parkkeri
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 54
                      • Kalajoki

                      #11
                      Mulla oli tuosa jokunen vuosi sitte dde boksisa kylmäjuotos ja oireet oli aika pitkälti samat ku sulla... Tunnistin antureita vaihoin nokkaakselille ja kampiakselille yms. Sillo ku ei käynnistyny niin siirtopumppu ei hurrannu ja mittareitten väliin sytty se hammaspyörän kuva huutomerkillä...autona tosin - 03 320da mutta oireet aika pitkälti samat..

                      Comment

                      • samuxd
                        BTCF Member
                        • Feb 2012
                        • 318
                        • Äänekoski

                        #12
                        Vika selvinnyt vihdoin, ecu oli viallinen.
                        E39 540iA -00 käyttis
                        E34 525i -91 harraste
                        E36 320i -94 jääratakampe

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎